9-3:n sähköantenni

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
MAKE62
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Marras 12, 2005 14:02
Paikkakunta: Heinola

9-3:n sähköantenni

Viesti Kirjoittaja MAKE62 »

Neuvokaas viisaat mua..alkaa pikkuhiljaa v.....aa toi sähköantenni..kun auton ottaa lämpöisestä tallista niin toimii kuin junan vessa,mut antaas olla kun seisoo 8 tuntia työmaan parkkipaikalla niin alkaa tökkiä..nousee reiluun puoliväliin..kuinka paljon pitää purkaa et sen pääsis vaihtamaan kiinteään antenniin? Vai onko joku "kikka" miten sen saa toimimaan? :oops:
#2675
96 vm.75
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mä otin irti koko syteemin, purin ja putsasin. Laitoin voiteeksi jotain teflonpohjaista kuivavoiteluainetta. Aina pesen antenni ylhäällä(ja kuivaan) jotta saa piet pois ja pistän lisää jotain voiteluainetta. Ei mitään ongelmaa ollut antennin kanssa nykyisilläkään pakkasilla :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3:n sähköantenni

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

MAKE62 kirjoitti:Neuvokaas viisaat mua..alkaa pikkuhiljaa v.....aa toi sähköantenni..kun auton ottaa lämpöisestä tallista niin toimii kuin junan vessa,mut antaas olla kun seisoo 8 tuntia työmaan parkkipaikalla niin alkaa tökkiä..nousee reiluun puoliväliin..kuinka paljon pitää purkaa et sen pääsis vaihtamaan kiinteään antenniin? Vai onko joku "kikka" miten sen saa toimimaan? :oops:
Tuota moottoriantennia ei oikein ole tehty Suomen talveen :evil: Joitain kikkoja voi kuitenkin yrittää. Jotkut ovat sanoneet, että piiskan voitelu esim. aseöljyllä auttaisi. Jotkut taas sanovat, että piiskaan ei saisi laittaa mitään voiteluainetta.

Moottoriantenni on helppo vaihtaa tavalliseen antenniin. Antennin piiskan on oltava alhaalla:

1. avaa takaluukku
2. irroita takaluukun vasemman puoleista verhoilua (muistaakseni 3-4 torx -ruuvia), jotta pääset käsiksi antennin moottoriosaan.
3. irroita antennin sähköliitin.
4. irroita kiristysruuvi (se, joka näkyy antennin juuressa), jolla antenni kiinnitetään koriin (ulkopuolelle).
5. irroita 1-2 kiristysruuvia, jolla antenni on kiinnitetty tukirautaansa. Irroita tukirauta.
6. asenna tilalle kiinteä antenni.
7. kiristä antenni koriin kiritysruuvilla.
8. asenna verhoilu takaisin paikalleen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
MAKE62
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Marras 12, 2005 14:02
Paikkakunta: Heinola

Re: 9-3:n sähköantenni

Viesti Kirjoittaja MAKE62 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
MAKE62 kirjoitti:Neuvokaas viisaat mua..alkaa pikkuhiljaa v.....aa toi sähköantenni..kun auton ottaa lämpöisestä tallista niin toimii kuin junan vessa,mut antaas olla kun seisoo 8 tuntia työmaan parkkipaikalla niin alkaa tökkiä..nousee reiluun puoliväliin..kuinka paljon pitää purkaa et sen pääsis vaihtamaan kiinteään antenniin? Vai onko joku "kikka" miten sen saa toimimaan? :oops:
Tuota moottoriantennia ei oikein ole tehty Suomen talveen :evil: Joitain kikkoja voi kuitenkin yrittää. Jotkut ovat sanoneet, että piiskan voitelu esim. aseöljyllä auttaisi. Jotkut taas sanovat, että piiskaan ei saisi laittaa mitään voiteluainetta.

Moottoriantenni on helppo vaihtaa tavalliseen antenniin. Antennin piiskan on oltava alhaalla:

1. avaa takaluukku
2. irroita takaluukun vasemman puoleista verhoilua (muistaakseni 3-4 torx -ruuvia), jotta pääset käsiksi antennin moottoriosaan.
3. irroita antennin sähköliitin.
4. irroita kiristysruuvi (se, joka näkyy antennin juuressa), jolla antenni kiinnitetään koriin (ulkopuolelle).
5. irroita 1-2 kiristysruuvia, jolla antenni on kiinnitetty tukirautaansa. Irroita tukirauta.
6. asenna tilalle kiinteä antenni.
7. kiristä antenni koriin kiritysruuvilla.
8. asenna verhoilu takaisin paikalleen.
Kiitos paljon..jep ei toi ole todellakaan Suomen pakkasiin tarkoitettu..tänä aamuna kun oli pakkasta -31,5 astetta niin toimihan se tallista oton jälkeen muutaman tunnin..mä olen sitä aseöljyllä voidellu,mut ei se pakkasilla kauan toimi..mut.mut täytyy yrittää vaihtaa antenni kiinteäksi..mutta mites se johdon pää käykö se suoraan toiseen antenniin?
#2675
96 vm.75
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

