Eli voisiko olla startti taas paskana kun n. 2vko sitten vaihdettiin tehdaskorjattu startti? Eli vika on että ei pyöritä , mutta solenoidi napsuu ja samaa teki vanhalla startilla. Vai onko joku mistä muusta tuo voisi johtua?
PS. Unohtui että akku on alle 1v vanha, mutta merkkiä AFA joka taitaa olla Vartan halpismerkki.
Viimeksi muokannut Jakke_, Su Tammi 15, 2006 00:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Irrota akkukaapelit ja puhdista akun navat sekä akunkengät ( siis sisäpuolelta) puukolla, hiomanauhalla tms. Navat sekä maakenkä ovat lyijyä, joten älä vuole niitä liikaa vaan vain rapsuttele.
Tarkista maajohdon kiinnityksen moottorin ja rungon puoleiset liitokset.
Joo heh maadotus oli kunnossa, mutta akunkenkä sen verran huono että on kiristetty maksimiinsa, mutta silti kaapelit oli löysällä ja hapettunu niin kun vähän heilutti niin jopas pyöri taas. Mutta vaikka vanha startti olisikin toiminu vielä niin toi uus on ihan toista maata.
kantsii ehkä panna jotain fylliä sinne kengän rakoon, ettei tuu kiristettyy sitä silmittömästi jolloin koko kenkä hajoo, tai sit sovinnolla vaihtaa koko kengän siihen. lyijylevyn pala ainakin asettuis helposti ?
on muuten esim 89 mallissa paljon huonompaa kamaa toi akkujohdon eriste. mulla se on rapissu tuolta startin päästä ihan itsekseen pois. panin sit kutistesukkaa päälle.
Ottekos muuten hokannu jotta 900: een käy melkein mikä akku vaan, ainakin siis navat voi olla peilikuviakin, koska kaapelit riittää. tää on hyvä, siinä mielessä jotta melkeen minkä vaan akun voi sinne panna lennossa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
En tarvi. Ajattelin huomenna hakea uudet kengät ja ehkä vähän alipaineletkua jos rahat riittää ku rupee letkutkin olemaan aika finaalissa. Ja tottakai tuningvihreetä (kuulemma kestävämpää)
Niihän ne väittää! eivätkä sen varjolla suostu myymään kunnon vanhaa ja niin HYVÄN väristä mustaa!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Mie tuossa viimeviikolla kunnostin yhden solenoidin 99 -84:stä. Se toimi lämpimässä tallissa, mutta ei ulkona pakkasessa.
Irroitin startin, irroitin solenoidin startista. Tinakolvilla solenoidin päästä ne kaksi tinausta auki, ja samalla vedin solenoidin päätykannen pois. Hioin nauhahiomakoneessa solenoidin tangossa olevan poikittaisen kuparikontaktin ja liitospisteiden kontaktit raaputin ruuvimeisselin kärjellä ja hiomapaperilla. CRC:n irroitusöljyllä liottelin solenoidia liikkumaan herkemmin ja puhdistin paperilla välistä valuvaa paskaa sitämukaa, kun lisäsin crc:tä. Lopuksi koko hoito nippuun, ja kappas vaan sehän pelaa taas.
Aikaa meni ihmettelyineen ehkä pari - kolme tuntia "omaan rauhalliseen tahtiin". Eniten ihmetystä aiheutti, kuinka startti sopii tulemaan pakosarjan alta pois. Sitten hoksasin, että startin suojapelti kannattaa irroittaa ensin, jonka jälkeen startti laihtuukin niin paljon, että se tulee syylärille päin helposti. Syylärin edessä kiepautus rataspää ylöspäin ja nosto pois. Lisäksi pientä haastetta lisäsi solenoidia startissa pitävien ruuvien hyvä lukittuminen. Apuna piti käyttää brutaalia vasaraväkivaltaa. Onneksi on tullut hankittua meisseleitä, joissa varsi menee kahvan läpi ja siihen voi tylysti iskeä kilon moskalla...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01