Kommentteja kaivataan "asiantuntijoilta"

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Joikhu
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 16:29

Kommentteja kaivataan "asiantuntijoilta"

Viesti Kirjoittaja Joikhu »

Tervehdys!

Hankinnassa olisi Saab. Entisenä ysitonnaristina kummallinen kaipuu takaisin Saabin ohjaimiin iski jo jokunen aika sitten. Olen katsellut ysitonnareita täältä Itä-Suomesta, mutta tarjonta ollut vähän huonoa. Joko kilometrejä tai hintaa liikaa :?

Jos ysitonnaria ei löydy seuraava vaihtoehto on 900 / 9-3. Ihan suoralta kädeltä totesin että ysikolmosten hinta on vielä turhan korkea joten jäljelle jää 900. Tänään katselin nettiautosta 900:sia ja silmiin osui seuraava pirssi. Onko tuttu kellekkään? Kommentteja otetaan vastaan hinnasta:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=573916

Myyjä ei autosta kauheasti tuntunut tietävän, mutta huoltokirjan mukaan on kuulemma huollettu. Tiedän että malli on kaikkien karvalakkien äiti, mutta tarkoitus olisi saada ennenkaikkea varmatoiminen käyttöauto jolla muutaman vuoden saisi suhteellisen huolettomasti ajella. Lueskelin foorumin 900NG osiota muutaman vuoden taaksepäin ja sain jonkinlaisen kuvan kyseisen mallin vioista. Ilmeisesti vuosien -94 / -95 autot ovat kärsineet enemmän lastentaudeista kuin nämä -96 malliset.

Onko 1996 mallissa ollut jotain tiettyä vikaa joka olisi tehtaan kampanjalla korjattu? Vaikka viestiketjut tuli luettua ja jotain vihiä sain mitä kannattaa tutkia vihjeitä otetaan edelleen vastaan. Menen katsomaan autoa maanantaina ja siihen asti otetaan vastaan sekä positiivistä että negatiivistä palautetta :wink: .

Kiitokset jo etukäteen!

Mika
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mä ajelin moisella kolme vuotta ja ei suurta moitetta. Vaihdoin noin vuosi sitten. Ongelmat oli: käyttöhihna katkesi tai siis ohjainrulla nappasi kiinni ennen aikojaan alle 100tkm(hinurilla kotiin), laturi hajosi alle 100tkm. Pikku kuplintaa maali pinnassa (kaksi nuppineulan kokoista kohtaa molemmin puolin) ihan ovien ala reunassa. Hyvä peli oli. Vinkkinä voitaneen sanoa että vaihda heti (vaikka motonetin osilla) käyttöhihna ja 2 ohjain rullaa ja sitten kovaa ajoa :D . Auto meinasi jäädä perheeseen uudempaa hankkiessa mutta mamma vannoi ettei tarvii omaa autoa....väärässä oli :wink:
EDIT: Tinkaa pikkasen hinnasta. Etelän hintoihin pikkaisen on hinnakas minun makuun :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Psychocowboy kirjoitti:Mä ajelin moisella kolme vuotta ja ei suurta moitetta. Vaihdoin noin vuosi sitten. Ongelmat oli: käyttöhihna katkesi tai siis ohjainrulla nappasi kiinni ennen aikojaan alle 100tkm(hinurilla kotiin), laturi hajosi alle 100tkm. Pikku kuplintaa maali pinnassa (kaksi nuppineulan kokoista kohtaa molemmin puolin) ihan ovien ala reunassa. Hyvä peli oli. Vinkkinä voitaneen sanoa että vaihda heti (vaikka motonetin osilla) käyttöhihna ja 2 ohjain rullaa ja sitten kovaa ajoa :D . Auto meinasi jäädä perheeseen uudempaa hankkiessa mutta mamma vannoi ettei tarvii omaa autoa....väärässä oli :wink:
EDIT: Tinkaa pikkasen hinnasta. Etelän hintoihin pikkaisen on hinnakas minun makuun :wink:
Mä olen ajanut NG900:lla jo 6,5 vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Kannattaa etsiä 1996-1998 -vuosimallin autoja, sillä niissä on vähiten noita "lastentauteja" jne.

Tässä tietoa englantia osaavalle:

http://www.saabcentral.com/techhelp/gm9 ... _guide.php
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Joikhu
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 16:29

Viesti Kirjoittaja Joikhu »

Kiitokset linkistä - tuo linkki oli jossain ketjussa jonka aiemmin luin. Onko netissä olemassa jonkinlaista sivustoa jossa olisi kerrottu NG900:n varusteista ja mallihistoriasta tarkemmin? Autotalli.comin tarjonta on aika heikkoa.

Myös lista niistä takaisinkutsuista kyseisen mallin osalta kiinnostaisi.

Entäs hinta? Onko kohillaan?
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Vertailuna voidaan sanoa että oma exä(ng900s) myytiin viime keväänä 7800€ 3:lla ovella ja kilometrejä n.142tkm, ei ilmastointia eikä muita herkkuja. Ainoastaan soitin ja renkaat hyvää tasoa ja halvatun siisti.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Psychocowboy kirjoitti:Mä ajelin moisella kolme vuotta ja ei suurta moitetta. Vaihdoin noin vuosi sitten. Ongelmat oli: käyttöhihna katkesi tai siis ohjainrulla nappasi kiinni ennen aikojaan alle 100tkm(hinurilla kotiin), laturi hajosi alle 100tkm. Pikku kuplintaa maali pinnassa (kaksi nuppineulan kokoista kohtaa molemmin puolin) ihan ovien ala reunassa. Hyvä peli oli. Vinkkinä voitaneen sanoa että vaihda heti (vaikka motonetin osilla) käyttöhihna ja 2 ohjain rullaa ja sitten kovaa ajoa :D
Samalla kannattaa tarkistaa/vaihtaa vesipumppukin, jos ei ole jo vaihdettu.
Omastani se hajosi juuri tuossa 190tkm kohdalla. :D
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=33935
Jos ei ole kaukana niin varmaan katsomisen arvoinen???
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joikhu kirjoitti:Kiitokset linkistä - tuo linkki oli jossain ketjussa jonka aiemmin luin. Onko netissä olemassa jonkinlaista sivustoa jossa olisi kerrottu NG900:n varusteista ja mallihistoriasta tarkemmin? Autotalli.comin tarjonta on aika heikkoa.
Täältä löytyy jotain juttua:

http://home.swipnet.se/danny/modelguideNG900.htm
Joikhu kirjoitti:Myös lista niistä takaisinkutsuista kyseisen mallin osalta kiinnostaisi.
Täältä löytyy ainakin vuosimallien 1994-1995 NG900:n takaisinkutsut:

http://townsendimports.com/Web/entry/di ... rvices.htm

Valitettavasti en muista tähän hätään, mistä netistä löytyisi tietoa vm. 1996-1998 NG900:n takaisinkutsuista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Joikhu
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 16:29

Viesti Kirjoittaja Joikhu »

Kävin testaamassa. Ei kannata vaivautua. On kirjaimellisesti ollunna kovassa ajossa ja myyjä ei tiennyt autosta yhtään mitään. Kirjaimellisesti pska...

Toinen testattava oli tämä:
http://services.netwheels.fi/toiminnot/ ... 81&sid=173

Maalipinta varsin siisti, sisukset myös. Ylipäätään jätti ihan asiallisen kuvan mutta:
- Etuovissa ruostealut
- Edellinen merkintä huoltokirjassa alla sadassatonnissa!
- Menneisyys taas kerran epäselvä
- Huonot renkaat

Auto on ollut liikkeellä myynnissä syksystä asti. Tässä lähtisi varmasti halvalla auto jos joku pystyisi suoran kaupan tekemään. Kysyin myyjältä että mikä olisi hinta uusilla kesäkiekoilla ja vastaus oli 6500€. Luulenpa että lähtee paaaaaljon halvemmalla kun vain jaksaa tinkiä.
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Tonnari hinnat alkaen moottorilla on vähän laiskan puoleinen, mutta sehän on vain makuasia.

Mutta siitä huoltokirjasta piti sanomani että jos auto on 10v vanha tai yli niin moniko sitä enää vie (merkki)korjaamolle? Kyllä ne yleensä huolletaan ja korjataan itse tai sukulaisen toimesta, että ei sen hk:n puuttumista niin paljon kannata pelästyä jos muuten tuntuu hyvältä.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Vastaa Viestiin