OT:Aseöljy (johon sekoittuu P****a) jäätyy helposti. Mulla ei oikeasti ole ollut ongelmia enkä vaihtaisi kiinteään piiskaan. Varsinkin kun se on jo parkkipaikalla monesti väännetty solmuun edellisissä kärryissä
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
MAKE62
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Marras 12, 2005 14:02
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja MAKE62 »

Psychocowboy kirjoitti:OT:Aseöljy (johon sekoittuu P****a) jäätyy helposti. Mulla ei oikeasti ole ollut ongelmia enkä vaihtaisi kiinteään piiskaan. Varsinkin kun se on jo parkkipaikalla monesti väännetty solmuun edellisissä kärryissä

Toi on kyllä ihan totta mitä kirjoitit..sähköantennin hyvä puoli on se et sitä ei väännellä solmuun..mut kun ton sähköantennin sais toimimaan..se kun ei nouse täyteen korkeuteen niin ainakin täällä Heinolassa asemat kuuluu tosi heikosti..
#2675
96 vm.75
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Antenni yläasentoon, ja antennin sähköliitin irti? Liitin takaisin kiinni, kun tulee lämpimämmät kelit taas.
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tomi Liljemark kirjoitti:Antenni yläasentoon, ja antennin sähköliitin irti? Liitin takaisin kiinni, kun tulee lämpimämmät kelit taas.
Näin mä olen tehnyt. Ongelmana on silloin vain se, että ei voi viedä autoa automaattipesuun :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Tomi Liljemark kirjoitti:Antenni yläasentoon, ja antennin sähköliitin irti? Liitin takaisin kiinni, kun tulee lämpimämmät kelit taas.
Näin mä olen tehnyt. Ongelmana on silloin vain se, että ei voi viedä autoa automaattipesuun :roll:
Ei ongelmaa kun pesee auton käsin, rakkaudella - laatuaikaa - mies ja kone :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

potkuhousu kirjoitti: Ei ongelmaa kun pesee auton käsin, rakkaudella - laatuaikaa - mies ja kone :)
Juuri näin minullekkin on opetettu. Ilmankos Teidän antennit ei toimi :wink:
Nimimerkillä Rakkautta ensi silmäyksellä...
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Laita katkaisija anteeniin

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Laita radion takaa lähtevään sähköantennin herätepiuhaan katkaisija väliin. Napsaat vaan sit katkaisijasta antennin pois käytöstä kun pakkasta. Nii minäki rakensin. tietty kuuntelen cd:tä enimmäkseen. :D Haulla löytyy katkaisijan asennusohjeet.
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Mä hierasen antennin tasasin väliajoin lukkosulalla ja toimii ku junan vessa.
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ite nakkasin mokoman nappasijan mäkeen ja piltemasta 7€ puolipitkä antenni tilalle. Vaan kuuluupa radio eikä vehkeet vittuile pakkasillakaan!!
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulla antenni menee miten sattuu. kun uhkaa heittää sen mäkeen, niin sitten se taas toimii muutaman päivän. Meillä ei todellakaan pestä autoja käsin talvella. Sitten vasta kun ulos pystyy menemään lyhythihasessa eikä vesi varpaat jäädy. Eihän käsin saa sitäpaitsi alustapesua tehtyä ilman nosturia. Vaatii nimittäin aikamoista rakkautta mennä talvella ulkona auton pohjaa pesemään.

Noh, Prisman pesukadulle mennessä pitää painaa ratio pois päältä ja äkkiä hypätä autosta ja auttaa antenni alas asti painamalla lujaa.

Jahka kelit lämpiää ja loppuu tähdellisemmät hommat niin jätän sen antennin alas ja virtapiuhan irti siitä. Virtapiuhan laitankin sitten tuulilasiantennin vahvistimeen. _Lupaan_ tehdä sen, mutta en kerro milloin :roll:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mwessman
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 10:42

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Minä putsasin oman antennini liuottimella ihan puhtaaksi ja laitoin laimentamatonta syylärinestettä rätillä siihen. Eipä ole enää huolia! Käsittely on helppo toistaa, ei tarvi purkaa mtään. Muutama kerta talvessa riittänee.
Vastaa Viestiin