TCS:n poistaminen
TCS:n poistaminen
Keväällä olis tarkoitus aloittaa kyseinen projekti ja nyt pitäis sitten sopivia osia etsiä valmiiiksi. Onko kellään ohjeita/faktaa, mitä kaikkea pitää tehdä, jotta kyseisen virityksen saisi poistettua? Ainakin kaasuläppä sekä ruiskuboksi pitää vaihtaa luistonestottomaan versioon. Mitens on ABS-boksin kanssa? Kuulin kans, että 6 johtoa pitäisi katkaista, mutta mitkä ovat nämä 6 johtoa? Onko kellään sähkökaavioita, joiden perusteella voisi päätellä, mitä pitäisi tehdä?
edit: tyhjäkäynti moottorikin pitää vielä hommata.
Jos saataisiin tämä selville, niin olisi muutama iloisempi TCS-tonnarikuski maailmassa =)
edit: tyhjäkäynti moottorikin pitää vielä hommata.
Jos saataisiin tämä selville, niin olisi muutama iloisempi TCS-tonnarikuski maailmassa =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Re: TCS:n poistaminen
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... kindex.htmjpjk kirjoitti:Onko kellään sähkökaavioita, joiden perusteella voisi päätellä, mitä pitäisi tehdä?
http://townsendimports.com/Web/brake_fo ... rindex.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jos ruotsinymmärrystä löytyy tästä saattaisi olla apuja..
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... ckling+tcs

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... ckling+tcs
Ei ole tarpeeks ruotsinymmärrystä, joten otetaampas lontooksi sama:
http://saabcentral.com/forums/showthread.php?p=290098
Aika iso homma näyttäis olevan, kaasupoljinkin pitäis vaihtaa =) Ainakin omalta osaltani voisin skipata projektin, kun oma läppäkotelo on 2,5v vanha ja toimii.
http://saabcentral.com/forums/showthread.php?p=290098
Aika iso homma näyttäis olevan, kaasupoljinkin pitäis vaihtaa =) Ainakin omalta osaltani voisin skipata projektin, kun oma läppäkotelo on 2,5v vanha ja toimii.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Mutta sen "pommeilu" ei ole kivaa, kuten ei myöskään pelko siitä millon taas joku osa kilahtaa, ilmankin pärjää oikein hyvin, eikä imo nosta auton arvoa sen kummemmin, olipa sitä tai ei. Tai no, omalta osaltani vaikuttaa auton arvoon sen verran että ennemmin maksan "ei-TCS"-lisää. :Dpeinu kirjoitti:Jos noita osia joutuu vaihtelemaan kerta oikein olan takaa, niin misei vaihtaisi niitä toimiviin samanlaisiin. Ei toimivasta TCS:stä mitään haittaa ole.
Niin, olen kuullut liikaa kauhutarinoita, joista suurin osa taatusti tottakin.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
juurikin se "pommeilu" pelottaa. Eipä itelläkään suurempia vikoja ole systeemissä ollut, mutta mieluummin ajan ilman tcs! Vakiovehkeessä ihan ok kapistus mutta virien kans meinaa ongelmia tulla. Ja toimivista tcs osista saa varmasti saman rahan mitä noihin ei-tcs osiin menee..siinäpä syitä miksi minä tuon homman aion tehdä
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Paitsi että jos haluaa virittää, niin lastun löytäminen ei ole helppoa. Ja kyllä se TCS alkaa pistämää vastaan ja vie tehoja. Pitää ny kesällä kattoa, purkaisko omasta TCS:n pois vai laittaisko TCS:lle tehdyn lastun sinne. Jollain foorumilaisella oli moinen, ainakin jossain sattu silmiin sellainen teksti.peinu kirjoitti:Jos noita osia joutuu vaihtelemaan kerta oikein olan takaa, niin misei vaihtaisi niitä toimiviin samanlaisiin. Ei toimivasta TCS:stä mitään haittaa ole.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Löytyy löytyy, mutta luistonestoton vehje olisi virittämisen kannalta mukavempi, kun luistonestollinen. Etenkin kun se pommittaa vähän väliä =) Itse varmaa kesällä kokeilen lastuttaa TCS:n kanssa. Jos muodostuu pullonkaulaksi, niin sit se saa kenkää.Hane_81 kirjoitti:kyllä siihen lastu löytyy
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
niin kyllä tuon luistoneston kanssa voi elää aivan hyvin.
mulle on tuoho mun airflow tonnariinkin tulossa TCS. se toiminut tuossa CS:ssa ihan hyvin, ja tuntuu että täällä clubin sisällä tietämys tästä on jo hyvä, joten mitä sitä käy poistamaan. mulla tuossa tekniikanluovuttaja autossa nimittäin oli TCS.
mulle on tuoho mun airflow tonnariinkin tulossa TCS. se toiminut tuossa CS:ssa ihan hyvin, ja tuntuu että täällä clubin sisällä tietämys tästä on jo hyvä, joten mitä sitä käy poistamaan. mulla tuossa tekniikanluovuttaja autossa nimittäin oli TCS.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin