Taas og-miehenä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Taas og-miehenä

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Noniin, tonttu lähti ja satku tuli, piti oikein lähteä metsästämään, mutta löytyi sentään jotain omaan makuun sopivaa.

900 i16 3d '90 jolla ajettu 360tkm, sähkölasit sekä peilit, tehostin, keskuslukko ja cd-soitin, auto kaksin renkain, eiköhän tuolla pärjää kesään asti. Väri metalliharmaa (tumma). Kuvia laitan huomenna julki. Todella upea ja jämäkkä ajaa, onkos tässä jo kallistuksenvakaajat?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onnea hankinnasta.

Kyllä noissa joissakin i16 Satkuissa on vakiona kallistuksevakaajat. Kyllähän ne sieltä pyörän takaa pitääs pilkottaa jos löytyy.

Ja kyllähän sen jo ajaessa huomaa, jos ne kallistuksen vakaajat löytyvät 8)
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Mikäs Lefan mielen muutti noin pikaisesti?
# 419 Vesa Pohjalainen
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Mikäs Lefan mielen muutti noin pikaisesti?
Kaipasin ketteryyttä ja og-Saabien muotoja käyttöautoon, olihan tonnari tilava ja mukava, mutta niin tavanomainen. Hulluutta kai? :lol:

Ja tosiaan kyllä ne vakaajat siellä tuntuvat, eilen tuli ajettua melko urheilullisesti ja ero vanhempiin on kuin yöllä ja päivällä, ei kallistele, vaan kääntyy. 8O

Jos moisen satkun olisin löytänyt pari kuukautta sitten, en olisi tonnaria etsinytkään. Tosin nyt huvittaa, kun satku tuntuu pikkuautolta tontun jälkeen. :)

Edit: Ja tässä listaa vioista, joita on tullut esille :

-Kuskin sähköikkuna mykkä
-Kuskin penkin selkänoja kiero
-Takapenkki koirantuhoama
-Vilkku ei palauta itsestään
-CE-valo palaa joskus, kuitenkaan mitään oireitta ei kuulu/tunnu valon palaessa
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ai,sä hait sen orimattilan auton.Itse hylkäsin sen koeajon jälkeen kun en ole mokomaa romua koskaan vielä ajanut.No:onneksi olkoon nyt sitten kai?
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

tomaatti kirjoitti:Ai,sä hait sen orimattilan auton.Itse hylkäsin sen koeajon jälkeen kun en ole mokomaa romua koskaan vielä ajanut.No:onneksi olkoon nyt sitten kai?
Mikäs tuon ajettavuudessa vikana, menee suoraan kuin juna ja tasaisesti, tietty koeajotunnelmaan voi vaikuttaa täysin lopussa olevat renkaat, joista et nastaa löydä? :wink:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Olimuuten hauskassa humalassa se myyjä kun menin autoa koeajamaan sunnuntaina.Ei löytänyt sukkia eikä silmälaseja.Hoki moneen kertaan että meiän koira ei ole tota takapenkkiä purrut.
Itsellä oli suunnitelmissa myydä toi c,ja ostaa vähän tuoreempaa tekniikkaa tilalle herkuilla.Mutta koska auto oli selvä pommi niin ei auta kuin tuohon omaan todella hyväkuntoiseen c:hen pistää ruisku ja sähköleluja.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

tomaatti kirjoitti:Olimuuten hauskassa humalassa se myyjä kun menin autoa koeajamaan sunnuntaina.Ei löytänyt sukkia eikä silmälaseja.Hoki moneen kertaan että meiän koira ei ole tota takapenkkiä purrut.
Itsellä oli suunnitelmissa myydä toi c,ja ostaa vähän tuoreempaa tekniikkaa tilalle herkuilla.Mutta koska auto oli selvä pommi niin ei auta kuin tuohon omaan todella hyväkuntoiseen c:hen pistää ruisku ja sähköleluja.
No tunti tuota tutkittiin myyjän avustamana, eikä löytynyt mitään "pommiin" viittaavia koko autosta, käytiin läpi etupuskurista takapuskimeen ja lattiasta kattoon, hinta kun vielä neuvoteltiin sopivalle tasolle, niin kyllä on kuntoisekseen autoa ihan riittämiin. Ainakaan eilen ei ollut humalassa tuo myyjä, mutta kuten todettu, aika näyttää.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

