Miten Aeron sivuhelmat lähtee irti?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Miten Aeron sivuhelmat lähtee irti?

Viesti Kirjoittaja mart96 »

.. Siis nimimerkki ''ensin kysyy, kun menee rikkomaan jotain '':wink: , kysyy, että miten saan sen etu vasemman kappaleen irti? Siis kyllä mä ne näkyvät ruuvit ja pultit ymmärän irroittaa, mutta onko se vielä jotenkin itse lokasuojassa jollakin listalla kiinni takapuolelta?

Haluais ottaa irtii ja tilata vähän ,maalia sen kaltaista-ei se ihan musta oo ja ei ihan kiiltäväkin-mistä olette semmoista saanet?

ja kyseeessä siis pystykeula..
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Otat irti kaikki jo mainitsemasi ruuvit yms. kiinnikkeet alareunasta. Yläreuna on kiinni ns. "kynsi" kiinnikkellä. Ei tarvi irrottaa ruuveja tms. Irtoaa nostamalla. (Saattaa tarvita voimaa.) Auttaa jos painaa levikettä keskeltä sisään samalla. Sama pätee kylkipaloihin.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Jos kyse on OG-satkusta, helmat irtoavat tosiaan alareunan ruuvit poistamalla ja sen jälkeen työntämällä helmaa n. sentti toiseen suuntaan. muistakseni eteenpäin. sivujen takahelmat taisivat irrota työntämällä taaksepäin. ENpä tässä kunnsosa sano enää varmasti, kun n muutama mennyt jo alas...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

siellä helman alla on semmoinen alumiinikisko, johon se helmapala liutetaan. ja sen joutuu liuttamaan kokomatkalle. eli ei auta pari senttia, vaan koko helman pituus. näin ainakin jouduin tekemään, kun asensin helmat. ja tietysti ne ruuvit tai popniitit pois, mitkä nyt sattuu olemaan siellä helman alapuolella
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

kiitos nopeista ja asiallisista vastauksista :D

Tänään kun on sääkin niin lämmin-vain -22 astetta tänä aamuna Tallinnassa :wink: -niin pitää mennä työpaikalle kokeilemaan..
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Jamppa kirjoitti:siellä helman alla on semmoinen alumiinikisko, johon se helmapala liutetaan. ja sen joutuu liuttamaan kokomatkalle. eli ei auta pari senttia, vaan koko helman pituus.
Noita kiskojahan on siis kahta erilaista. Ainakin puskurinjatkeissa oli muistaakseni kuvaamani kaltaiset kiskot. Kylkipalat (ovien edessä, ovissa ja niiden takana) oli taas juurikin tuollaiset kiskot, joilta pala liu'utetaan kokonaan irti.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Vastaa Viestiin