900 Alustan narahtelut

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
teemu.keronen
"Koeajolla"

900 Alustan narahtelut

Viesti Kirjoittaja teemu.keronen »

900i 2.1 16v -92 385tkm alusta narahtelee epämääräisesti (naaaarrrssskk). Narinan aiheuttavaa tilannetta olen yrittänyt määrittää kuumeisesti siinä onnistumatta ilmeisesti korin kallistelulla on siihen jotain yhteyttä (suorat heitot ei yleensä aiheuta ääntä) risteyksistä kääntyminen etenkin oikealle on yleisin narinan aiheuttaja, myös liikkeelle lähteminen saattaa aiheuttaa narahduksen, perän painuessa ja keulan noustessa.

Olen yrittänyt paikallistaa narinaa tönimällä heiluttelemalla ja vetokoukun päällä hyppimällä ja auton alla makailemalla mutta kun ei narise tallissa niin ei narise. Pakoputkea olen myös heilutellu mutta sekään ei tunnu/näytä osuvan mihinkään. Jouset tarkastin myös eivät ole poikki

Äänen kuulumis suunnasta on yhtä monta mielipidettä kuin on matkustajia mutta mielestäni se vois tulla takaa mutta...

Toinen juttu on pakoputken yläpuolella oleva lämpösuoja joka on katin kohdalta hävinnyt (palanut /ruostunut) onko merkitystä mihinkään, kannattaako korjata hitsaamalla uutta peltiä lämpösuojaan.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Narina saattaa kuulua alapallo nivelestä, ja toden näköisesti oikeanpuoleisesta.
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mulla tuli ylemmästä
Ronska
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Tuosta kaiketi löytyy kallistuksenvakaajat?
Mitenkäs etuvakaajan puslien kunto?
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

saabracing kirjoitti:mulla tuli ylemmästä
Jep.. täysin mahdollista myös se, mulla narisi tuo alapallo.
tetammi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Etuvakaajien päätypuslien kuivahtaminen mainittiin joskus huoltotiedotteessa narinan aiheuttajaksi.
Voi tuonne saada jotain saada väliin suihkittuakin mutta parempi tulee jos käyttää irti. ennen sitä tietty kannattaa tarkastaa pallojen kunto.

Huonolla tuurilla lämpösuojan yläpuolelta sulaa johdot, mistä tulikin mieleen...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin