Paukkupakkanen ja 9000
Paukkupakkanen ja 9000
Nythän on talven ennätyspakkaset, lapissa kai jo yli 40,
niin mitä kokemuksia; ikkunat huurussa, varpaat jäässä,
Tonnari hyytyny yms.?
niin mitä kokemuksia; ikkunat huurussa, varpaat jäässä,
Tonnari hyytyny yms.?
SAAB on nautinto tien päällä
-Ohjaustehostin huutaa aluksi ihan vimmatusti, saattaa siellä muutkin paikat meluta
-Automaatti ei meinaa aluksi löytää kolmosta, ellei höllää kaasua kunnolla (toimii tietenkin sitten kun lämpenee hetken kulluttua)
-Renkaat on kun Kivisistä ja Sorasista, ja alusta varmaan kovempi kuin rata-autossa
-Kattoluukku natisee (tosin tähän riittää ihan normaali pakkanenkin)
-LISÄYS Sähkölasit on jumissa, antenni myös, ei nouse senttiäkään.
Tuossapa noita
Niin, täällä pakkanen on ollut 22-26 miinuksella
MUOKKAUS: ja autossa ei ole lohkolämmitintä
-Automaatti ei meinaa aluksi löytää kolmosta, ellei höllää kaasua kunnolla (toimii tietenkin sitten kun lämpenee hetken kulluttua)
-Renkaat on kun Kivisistä ja Sorasista, ja alusta varmaan kovempi kuin rata-autossa
-Kattoluukku natisee (tosin tähän riittää ihan normaali pakkanenkin)
-LISÄYS Sähkölasit on jumissa, antenni myös, ei nouse senttiäkään.
Tuossapa noita
Niin, täällä pakkanen on ollut 22-26 miinuksella
MUOKKAUS: ja autossa ei ole lohkolämmitintä
Viimeksi muokannut MP, La Tammi 21, 2006 14:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Kokemuksia eiliseltä päivältä, -24C. Ilman lohkoa käyntiin, kaikki pelaa.
Puolen tunnin pyörityksen jälkeen, kaikki ovet jäässä, ei toimi lukot, eikä ikkunat, ja kännykin sopivasti kotona latingissa.
Kolme ja puoli tuntia lisää, pääsin möhkelöstä pihalle, oliskohan aika kuivailla ovet ja huoltaa lukot?
Lämmintä kyllä riitti, eikä ikkunat hurtunu, onneksi oli litkua tankissa ja Camelia suupielessä
Puolen tunnin pyörityksen jälkeen, kaikki ovet jäässä, ei toimi lukot, eikä ikkunat, ja kännykin sopivasti kotona latingissa.
Kolme ja puoli tuntia lisää, pääsin möhkelöstä pihalle, oliskohan aika kuivailla ovet ja huoltaa lukot?
Lämmintä kyllä riitti, eikä ikkunat hurtunu, onneksi oli litkua tankissa ja Camelia suupielessä
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Eilen aamulla -31 raatia pakkasta ja lähti käyntiin kuin "palmun alta".
Kaikki toimii moitteetta, ainoastaan radion sähköantenni jäi alas.
Kyllähän se tosin hirvitti pamauttaa tulille siinä pakkasessa, mutta lohkolämppärin asennukseen olin menossa, joten pakko oli.
Uskomattoman lämmin auto kovallakin pakkasella.
Kaikki toimii moitteetta, ainoastaan radion sähköantenni jäi alas.
Kyllähän se tosin hirvitti pamauttaa tulille siinä pakkasessa, mutta lohkolämppärin asennukseen olin menossa, joten pakko oli.
Uskomattoman lämmin auto kovallakin pakkasella.
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Täällä suunnallahan on pakkanen pyörinyt kympistä reiluun kahteen kymppiin.
Täytyy oikein ihmetellä, että ainut vähänkään reistaillut paikka on sähköantenni, joka toisinaan hyytyy. Toki nahkajakkarat ovat alkuun kylmät, mutta lämpiävät nopeaan.
Kun typeryydestä ei tuossa vielä lämppäriä ole, niin hirvittää kyllä käyntiin heittää aamuin illoin, tosin aamulla lähtee katostallista, niin ei ainakaan hangesta tarvi kaivaa.
Moottori kyl alkuun naputtaa, räpeltää, säksättää ja kolistaa, tasaantuu kyl aika pian. Automaatti toimii oikeestaan pehmeemmin ja paremmin kuin kesällä
Kesällä vaihdetut moottorin tukikumit kyl kylmänä täristävät entisiä huomattavasti enemmän
Puol vuotta vanha akku tekee joka käynnistyksestä varman ja nopean.
