52-millisestä (?) kierroslukumittarista on tosiaan kohtuullisen hankalaa nähdä informaatiota nopeasti vilaisemalla.
Niin, noista halvemmista mittareista ainakin VDO:n tuotoksia on kehuttu kohtuullisen hyvälaatuisiksi.
Omassa ysikympissäni on keskikonsolissa jonkun edellisen omistajan asentama 52mm Biltema-kierroslukumittari ja itse mittaristoon kellon tilalle vaihtamani alkuperäinen (VDO?) kierroslukumittari/kello-yhdistelmä. Molemmat näyttävät täsmälleen samoja kierroslukuja eikä Bilteman mittarin neulakaan vaeltele lainkaan niin kuin halpismittareissa joskus tapahtuu.
Muutama henk.koht. mielipide:
- tärkeämpää kuin se näyttääkö volttimittari jännitteen voltin kymmenesosan tarkkuudella on se, että millä mittarin näyttämällä jännite riittää vielä kyseisen auton käynnistämiseen
- tärkeämpää kuin se onko ampeerimittarissa 30 vai 50 ampeerin asteikko on se, että näkeekö siitä toimiiko latausjärjestelmä niin kuin pitää vai purkaantuuko akku ajaessa
- öljynpainemittarin asteikon laajuutta tai mittayksikköä tärkeämpää on se, että näkeekö siitä riittävän ajoissa paineen laskemisen liian alas, ennen kuin alkaa tulla kitkavaurioita
Mulla on tekeillä tohon Ässään Toinen keskikonsoli. Eli se Keskikonsolin "karvainen lokero" pois ja siihen lisämittarit tilalle. Sain tehtyä vaneerista juuri hyvän muotin joka peittää sen kotelon aukon. Päällysteeksi vaneerille musta nahka. Tarkoitus olisi laittaa 3 mittaria vieretysti. Tuli Triscon Valkopohjainen ahtopainemittari jo hommattuakin. Ja varmasti 2 muutakin mittaria laitan Triscoa.
Parilla kaverilla on juuri Triscon ahtopainemittari ja ihan hyvin on toimineet ja kohtuu oikeen lukemia näyttävät. kai
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
niin jos kyseessä on se triscon "disco" valollinen versio... siis se jossa saa vaihdettua väriä ties miksi, niin siinä on shaise ominaisuus... korjatkaa jos olen väärässä.. aina kun laitetaan virta päälle, on sen väri vihreä... vihreä taas ottaa silmiin... punainen on hyvä väri käyttää pimeällä... ja se taustavalo on muuten tosiaankin kirkas..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Jokke A kirjoitti:Eikös paras kierroslukumittari olisi Saabin orkkis? Jos autossa ei ole valmiina, noita löytyy varmasti Myynti-palstalta tai purkaamoilta.
Minkälainen tuo on asennella? onko samanlainen kytkeminen kun noissa irtomittareissa?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Jokke A kirjoitti:Eikös paras kierroslukumittari olisi Saabin orkkis? Jos autossa ei ole valmiina, noita löytyy varmasti Myynti-palstalta tai purkaamoilta.
Minkälainen tuo on asennella? onko samanlainen kytkeminen kun noissa irtomittareissa?
Ainakin ysikympissä oli liittimetkin valmiina johtosarjassa. No problemo.
Tällä hetkellä ahtopaine väliaikaisesti tuhkiksessa Ihan hyödytön kapistus jos ei oo kaveria seuraamassa. Eli jos tarttee nähdä ajon aikana niin vähintään radion paikalle, tai mieluummin vielä paremmin näkökenttään. Jos hakee parkkipaikka rispektiä niin sehän on toinen asia...
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84