Satku rupes nakkoon lämpöjä jopa punaiselle , kuitenkaa mitään hätää ei ollut , joten päätin vaihtaa anturin.
Kun rupesin vaihtaan ja hiukan väänsin avaimella anturaa se napsahti poikki , loppupätkä jäi lohkoon plommiksi.
Tosi mahdotonta saada sitä sieltä pois, uusi paikka anturille ja kun en muuta hokannu , otin termostaatti kotelosta ilmaus ruuvin pois ja antura siihen.
Näyttäis jopa toimivankin , ihan niinkuin pitääkin.
Lämpömittari
onneks mulla ei katkennut, ku vaihdoin kesällä omaani anturin. mulla ei mennyt viisari punaselle, vaan viisari nousi juur ja juur vihreelle alueelle vaikka flekti lähti jo neljättä kertaa päälle. anturi uusiks, (makso 4,90€ paikallisessa varaosaliikkeessä) ja komeesti pelaa. 

Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: Lämpömittari
minun tapaukseni: auto on 900 GLi -84 ja ollut minulla kaksi päivää käytössä (ei, en ole ostanut tätä). oireet: ekat 20 minuuttia lämmöt hortoilee punaisen lähellä, ja välillä punaisen päällä. flekti ei käynnisty.Reetu kirjoitti:Satku rupes nakkoon lämpöjä jopa punaiselle , kuitenkaa mitään hätää ei ollut , joten päätin vaihtaa anturin.
kun autolla on ajanut ainakin puoli tuntia, lämmöt tasaantuu puoleen väliin, flekti käynnistyy kaupunkiajossa normaalisti, ja kaikki toimii kuten pitää.
olin varma että termostaatti jumittaa ennen lämpenemistä, joten vaihdoin sen. aivan samat oireet jatkui. termari oli auki koska vesiletku oli kuuma. huomasin että lämpömittarin neula hyppii oudosti tuolloin. mittaristoon nyrkillä ja neula saattaa siirtyä eri paikkaan. onko yleistä että lämpötilan mittaus toimii väärin satkussa?
hyvä oli tuo Reetun kommentti, tarkistamatta on lämpötila-anturin kytkentä, siellähän voi olla ihan kosketusvikakin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kiitos vinkistä! ei nimittäin auttanut anturin johdon räplääminen yhtään. miten tuohon maadoitukseen pääsee käsiksi, jotuuko purkamaan jotain?mikkoimp kirjoitti:syylärin alla olevasta maadoituksesta satkuissa paljon johtuu lämoömittari viat.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Ei tarvitse välttämättä mitään purkaa, ainakaan kaasaripelissä. Ehkä akku pois tieltä, niin on helpompi nysvätä. Itsellä myös tuo maapiste aiheuttanut lämpömittarin "spedeilyä", eli kannattaa kokeilla.lucaf kirjoitti:kiitos vinkistä! ei nimittäin auttanut anturin johdon räplääminen yhtään. miten tuohon maadoitukseen pääsee käsiksi, jotuuko purkamaan jotain?mikkoimp kirjoitti:syylärin alla olevasta maadoituksesta satkuissa paljon johtuu lämoömittari viat.
Edit: niin, ja katsasta myös maapisteelle tulevien piuhojen päiden / liitinten kunto, mulla ainakin jäänyt pari liitintä "käteen", kun on johdon pää hapertunut atomeiksi...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84