millä voidella

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

millä voidella

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

og900 virtalukkoa hyvä että avain kääntyy....pirun pakkaset siis ei jumita vaan jäykkä pelottaa et avain katkeaa.....

VASTAUKSET YV:NÄ
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Tuon virtalukon jäätyminen on mulle uutta, mutta haulla löysin mikä vois toimii ja...mikäli ei sähköt tykkää kyttyrää
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =ase%F6ljy
Saabiton saabisti
#1470
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei se oikeastaan jäädy hiton jäykäksi vetää ++10 asteen pakkasissa! ase öljyä laittaa sinne kokeillaan!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Turvallisempi vaihtoehto tuli mieleen mitä olen myös sähköosiin laittanu ni wd-40 tai crc.
Saabiton saabisti
#1470
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

mulla oli edellisessä satkussa samoja ongelmia.
korjaantui kun laitoin sisätilanlämmittimen puhaltamaan lukolle niin pitkäksi aikaa ,että lukko oli varmasti kuiva.
sen jälkeen aseöljyä ja hyvin pelitti
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

No mitenkä se virtalukko voi kostua jäätyäkseen? Satkun virtalukkoon ei suosiltella laitettavaksi mitään rasvoja. Sinne putoava hiekka yms. muu törky
tarttuu entistä kovemmin rasvaisiin haittoihin, eikä lähde imuroimallakaan pois. Itellä ei missään Saabeissa nittinitistä satkuun ole ollut koskaan vastaavia ongelmia. Oliskohan jäykkyys kuitenkin rattaissa, eikä niinkään patruunassa?
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Ettei olis vaihdekeppi jäänyt vähän huolimattomasti "väliasentoon" pakille siirrettäessä, silloin kyllä avainta kääntäessä tuntuu, kuin virtalukossa olisi käynyt talvi / olisi kumiliimaa. Tuskin kosteutta kuitenkaan, ei sitä virtalukkoon helpolla pääse ja eiköhän tuo olisi silloin aika liikkumaton, jos haitat pääsisi jäätymään vähästäkään kosteudesta. Jotenkin epäilen pakkilukkoa.
JanneR
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Loka 15, 2005 20:30
Paikkakunta: suurhelsinki

Viesti Kirjoittaja JanneR »

JugiBoy kirjoitti:No mitenkä se virtalukko voi kostua jäätyäkseen
Saahan sitä siirrettyä kosteutta ovesta virtalukkoon.
Varsinkin jos joskus tipauttaa "taskulämpimät" avaimet esim. lumeen!
viirut
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 18:09
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja viirut »

oisko joku voidellut vaseliinilla ne hammas rattaat mitä virtalukko kääntää? pakkasella on nimittäin todella raskas vääntää. itse irroitin hammas rattaat ja öljysin 5w-40 öljyllä ja imuroitsin paskat pois. samalla laitoin ehjän jousen siihen mikä keskittää vaihdekepin
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

JanneR kirjoitti:
Saahan sitä siirrettyä kosteutta ovesta virtalukkoon.
Varsinkin jos joskus tipauttaa "taskulämpimät" avaimet esim. lumeen!
Näin minäkin omalla kohdalla epäilin , mut tulihan toi tossa edellä tyrmättyä
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kylläpä se ite lukkopesä jämähtää myös. Aseöljyä vain, kyllä rokkailee.
Aki Peltola #1132
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

JugiBoy kirjoitti:No mitenkä se virtalukko voi kostua jäätyäkseen?
no esim siten jos on hirveeeen märkä prinzessa kyläilemässä. :oops:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
SAAB-vilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 00:14
Paikkakunta: Siikajoki/Möhkö

Viesti Kirjoittaja SAAB-vilho »

Itse suosittelen lämpimästi mynnivelliä tuohon lukon voitelemiseen :idea:
Saab 90 -85 "marsutarha" **100hp**vakio**
Tällä kepattu myös naapurin ämmä ja sen bokseri.
ROSAMUNDA - MAHAN TÄYTTYMINEN ALKAA ENSIMMÄISESTÄ SUUPALASTA.
http://www.rehupiikles.com/
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

stara kirjoitti:no esim siten jos on hirveeeen märkä prinzessa kyläilemässä. :oops:
Just. Tosi hyvä. Tai voihan siihen vaikka ite omiksi vaivoikseen ihan reilusti kaataa ämpärillä vettä. Tai käyttää avaimet järven kautta ennen starttaamista nii. Mutta mitä ihmettä on mynnivelli ??

EDIT: Tuli mieleeni, että kuivavoiteluaine on myös kova sana tuohon paikkaan. Siitä ei jää rasvaista pintaa mut voitelee tehokkaasti metallisiakin osia. Käy myös natiseviin tiivisteisiin puhtautensa vuoksi.
Viimeksi muokannut JugiBoy, La Tammi 21, 2006 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

enpä tiedä mutta ensihätään ei löytyny aseöljyä .... laitoin tipan lukkosulaa avaimeen ja lykkäsin paikalleen heti notkistu!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin