Sytkä + kaasari+ korityöt
himmee kirjoitti:Jumankeuta! Näyttääpi aika hyvältä! Mitenkäs nuo massa ym. saa noin hyvin pois?Isolohko kirjoitti:ng900aero kirjoitti:...Minkälainen osa kuuluisi olla vasten takajousien yläpäätä, omassani on jokin ruostunut syteemi jossa on kumia vähän jäljellä alaosassa? Saakos noita enää uusina mistään?
Tässä kuva omasta projektistani, tämän näköistä siellä jouseen tienoilla pitäisi olla:
Laitan paremman kuvan, jahka ehdin.
Itse tein seuraavasti. Lämmitin kuumailmapuhaltimella ja poistin massan katkaistulla puukonterällä. katkaisukohta teroitetaan.
Sillä kun työnsi niin massa lähti kivasti.
Puukossa on hyvä kahva tuohon tarkoitukseen.
(Asiasta lisää muuten täällä:http://personal.inet.fi/cool/makkes.garage/koulu.html)
Sen jälkeen loput siten, että suihkutin lämpimään peltiin ruosteenirrotusainetta ja pyyhin rätillä.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
olli siekkinen kirjoitti:Noissa kuvissa ei näy sitä kumi/pelti yläpäänkiinnitintä laisinkaan jota kyselit. Sellanen kartio sen ollapitäisi jos niistä yleensä mitään on jäljellä. Tuskin uusia saa.. vanhoja voi jollain olla.
Tässä on vähän parempi kuva takajousituksesta:

Tuo osa nro 4 tulee kiinni koriin.
Joustoliikkeen ylärajoitin (osa nro 5) lähtee irti pyörittämällä.
Lähtee avaimella, kun pyörittää kumin yläpuolelta.
Sitä ennen pitää tietysti irrottaa rajoitinhihna ja poistaa jousi.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Kaneettikuski kirjoitti:Joo niin tuo osa 4 ei irtoa, näin olinkin sen ymmärtäny..
Noita liikkeen rajottimia (nro5) saa vissiin jostain uusia?
Tuon rajoittimen kun pyörittää auki, niin jousen yläistukka (osa nro 4)
lähtee sen jälkeen. Tuo rajoittimen metallinen yläosa pitää sen paikallaan.
Tuon kumiosan kiinnitys ruostuu vanhemmiten ja kumi irtoaa
jo pienestä väännöstä. Toiselta puolelta irtosi jousta poistaessani.
Hitsasin metalliosaan alareunaan uuden kauluksen, porasin siihen muutaman reiän ja kiinnitin irronneen kumin kauluksen läpi ruuveilla.
Rajoitinkumeja löytyy varmasti varaosaliikkeistä.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Kaneettikuski kirjoitti:Ai se lähtee..
Mitenkä tuo sitte on kiinni korissa?Meneekö tuo rajoitin tappi sitte koriin asti jossa on jenkat?
Pitääpä katto onko varaosa saapeisa ehjät nuo yläistukat ja vaihtaa sieltä tuoreet tilalle..
Joo, se jenkatappi on kiinni korissa. Näkyisikö tuossa paremmin:

Viimeksi muokannut Isolohko, To Tammi 19, 2006 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
no kaippa se löytyy
jos kerran ilmoitan että sitä on varastossa oikeastaa kaikkia numeroituja osia löytyy,mitä yläkuvassa on
Re: no kaippa se löytyy
mestari kirjoitti:jos kerran ilmoitan että sitä on varastossa oikeastaa kaikkia numeroituja osia löytyy,mitä yläkuvassa on

Ei kait nuo puslat mene kovin helpolla väljiksi, meinaan ettei viitsisi napata koko akseli irti turhan takia?
Vaikea sanoa mitä kaikkea tuohon projektiini tarvitsen, takoitus olisi korjata yksi pyöränaukko kerrallaan ettei koko auto ole tuhannen päreinä.
Minkäskokoinen ruuvi on siellä takakenkien säädöissä, vaikuttaisi olevan luokkaa 10-11mm? Se on takuulla totaalisen jumeissa eikä lähde kuin toholla liikkumaan, eikös siihen voisi hitsata jonkin ison mutterin päähän, jotta saisi kunnon otteen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kuis kasasit tuon, muistaakseni oli aika v-mäinen saada loksu ja tiiviste samaan aikaan paikalleen? Oliskohan korimassa asiallista ainetta sinne väliin, mitään liimamassaa ei viitsisi laittaa koska sitten ei lähde ehjänä irti.Frostgrey kirjoitti:Tuota lokarin jakorin välistä "tiivistettä" saa Etolasta, siis tosi identtistä alkuperäisen kanssa, on vaan kumista.
Itse hitsasin niihin jarrupalojan saatöruuveihin muistaaksen 10mm mutterit, kun joku oli vääntänyt ne alkuperäiset aivan pyöreiksi
Nyt on ongelmana kuinka hitsais sen takajarruletkun tienoon, letkua ei tekisi mieli irrottaa koska takuulla takasatulan ilmausruuvi katkeaa ja pääsee availemaan rummun.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
On tuttua hommaa, tehty kymmeniä kertoja, mutta tuon käsijarrukin pitää hyvin, eikä ne käppärin "linkut" ole edes kovin paljoa edessä silloin kun pyörä on täysin lukittuneena, ja muutama sata km sitten suoritetun katsastustodistuksen (kesä 2005) perusteella heittoa oli vain 20% eli takajarruihin ei olisi mitään syytä kajota, jarrukenkiähän noista ei saa millään ilveellä kulumaan loppuun.vilpertti kirjoitti:Motonetista saa takajarrusylinteriä sopuisaan hintaan (7,40e/kpl). Vaihto on suorastaan riemukasta hommaa, ei paha rasti olleskaan. Huoleton sitten päästellä menemään. Itte ottaisin rummut auki joka tapauksessa.
Ei viitsisi tehdä turhaa työtä

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuossa etolan mallissa ei ole reikiä lainkaan ja muutenkin se huuli on pienempi, joten ne sai helposti paikalleen, kun vaan löysytti lokarit ja pisti kumin väliin. Tämän jälkeen kiristi kaikki pultit ja ainakin itsellä on pysynyt siellä välissä ilman mitään liimojaKuis kasasit tuon, muistaakseni oli aika v-mäinen saada loksu ja tiiviste samaan aikaan paikalleen? Oliskohan korimassa asiallista ainetta sinne väliin, mitään liimamassaa ei viitsisi laittaa koska sitten ei lähde ehjänä irti.

Saab 9-3 TTID Vector 2008