TCS:n poistaminen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

TCS:n poistaminen

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Keväällä olis tarkoitus aloittaa kyseinen projekti ja nyt pitäis sitten sopivia osia etsiä valmiiiksi. Onko kellään ohjeita/faktaa, mitä kaikkea pitää tehdä, jotta kyseisen virityksen saisi poistettua? Ainakin kaasuläppä sekä ruiskuboksi pitää vaihtaa luistonestottomaan versioon. Mitens on ABS-boksin kanssa? Kuulin kans, että 6 johtoa pitäisi katkaista, mutta mitkä ovat nämä 6 johtoa? Onko kellään sähkökaavioita, joiden perusteella voisi päätellä, mitä pitäisi tehdä?

edit: tyhjäkäynti moottorikin pitää vielä hommata.

Jos saataisiin tämä selville, niin olisi muutama iloisempi TCS-tonnarikuski maailmassa =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: TCS:n poistaminen

Viesti Kirjoittaja jus »

jpjk kirjoitti:Onko kellään sähkökaavioita, joiden perusteella voisi päätellä, mitä pitäisi tehdä?
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... kindex.htm

http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... rindex.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jos ruotsinymmärrystä löytyy tästä saattaisi olla apuja.. :wink:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... ckling+tcs
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Ei ole tarpeeks ruotsinymmärrystä, joten otetaampas lontooksi sama:

http://saabcentral.com/forums/showthread.php?p=290098

Aika iso homma näyttäis olevan, kaasupoljinkin pitäis vaihtaa =) Ainakin omalta osaltani voisin skipata projektin, kun oma läppäkotelo on 2,5v vanha ja toimii.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

ymmärtääkseni ei tarvi vaihtaa kaasupoljinta vaan pelkästään poistaa polkimen moottori (vaikka tuolla lukeekin että pitäs vaihtaa). Selvitystyö jatkuu..elkää vaipuko epätoivoon :D
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos noita osia joutuu vaihtelemaan kerta oikein olan takaa, niin misei vaihtaisi niitä toimiviin samanlaisiin. Ei toimivasta TCS:stä mitään haittaa ole.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

peinu kirjoitti:Jos noita osia joutuu vaihtelemaan kerta oikein olan takaa, niin misei vaihtaisi niitä toimiviin samanlaisiin. Ei toimivasta TCS:stä mitään haittaa ole.
Mutta sen "pommeilu" ei ole kivaa, kuten ei myöskään pelko siitä millon taas joku osa kilahtaa, ilmankin pärjää oikein hyvin, eikä imo nosta auton arvoa sen kummemmin, olipa sitä tai ei. Tai no, omalta osaltani vaikuttaa auton arvoon sen verran että ennemmin maksan "ei-TCS"-lisää. :D
Niin, olen kuullut liikaa kauhutarinoita, joista suurin osa taatusti tottakin.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

juurikin se "pommeilu" pelottaa. Eipä itelläkään suurempia vikoja ole systeemissä ollut, mutta mieluummin ajan ilman tcs! Vakiovehkeessä ihan ok kapistus mutta virien kans meinaa ongelmia tulla. Ja toimivista tcs osista saa varmasti saman rahan mitä noihin ei-tcs osiin menee..siinäpä syitä miksi minä tuon homman aion tehdä
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

peinu kirjoitti:Jos noita osia joutuu vaihtelemaan kerta oikein olan takaa, niin misei vaihtaisi niitä toimiviin samanlaisiin. Ei toimivasta TCS:stä mitään haittaa ole.
Paitsi että jos haluaa virittää, niin lastun löytäminen ei ole helppoa. Ja kyllä se TCS alkaa pistämää vastaan ja vie tehoja. Pitää ny kesällä kattoa, purkaisko omasta TCS:n pois vai laittaisko TCS:lle tehdyn lastun sinne. Jollain foorumilaisella oli moinen, ainakin jossain sattu silmiin sellainen teksti.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

kyllä siihen lastu löytyy :wink:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Hane_81 kirjoitti:kyllä siihen lastu löytyy :wink:
Löytyy löytyy, mutta luistonestoton vehje olisi virittämisen kannalta mukavempi, kun luistonestollinen. Etenkin kun se pommittaa vähän väliä =) Itse varmaa kesällä kokeilen lastuttaa TCS:n kanssa. Jos muodostuu pullonkaulaksi, niin sit se saa kenkää.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

niin kyllä tuon luistoneston kanssa voi elää aivan hyvin.

mulle on tuoho mun airflow tonnariinkin tulossa TCS. se toiminut tuossa CS:ssa ihan hyvin, ja tuntuu että täällä clubin sisällä tietämys tästä on jo hyvä, joten mitä sitä käy poistamaan. mulla tuossa tekniikanluovuttaja autossa nimittäin oli TCS.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Tic
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 16:02
Paikkakunta: Kristiinankaupunki

Viesti Kirjoittaja Tic »

Onko TCS:ssä varaosat kalliimat kuin tavalliseen :?: :roll:
Ahdin määrää tahdin

Tulossa cooleri + siru
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Tic kirjoitti:Onko TCS:ssä varaosat kalliimat kuin tavalliseen :?: :roll:

ON!
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

No käytännössä osat on samat tiettyjä osia lukuunottamatta. Juurikin kaasuun ja lämpötiloihin liittyvät osat saattaa olla erilaiset. Ja tietty muutkin, mutta esim lämpöanturilla taisi olla jopa 50e hintaero, ellen väärin muista.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Vastaa Viestiin