Näissä suhteissa kyl talviauton maineelle on katetta
Täytyy oikein ihmetellä, että ainut vähänkään reistaillut paikka on sähköantenni, joka toisinaan hyytyy. Toki nahkajakkarat ovat alkuun kylmät, mutta lämpiävät nopeaan.
Kun typeryydestä ei tuossa vielä lämppäriä ole, niin hirvittää kyllä käyntiin heittää aamuin illoin, tosin aamulla lähtee katostallista, niin ei ainakaan hangesta tarvi kaivaa.
Moottori kyl alkuun naputtaa, räpeltää, säksättää ja kolistaa, tasaantuu kyl aika pian. Automaatti toimii oikeestaan pehmeemmin ja paremmin kuin kesällä
Kesällä vaihdetut moottorin tukikumit kyl kylmänä täristävät entisiä huomattavasti enemmän
Puol vuotta vanha akku tekee joka käynnistyksestä varman ja nopean.
Näissä suhteissa kyl talviauton maineelle on katetta
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
-31 astetta ja ei ollut tonttu roikan päässä, ja ei ku pyörimään.
Lämmintä rupesi tulemaan kabiiniin noin vartin kuluttua.
Automaatti vaihteisto rupesi myös toimimaan paremmin tuon vartin kuluttua.
Lämppäri tosin valitti alussa ( niti..niti...niti...) no kierroksia lisäämällä
sekin ääni hävisi.
Niin ja autossahan on Exxiden akku n.3vuotta vanha.
Lämmintä rupesi tulemaan kabiiniin noin vartin kuluttua.
Automaatti vaihteisto rupesi myös toimimaan paremmin tuon vartin kuluttua.
Lämppäri tosin valitti alussa ( niti..niti...niti...) no kierroksia lisäämällä
sekin ääni hävisi.
Niin ja autossahan on Exxiden akku n.3vuotta vanha.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Eipä mitään ongelmia, hyvin on lähtenyt käyntiin ekalla starttauksella näillä -25 asteen keleillä - lohkolla tosin aina esilämmitetty.
Lasit pysyvät hämmästyttävän hyvin auki kun vertaa ysikolkkiin. Keskuslukot toimivat paremmin kuin nollekelien tuntumassa. Lämmöt nousevat melko nopeasti ja viisarikin pysyy ihan vaakasuorassa. Toimiava penkinlämmitin olisi ihan mukava. Startin jälkeen ekoilla muutamalla kilometrillä ilmeisesti perän laakerit huutavat hoosiannaa, kuten myös pienemmillä pakkasilla. Bensaa palaa enemmän, kuten odottaa voi.
Lasit pysyvät hämmästyttävän hyvin auki kun vertaa ysikolkkiin. Keskuslukot toimivat paremmin kuin nollekelien tuntumassa. Lämmöt nousevat melko nopeasti ja viisarikin pysyy ihan vaakasuorassa. Toimiava penkinlämmitin olisi ihan mukava. Startin jälkeen ekoilla muutamalla kilometrillä ilmeisesti perän laakerit huutavat hoosiannaa, kuten myös pienemmillä pakkasilla. Bensaa palaa enemmän, kuten odottaa voi.
Mulla vaihtaa automaatti, mutta koulukaverit sanovat että on kamala istua nahkapenkeillä, kun ovat niin kylmät. Mutta minkäs teet kun ovat plysshipenkkeihin tottuneet.TommiP kirjoitti:Automaatti ei meinaa vaihtaa ja nahkapenkit ovat todella kylmät
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
OT: ei tainnu viime talvena olla tällaisia pakkasia?
Mullakin ruotsin tuonti kako yhtenä päivän niin ku ei olis koskaan tarvinnu noin kylmää ilmaa hengittää.. sisälämmön tunnistin on kitissyt ajoon lähdettäessä. Ja polttoainetta mennyt tavallista mutkaisempien työmatkojen vuoksi et kerennyt sisällä lämmöt tasaantua.
Mullakin ruotsin tuonti kako yhtenä päivän niin ku ei olis koskaan tarvinnu noin kylmää ilmaa hengittää.. sisälämmön tunnistin on kitissyt ajoon lähdettäessä. Ja polttoainetta mennyt tavallista mutkaisempien työmatkojen vuoksi et kerennyt sisällä lämmöt tasaantua.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Nyt starttas paljon huonommin kun muina päivinä, pyöritti melkein 10 sek ja sitten kävi todella huonosti muutaman sekunnin ja sammu, toisella jäi käyntiin melkoisen melun kanssa. Tomaatti oli niin kohmeessa että sai runsaammin painaa kaasua että se edes lähti liikkeelle. Niin ja bensaa meni se taas 10 litraa sataselle 100 km/hn vauhdissa, vaikka kone oli täysin lämmin. Mutta lämpöä riittää kyllä kabiiniin ja sitä tulee nopeasti, ja se on hyvä! Pakkasta oli siis -25
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006