
Motivan lämmitysvertailu
Uunimiehenä töissä kulutan reilussa puolessa toista tunnissa yhtä paljon sähköä kuin kaukolämpöön kytketty omakotitalo vuodessa 

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kumpi sähkösoppari sulla Matti on , Nurmijärven Sähköstä.matti sallinen kirjoitti:pistätkö tulemaan Nurmijärvelle vaikka 45 minuutin ylimääräinen osuus...voin ottaa ilomielin vastaan
Mulle tarjosivat vuoden kanta-asiakassopparia, jossa Kwh hinta oli 7,11 snt.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Onko pelkän energian hinta, vai onko myös siirtomaksu samassa? Jos on pelkkä energia, niin sanoisen että "melko kallista". Keravan Energialta ostamme töpseleihin eloa, energian hinta (päiväsähkö) jotain 4,3snt/kWh ja yösähkö jotain 2,8muistaakseni. Siirtomaksu oli jotain 1,9snt/kWh päiväsähkölle, eli energia+siirto yhteensä 6,2snt/kWh päiväsähkölle. Sitten tietty vielä päälle "jäsenmaksu" Keravan Energian asiakkaana olemisesta (taitavat itse nimittää tätä joksikin perusmaksuksi tms), joka on energialle (3x25A) jotain 30€ vuodessa ja siirrolle 150€ vuodessa (Firges9000 kirjoitti:
... Nurmijärven Sähköstä.
Mulle tarjosivat vuoden kanta-asiakassopparia, jossa Kwh hinta oli 7,11 snt.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
kausisähkö..mut en muista hintaa..pitänee yöllä kotiinpäästyä tutkailla hintaa...mut ei se kyllä noin hiton paljon voi olla...taisivat alentaakin juur viimosen tiedotteen mukaan kanta-asiakashintaa..ja syytä kyllä onkin, kun eivät saa sähköjä pysymään päällä jos vähän lunta tulee...Firges9000 kirjoitti:Kumpi sähkösoppari sulla Matti on , Nurmijärven Sähköstä.matti sallinen kirjoitti:pistätkö tulemaan Nurmijärvelle vaikka 45 minuutin ylimääräinen osuus...voin ottaa ilomielin vastaan
Mulle tarjosivat vuoden kanta-asiakassopparia, jossa Kwh hinta oli 7,11 snt.
saab 99 -83 GL"S"
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Onpahan tuo hinnasto rakennettu todella vaikealukuiseksi:matti sallinen kirjoitti:kausisähkö..mut en muista hintaa..pitänee yöllä kotiinpäästyä tutkailla hintaa...mut ei se kyllä noin hiton paljon voi olla...taisivat alentaakin juur viimosen tiedotteen mukaan kanta-asiakashintaa..ja syytä kyllä onkin, kun eivät saa sähköjä pysymään päällä jos vähän lunta tulee...Firges9000 kirjoitti:Kumpi sähkösoppari sulla Matti on , Nurmijärven Sähköstä.matti sallinen kirjoitti:pistätkö tulemaan Nurmijärvelle vaikka 45 minuutin ylimääräinen osuus...voin ottaa ilomielin vastaan
Mulle tarjosivat vuoden kanta-asiakassopparia, jossa Kwh hinta oli 7,11 snt.
4.8 snt / KWh + 2,89 siirtomaksu
Perusmaksu /kk 4,28
Ens vuonna TALVIarkena 5,6 ja siirtomaksu 2,82
muina aikoina 3,8 + 1,73
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
harvemmin kesällä on niin kylmää että patterit huutaa hoosiannaa ympäri vuorokauden...
mullakin oli lämmitys pois koko kesäajan (toukokuu-lokakuu) ja sähköä kului koko aikavälillä muutama sata kilowattituntia, jos sitäkään...lähinnä lämminvesivaraaja+valaistus.
Mutta nyt on ollu 2 kk lämmöt päällä, niin johan alkaa mittari rullaamaan
niin ja Firges:
mulle tulleessa lapussa lukee seuraavaa:
myynnin perusmaksu 2,5e/kk
talviarkipäivän energiamaksu 5,6 snt/kWh
muun ajan energia 3,8 snt/kWh
siirtomaksu 3*35A pääsulakkeella 10,25e/kk
eli
talviarkipäivä 5,6+2,82=8,42 snt/kWh
muu aika 3,80+1,73=5,53snt/kWh
ja muut maksut päälle
mullakin oli lämmitys pois koko kesäajan (toukokuu-lokakuu) ja sähköä kului koko aikavälillä muutama sata kilowattituntia, jos sitäkään...lähinnä lämminvesivaraaja+valaistus.
Mutta nyt on ollu 2 kk lämmöt päällä, niin johan alkaa mittari rullaamaan