lefa42 kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Ai,sä hait sen orimattilan auton.Itse hylkäsin sen koeajon jälkeen kun en ole mokomaa romua koskaan vielä ajanut.No:onneksi olkoon nyt sitten kai?
Mikäs tuon ajettavuudessa vikana, menee suoraan kuin juna ja tasaisesti, tietty koeajotunnelmaan voi vaikuttaa täysin lopussa olevat renkaat, joista et nastaa löydä? :wink:
Joo,ei ajettavuudessa vikaa ollutkaan,mutta muuten en vähään aikaan moista pommia olenähnyt.Se oli ensimetreiltä todella kämäsen ja huonostipidetyn tuntunen.Emäntä sanoi jo niillä pikkuteillä että hän ei sit tällästä ota.Rupesin nauramaan ja sanoin et älä huoli,en minäkään.Pirun hienot kuvat se kyllä autosta mulle lähetti-kuvat voi vaan valehdella enemmän kuin 1000 sanaa.
Totuuden nimessä on sanottava että noi mun SjaC on pikkuhiljaa muotoutunut kunnoltaan aika täydellisiksi,ehkä siksi en vaan mieltynyt siihen autoon.Mut laitolla siitäkin selviää.
Joten onneksi olkoon oikeasti,kyllä sä siitä hyvän saat kunhan vähän puuhastelet.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

tomaatti kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Ai,sä hait sen orimattilan auton.Itse hylkäsin sen koeajon jälkeen kun en ole mokomaa romua koskaan vielä ajanut.No:onneksi olkoon nyt sitten kai?
Mikäs tuon ajettavuudessa vikana, menee suoraan kuin juna ja tasaisesti, tietty koeajotunnelmaan voi vaikuttaa täysin lopussa olevat renkaat, joista et nastaa löydä? :wink:
Joo,ei ajettavuudessa vikaa ollutkaan,mutta muuten en vähään aikaan moista pommia olenähnyt.Se oli ensimetreiltä todella kämäsen ja huonostipidetyn tuntunen.Emäntä sanoi jo niillä pikkuteillä että hän ei sit tällästä ota.Rupesin nauramaan ja sanoin et älä huoli,en minäkään.Pirun hienot kuvat se kyllä autosta mulle lähetti-kuvat voi vaan valehdella enemmän kuin 1000 sanaa.
Totuuden nimessä on sanottava että noi mun SjaC on pikkuhiljaa muotoutunut kunnoltaan aika täydellisiksi,ehkä siksi en vaan mieltynyt siihen autoon.Mut laitolla siitäkin selviää.
Joten onneksi olkoon oikeasti,kyllä sä siitä hyvän saat kunhan vähän puuhastelet.
No onhan tuossa vikaa enemmän kuin aikaisemmin omistamissani, mutta eikös se mene niin, että "kaupunkilaisautot" ovat yleensä heikommalla pidolla olleita kuin niiden, jotka rassaavat autojaan (poislukien tietty kaupunkilaiset autonrassaajat), eli pikkuvioista ei niin välitetä. Kuitenkin priima ja pelittävä '90 i16 olisi tuohon rahaan jäänyt löytymättä. Autoa en kuvien perusteella sen paremmin katsellut, kun sattui olemaan mersu lähtövalmiina, livenä kaikki näyttää todellisemmalta.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo,oikeassa olet.Hyvän kaupan sä teit kun hintaa ajatellaan.Sen takiahan siittä itsekin kiinnostuin.Ja kun nyt katsoo mitä samalla rahalla on saatavana nettiautossa niin onhan se luksusta.Ja sähän olet tottunut noita laittamaan :wink: Eli kyllä siitä varmasti hyvä ja hieno tulee :D
Korimallihan on ainoa oikea sporttinen :!:
Juu,siitä sen auton pidon näkee että kun siinä sun autossasi on paikattu ne takalokasuojan kaaret niin tälläselle täydellisyyteen pyrkivälle ei tulisi mieleenkää maalata niitä eriväriseksi kuin muuta autoa.Uskon et säkin varmaan heti korjaat tollasen pikku mutta niin tärkeän asian.Tarkka mies kun olet.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

tomaatti kirjoitti:Joo,oikeassa olet.Hyvän kaupan sä teit kun hintaa ajatellaan.Sen takiahan siittä itsekin kiinnostuin.Ja kun nyt katsoo mitä samalla rahalla on saatavana nettiautossa niin onhan se luksusta.Ja sähän olet tottunut noita laittamaan :wink: Eli kyllä siitä varmasti hyvä ja hieno tulee :D
Korimallihan on ainoa oikea sporttinen :!:
Juu,siitä sen auton pidon näkee että kun siinä sun autossasi on paikattu ne takalokasuojan kaaret niin tälläselle täydellisyyteen pyrkivälle ei tulisi mieleenkää maalata niitä eriväriseksi kuin muuta autoa.Uskon et säkin varmaan heti korjaat tollasen pikku mutta niin tärkeän asian.Tarkka mies kun olet.
No katsotaan miten aika riittää, kun tällä hetkellä ainoa toinen Saab pihassa odottaa suolan haihtumista, ja kun satku on kokoajan ajossa, niin korjauksia ei tapahdu ennen kevättä, lukuunottamatta tietty sisustaa ja tuota ikkuna-asiaa.

