ng900aero kirjoitti:Og-saabismi on mielisairaus, eikä turbosaabismi
No joo, itekin mielelläni ostaisin 900S:n mikäli löytyisi ehjäkorinen
On noissa wanhoissa kikottimissa jotain kivaa, vaikkakin ovat suhteellisen rumia ja vanhanaikaisia, ja puskevat penkkaan ennenkuin ehtii kissaa sanoa, mutta hiton luotettavia, yksinkertaisia ja ennenmuuta lämpimiä
Mulla on sitten todella paha sairaus, kun löytyy molemmat
Molemmat ovat vielä erikosversioita, "ruosteeton" OG-satku ja Saksantuonti.
Sanottakoon mitä sanotaan noista tuontiautoista mutta ruostetta niistä ei kyllä löydy (mikäli ovat muualta tuotuja kuin Ruotsista).
Älkääs nyt innostako meikääkin taas hankkimaan og-satkua Vaikka mieli tekis aikas kovasti
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:
Sanottakoon mitä sanotaan noista tuontiautoista mutta ruostetta niistä ei kyllä löydy (mikäli ovat muualta tuotuja kuin Ruotsista).
Älkääs nyt innostako meikääkin taas hankkimaan og-satkua Vaikka mieli tekis aikas kovasti
Näin on, eipä ole pistettäkään vielä toistaiseksi löytynyt.
Mutta kyllä tuollainen OG-satku kannattaa hankkia ja pelkän fiilistelyn vuoksi. (Tietysti vanha kunnon 99 CC olisi vielä parempi)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Niin no,itse olen jonkun verran ulkomailla rekkaa työntäny.Viimeksi olin vuosi sitten portugalin keikalla ja sattui tulemaan lunta saksassa.En ole vielä nähnyt koskaan yhtä paljon suolaa tielle heitettävän Mutta eihän ne harrasteautot silloin liikenteessä ole.käyttöautot sillon liikenteessä liikkuivat.
tomaatti kirjoitti:Niin no,itse olen jonkun verran ulkomailla rekkaa työntäny.Viimeksi olin vuosi sitten portugalin keikalla ja sattui tulemaan lunta saksassa.En ole vielä nähnyt koskaan yhtä paljon suolaa tielle heitettävän Mutta eihän ne harrasteautot silloin liikenteessä ole.käyttöautot sillon liikenteessä liikkuivat.
Ite ajoin Ducatolla traileri perässä Rostockista Italiaan keskellä talvea, ja suurimman osan suola-autojen perässä (ohikaan ei päässyt), ja sitä suolaa levitettiin todella uskomattoman paljon
Mutta noita suolauskelejä on siellä tosi harvakseltaan eikä suola ehdi vaikuttamaan samalla tavoin kuin täällä skandinaviassa jossa tiet on kestopäällystetty suolalla.
En silti väitä etteikö Saksasta tai muualta löytyisi ruosteisia autoja, itselleni ei sellaisia ole sattunut osumaan (tekniikkansa osalta epäkelpoja kylläkin).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Oikessa olet,täällä sitä suolaa heitetään pikkusen eri malliin.Ne päivät joita täällä sit suolaa heitetään on kuitenkin pikkasen enemmään kuin saksassa
tomaatti kirjoitti:Oikessa olet,täällä sitä suolaa heitetään pikkusen eri malliin.Ne päivät joita täällä sit suolaa heitetään on kuitenkin pikkasen enemmään kuin saksassa
Sepä se, siellä heitetään kerralla aivan hemmetin paljon mutta niitä kertoja on tosi harvassa, siinä kait se ero?
Lisäksi tyypillinen Saksan talvi on sellainen että vettä tulee taivaan täydeltä silloin kun meillä lunta = suola huuhtoutuu pois.
Meikäläistä kiinnostaisi hakea Italiasta og900 Aero tai S juuri sen ruosteettomuuden ja edullisen hinnan takia mutta on niin vaivalloinen homma ettei jaksa enää vaivautua moiseen hommaan, mieluummin hankin suomiauton, tulee loppupeleissä halvemmaksi, ja mahdolliset ruosteet saa kyllä pois.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ja siinä on vielä se pointti että olen nähnyt kuinka noita autoja esm.italiassa/portugalissa/espanjassa ja ranskassa pidetään.Se meno on aika hulvatonta ja pikkukolhut ei ketään kiinnosta.saksalainen on sitä vastoin aikas tarkka autostaan.
tomaatti kirjoitti:Ja siinä on vielä se pointti että olen nähnyt kuinka noita autoja esm.italiassa/portugalissa/espanjassa ja ranskassa pidetään.Se meno on aika hulvatonta ja pikkukolhut ei ketään kiinnosta.saksalainen on sitä vastoin aikas tarkka autostaan.
Joo meikä on kanssa asunut Italiassa joten tiedän kuinka autoa siellä kohdellaan Saksassa og-satkut on kovissa hinnoissa, mutta Italiassa niitä on jonkin verran jopa myynnissäkin ja Saksaa halvemmalla. Auton tuonti Italiasta voi olla jotain kuvailemattoman ei-mukavaa vaikka kieltä osaisikin, ei kiitos enää koskaan ikinä enää
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No niinpä, tekee nytkin jo hiukan pahaa tuota ruostuttaa pois käyttöautona. Pitäis laittaa tyystin kesäautoksi ja ajella talvet tuolla NG900:lla vaan, se saakin ruostua mun puolestani.
dq kirjoitti:No niinpä, tekee nytkin jo hiukan pahaa tuota ruostuttaa pois käyttöautona. Pitäis laittaa tyystin kesäautoksi ja ajella talvet tuolla NG900:lla vaan, se saakin ruostua mun puolestani.
GRRRR!, ng-satkua ei minun kuulteni solvata, on tosi kiva menopeli!!!
Siis mikäli siinä on alusta kunnossa ja kaikki normaalit varusteet ACC:stä AS3:n kautta nahkoihin (ja tietenkin myös nahalliset ovipaffit ja korimalli on 3d )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No ei kyllä, karvalakki -mallia sekä auto että kuskin päähine..siinä lämpötilassa.. Köyhä joutuu istuun kankaalla. Nojoo eiköhän siinä tullu rienauskiintiö jo täyteen.
dq kirjoitti:No ei kyllä, karvalakki -mallia sekä auto että kuskin päähine..siinä lämpötilassa.. Köyhä joutuu istuun kankaalla. Nojoo eiköhän siinä tullu rienauskiintiö jo täyteen.
Aikuisten oikeasti mä ainakin tykkäsin myös ng-satkusta, ei ollut mitään moitittavaa ajettavuudessa, ei puoltanut, vakaajat ei narisseet, kojelauta ei paukkunut eikä mitään muutakaan mitä noissa pitäisi normaalisti esiintyä Eikä mokoma edes vedellytkään pahemmin. Mutta yhtä kaikki jo hintansakin puolesta ostaisin mieluummin og-satkun mutta se ruoste pirulainen..
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98