niin ja Firges:
mulle tulleessa lapussa lukee seuraavaa:
myynnin perusmaksu 2,5e/kk
talviarkipäivän energiamaksu 5,6 snt/kWh
muun ajan energia 3,8 snt/kWh
siirtomaksu 3*35A pääsulakkeella 10,25e/kk
eli
talviarkipäivä 5,6+2,82=8,42 snt/kWh
muu aika 3,80+1,73=5,53snt/kWh
ja muut maksut päälle
saab 99 -83 GL"S"
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Taitaa ,Matti , meillä mennä aika yksiin nuo hinnat.
Kulutusmaksu, yömaksu, talvimaksu, siirtomaksu, perusmaksu + sähkövero.

Onhan meillä edes lämmintä takin alla, maksaessamme noi.
Kulutusmaksu, yömaksu, talvimaksu, siirtomaksu, perusmaksu + sähkövero.



Onhan meillä edes lämmintä takin alla, maksaessamme noi.
Viimeksi muokannut Firges9000, La Joulu 17, 2005 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Mattikin sen tuossa jo sanoi, mutta kesällä ei tarvitse lämmittää, lisäksi ulkovaloja ei tarvita ja sisälläkin valontarve vähempi. Eikä telkkariakaan tule kesähelteillä paljoa kateltua, ja autotkin on ainakin meillä melko harvoin roikan nokassa kesällämoksu kirjoitti:Mihin perustuu väite ,että ero kesällä suurenee ??V.J.S kirjoitti: Eli sähkönkulutuksemme oli hieman vajaa 30% pienempi, kuin arviolasku. Kesällä ero varmasti vieläkin suurempi.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sanottakoon mitä tahansa suorasta sähkölämmityksestä mutta on se vaan yliveto 
Meillä on molemmissa asuinkerroksissa valulattia joka ei ole kuin luokkaa 10cm, juurikin sen takia että ehtii lämpenemäänkin joskus. Vastuskaapelia vedettiin noin 2x normaalia enemmän jotta olisi mahdollisimman nopea lämpiämään, eikä tullut tehtyä turhaan, nyt kun lämpötila vaihtelee luokkaa 20 astetta vuorokaudessa niin sisälämpötila heittää pahimmillaan luokkaa 0.1-0.2 astetta
Vesikiertoa ei laitettu sen vuoksi koska en usko että olisi järkevämpää lämmittää ensin vettä sähköllä tai muulla tavalla ja sitten ohjata se muoviputkien kautta kiertämään betonivaluun, etuna toki lämmönkehityksen vaihtomahdollisuus, mutta tuskin itse lähtisin rakentamaan pannuhuonetta jälkeenpäin, tai sitten investoisin maalämpösysteemiin jonka käyttöikä on luokkaa 10v.
Kun jaksaisi vaan askarrella tuon systeemin valmiiksi niin sitten saisi netin kautta seurattua huoneiden lämpötiloja, ja säädettyä koko järjestelmää, luulen että jää ihan tälle tasolle pysyvästi
Aamen

Meillä on molemmissa asuinkerroksissa valulattia joka ei ole kuin luokkaa 10cm, juurikin sen takia että ehtii lämpenemäänkin joskus. Vastuskaapelia vedettiin noin 2x normaalia enemmän jotta olisi mahdollisimman nopea lämpiämään, eikä tullut tehtyä turhaan, nyt kun lämpötila vaihtelee luokkaa 20 astetta vuorokaudessa niin sisälämpötila heittää pahimmillaan luokkaa 0.1-0.2 astetta

Vesikiertoa ei laitettu sen vuoksi koska en usko että olisi järkevämpää lämmittää ensin vettä sähköllä tai muulla tavalla ja sitten ohjata se muoviputkien kautta kiertämään betonivaluun, etuna toki lämmönkehityksen vaihtomahdollisuus, mutta tuskin itse lähtisin rakentamaan pannuhuonetta jälkeenpäin, tai sitten investoisin maalämpösysteemiin jonka käyttöikä on luokkaa 10v.
Kun jaksaisi vaan askarrella tuon systeemin valmiiksi niin sitten saisi netin kautta seurattua huoneiden lämpötiloja, ja säädettyä koko järjestelmää, luulen että jää ihan tälle tasolle pysyvästi