Nyt kun on työn alla tuon tupliksen hinkkaus kesäksi, niin pitää jollain päästä ajamaan, ja hienostihan se tällä sportcoupella käy. Elämäni toinen 3d satku, eiköhän tuosta saa yhtä kauniin kuin mitä ensimmäinen oli. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

i16 rulez

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Onnittelut vain autovalinnasta, ne kallistuksenvakaajat kyllä totta vieköön tekevät eron ja kun on normaalikorkuinen alusta, niin eihän se vehje voi muuta kuin mukava olla. Talousyksikköömme tuli i16 ikäänkuin puolivahingossa, 900i:hän se piti ostaa. Ei kaikkein yleisin malli, ilmeisesti Scan Auto otti näistäkin kohtuullisen preemion silloin 80/90-lukujen taitteessa ja ainakin useat nettiauto.comin yksilöt ovat kyllä nähneet maantietä. Jos 900i16V:n saa kohtuuhintaan, niin kyllä pieni puuhastelu mielestäni kannattaa - sen verran mukavampi se alusta & uudempi ruisku on.

CE-valon pilkahteluihin saattaa auttaa niiden liittimien läpikäynti, eli sitten vain pienellä ruuvarilla tms varovasti rapsuttamaan. Netissä on jossain korjaamokäsikirjan sähkö-osio skannattuna, sieltä löytyy kätevästi kuva missä mm. ne maadoituspaikat sijaitsevat. Jos on ylläpidosta epäilyksiä, niin sitten vain nesteet vaihtoon. Tai ainakin öljyt, ei sitten matka katkea johonkin öljynkierron takaiskuventtiilin jumittamiseen.. :roll:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: i16 rulez

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

petteri75 kirjoitti:Onnittelut vain autovalinnasta, ne kallistuksenvakaajat kyllä totta vieköön tekevät eron ja kun on normaalikorkuinen alusta, niin eihän se vehje voi muuta kuin mukava olla. Talousyksikköömme tuli i16 ikäänkuin puolivahingossa, 900i:hän se piti ostaa. Ei kaikkein yleisin malli, ilmeisesti Scan Auto otti näistäkin kohtuullisen preemion silloin 80/90-lukujen taitteessa ja ainakin useat nettiauto.comin yksilöt ovat kyllä nähneet maantietä. Jos 900i16V:n saa kohtuuhintaan, niin kyllä pieni puuhastelu mielestäni kannattaa - sen verran mukavampi se alusta & uudempi ruisku on.

CE-valon pilkahteluihin saattaa auttaa niiden liittimien läpikäynti, eli sitten vain pienellä ruuvarilla tms varovasti rapsuttamaan. Netissä on jossain korjaamokäsikirjan sähkö-osio skannattuna, sieltä löytyy kätevästi kuva missä mm. ne maadoituspaikat sijaitsevat. Jos on ylläpidosta epäilyksiä, niin sitten vain nesteet vaihtoon. Tai ainakin öljyt, ei sitten matka katkea johonkin öljynkierron takaiskuventtiilin jumittamiseen.. :roll:
Liittimiä epäilen itsekin, joitain kaavioita on itselläkin jemmassa, öljyissä en havainnut epäilyn aihetta, kirkkaat ovat ainakin vielä, saa nähdä mustuvatko, vaihtoon menevät kuitenkin aika pian nekin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Se penkin lämmitin.Mielestäni siinä mallissa pitäisi olla jo 3-asentoinen katkaisija ja sitähän siinä ei löytynyt.Luulen että voisi korjaantua ihan sillä katkasijan asennuksella.Sama saattaa muuten olla siinä sähköikkunassakin.Kokeile oikeanpuolen katkaisinta vasemmalle.Se oikeanpuoleinenkaan ei toimi oikein joten sekin kannattaa vaihtaa.Ja sitten lasintiiviste uusi/käytetty niin saat sen ruman teipin siitä ikkunan yläreunasta pois.
Vastaa Viestiin