Aamen
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Nii-in. Veri kiehuu ku sähkölasku tuleeFirges9000 kirjoitti:Taitaa ,Matti , meillä mennä aika yksiin nuo hinnat.
Kulutusmaksu, yömaksu, talvimaksu, siirtomaksu, perusmaksu + sähkövero.![]()
![]()
Onhan meillä edes lämmintä takin alla, maksaessamme noi.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ei ne laskut kovin isoja ole, ainakaan tähän asti, ja meillä mittarikin on käyty jo lukemassa kerran vai kaksi.dimebak kirjoitti:Nii-in. Veri kiehuu ku sähkölasku tuleeFirges9000 kirjoitti:Taitaa ,Matti , meillä mennä aika yksiin nuo hinnat.
Kulutusmaksu, yömaksu, talvimaksu, siirtomaksu, perusmaksu + sähkövero.![]()
![]()
Onhan meillä edes lämmintä takin alla, maksaessamme noi.
Toki maksaahan se mutta elämä on

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Lämmitys
Ei kaikki lämmitysmuodot käy kaikkiin taloihin, joku 50-60 luvun purueristeinen talo, laitappa siihen ilp,maalämpöä, uusi öljykattilaa, vaiha pelletille, sitä ennen sun on tehtävä talosta tiivis eli pullo että lämpöä ei karkaa , sen jälkeen sun on rakennettava ilmanvaihtojärjestelmä ja nämä yhdessä on TODELLISET kulut. Että antaa vaan horottaa helmat,
noilla investoinneilla sulla on vara polttaa mitä ainetta vaan tuotaakseksi
lämpöä taloon.
Itse valitsin kaukolämmön. Jos lämpö loppuu soitan vaan yhtiöön että missä viiraa, homma toimii toisin kuin sähköyhtiöillä.
nyt tammikuun pakkasilla lämpöä mennyt 1,785mwh, onko toi paljon vai vähän onkin sitten suhteellinen kysymys.
noilla investoinneilla sulla on vara polttaa mitä ainetta vaan tuotaakseksi
lämpöä taloon.
Itse valitsin kaukolämmön. Jos lämpö loppuu soitan vaan yhtiöön että missä viiraa, homma toimii toisin kuin sähköyhtiöillä.
nyt tammikuun pakkasilla lämpöä mennyt 1,785mwh, onko toi paljon vai vähän onkin sitten suhteellinen kysymys.
Re: Lämmitys
Kenelle halusit etupäässä osoittaa viestisi?JSLAAKKO kirjoitti:Ei kaikki lämmitysmuodot käy kaikkiin taloihin, joku 50-60 luvun purueristeinen talo, laitappa siihen ilp,maalämpöä, uusi öljykattilaa, vaiha pelletille, sitä ennen sun on tehtävä talosta tiivis eli pullo että lämpöä ei karkaa , sen jälkeen sun on rakennettava ilmanvaihtojärjestelmä ja nämä yhdessä on TODELLISET kulut. Että antaa vaan horottaa helmat,
noilla investoinneilla sulla on vara polttaa mitä ainetta vaan tuotaakseksi
lämpöä taloon.
Itse valitsin kaukolämmön. Jos lämpö loppuu soitan vaan yhtiöön että missä viiraa, homma toimii toisin kuin sähköyhtiöillä.
nyt tammikuun pakkasilla lämpöä mennyt 1,785mwh, onko toi paljon vai vähän onkin sitten suhteellinen kysymys.
Minulta ainakin jäi pointtisi hokaamatta, tahdoit siis sanoa että wanhassa purueristeisessä talossa on edullisinta polttaa öljyä ai muuta palavaa materiaalia?
Varmaan pitääkin paikkansa, olen itsekin asunut lähes 20 vuotta purutalossa ja sanoisin ettei nyt "pullossa" asuminen tunnu yhtään hullummalta, en ymmärrä miksi ilmanvaihto ja kosteudensiirto pitäisi tapahtua seinärakenteiden kautta

Tai meillä on alakerta lekaharkkoa ja yläkerta puurunkoinen ja muovitettu, kertakaikkisen miellyttävää kun ei nurkista vedä niin että sukat pyörii jalassa, ei ole vedontunnetta ja ilma vaihtuu juuri niinkuin itse haluaa

Niin ja lämmitys ei ole kallista kun eristykset on kunnossa

Edit: olisin tottakait itsekin valinnut kaukolämmön mutta sitä mahdollisuutta ei ollut.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98