Saabistit ja moottoripyörät
Jos on vähänkään enemmän rahaa satsata niin kannattaa ostaa edes hieman uudempi pyörä. Nuo molemmat laitteet ovat ihan ok (ZZR nyt ehkä enemmän minun makuuni), mutta kun ikää alkaa tulla +10 vuotta niin parempaankin pyörään alkaa tulla jo enemmän laittamista.Frostgrey kirjoitti:Mitäs mieltä porukka on Handa CBR 1000 93- tai ZZR 1100 93-
Kyllä minulle ainakin kelpaisi jos olisi varaa pitää useampaa pyörää, olenkin sitä tuossa jo muutamaan otteeseen kuolannut. Mutta eihän se turbottaminen nyt väärin ole?sheeba kirjoitti:Tallista löytyy Suzuki GSX-R 750 SRAD. Eroon siitä pitäisi päästä, mutta kun ei tunnu kellekkään kelpaavan, niin taidan pitää sen itselläni (ja turbottaa sen)
Tuo oli muuten aika hauskanen tarina, minullekin kelpaisi vaikkapa '95 ZX-9R tehtaan paketissa.ng900aero kirjoitti:Pitäisi vielä päättää ostaisko keltaisen vaiko mustan
http://www.joeberkphotography.com/daytona_1200.htm
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Joo, kyllä löytyy.
On juuri parhaillaan loppusilausta vailla ja odottelee museotarkastusta.
Kun ei nuorena saanut hankkia, niin sitten huru-ukkona:
Honda CB 350 -73
Seissyt 20v tallissa puunattuna. Putkia lukuunottamatta täysin alkuperäinen ja tärvelemätön peli. 30v samalla omistajalla. Löytyi Heinolasta sieltä Leinon Kapan valtakunnasta
Minulle riittää ainakin toistaiseksi tuollainen kevyt fiilistely kyläteitä kierrellen.
On juuri parhaillaan loppusilausta vailla ja odottelee museotarkastusta.
Kun ei nuorena saanut hankkia, niin sitten huru-ukkona:
Honda CB 350 -73
Seissyt 20v tallissa puunattuna. Putkia lukuunottamatta täysin alkuperäinen ja tärvelemätön peli. 30v samalla omistajalla. Löytyi Heinolasta sieltä Leinon Kapan valtakunnasta
Minulle riittää ainakin toistaiseksi tuollainen kevyt fiilistely kyläteitä kierrellen.
# 419 Vesa Pohjalainen
Ai niin, kuis ne vakuutukset nykyään meneekään, enää kun ei saakaan vaihtaa autosta bonuksia prätkään?
Luulisi että jos vähän kilpailuttaa noita vakuutusyhtiöitä niin saa prätkän bonuksetkin alkaamaan jostain 30-40 prosentin alennuksesta (siis pelkkä liikenne, kaskoa en ottaisi)?
Onkos mitään hajua mitä luokkaa tuollaisen 1200cm3:n vakuuttaminen maksaisi huhtikuusta marraskuuhun?
Luulisi että jos vähän kilpailuttaa noita vakuutusyhtiöitä niin saa prätkän bonuksetkin alkaamaan jostain 30-40 prosentin alennuksesta (siis pelkkä liikenne, kaskoa en ottaisi)?
Onkos mitään hajua mitä luokkaa tuollaisen 1200cm3:n vakuuttaminen maksaisi huhtikuusta marraskuuhun?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Karkeasti ottaen 100 e / kk ......mutta..... elämä onng900aero kirjoitti:Ai niin, kuis ne vakuutukset nykyään meneekään, enää kun ei saakaan vaihtaa autosta bonuksia prätkään?
Luulisi että jos vähän kilpailuttaa noita vakuutusyhtiöitä niin saa prätkän bonuksetkin alkaamaan jostain 30-40 prosentin alennuksesta (siis pelkkä liikenne, kaskoa en ottaisi)?
Onkos mitään hajua mitä luokkaa tuollaisen 1200cm3:n vakuuttaminen maksaisi huhtikuusta marraskuuhun?
Museovakuutus noin 30 / vuosi, siksi minäkin puuhaan pyörääni museopeliksi, kun ajopäiviä ei varmaankaan tule kauheasti, kun on noita muitakin harrastepelejä.
# 419 Vesa Pohjalainen
Just tuli hommattua ktm 250 gs 2-tahti kilpaenduro (vm.1982 ) vastaavaan tarkoitukseen. Ärtsy peli!Frostgrey kirjoitti:Ei ole vielä!
Mielessä on ollut hommata joku nelitahti 400-600 kuutioinen kotari tai vastaava enduro. Sillä ois ihan siisti käydä töissä ja välillä pöhäyttää metsikköön, talveksi piikkirenkaat ja painaa pisin poikin appiukon pellolla!
#2502
9000cs 2.0t -97
9000cs 2.0t -97
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
kotari löytyi työkaverilta, mutta tuolla on ollut välillä samantapaisia myynnissä :
http://elvis.phkk.fi/husokki/phpBB2/vie ... f03aa35d1b
http://elvis.phkk.fi/husokki/phpBB2/vie ... f03aa35d1b
#2502
9000cs 2.0t -97
9000cs 2.0t -97
Vakuutuksista; kilpailutuksesta en sitten tiedä, tuossa syksymmällä kävin n. 5 yhtiössä hakemassa hieman lohdutusta vakuutusmenoihin, suurin osa tarjoaa 20 % starttibonuksen liikennevakuutukseen mutta sen yli yksikään ei suostunut menemään. "Ota sieltä mistä halvimmalla saat" kuului pariin kertaan. Naamakerroin voi tietysti vaikuttaa asiaan. Tosiaan jonnin verran auttoi tuo Pohjolan uudistus; ennen pelkän liikennevakuutuksen vuosimaksu ilman bonuksia muistaakseni 1550 €, nyt 606 €. Mikäli ajaa vain kuukauden, pari, ei tietenkään lyö leiville, mutta kun ajoaika menee reilusti yli 6 kk:n kuten mulla helpottaa tuo jo huomattavasti.
Miltei jokaisella isommalla vakuutusyhtiöllä on ihan toimivat laskurit netissä.
Miltei jokaisella isommalla vakuutusyhtiöllä on ihan toimivat laskurit netissä.
Talvisäilössä odottelee Suzuki SX-R750 Srad, '99 on malliltaan se. Ja pitäs vielä jossain välissä ehtiä tekemään pari pikku juttua ens kautta ajatellen.
Aikaa vain vie nuo messut joissa pitää keikkua työn puolesta ja muutenkin kun tuo kevät tulee, kiire alkaa. Joten voi olla ettei tule laitettua mitään ylimääräistä.. Ans kattoo.
Zand
Aikaa vain vie nuo messut joissa pitää keikkua työn puolesta ja muutenkin kun tuo kevät tulee, kiire alkaa. Joten voi olla ettei tule laitettua mitään ylimääräistä.. Ans kattoo.
Zand
Saab 9-3 TiD '99
Jaa täältäkin löytyi trumppamies, mainiota
Joo asia on nyt vuorenvarma, keltainen Triumph 1200 Daytona hankittava asap, mieluiten viimeistään ensi viikolla
Se Daytona 900 taitaa olla kolmipyttyinen joten varmaan aika jännä käyntiääni, mutta aika mopolta tuntuisi tehojensa puolesta. V2 on toki ainoa kunnon kone moottoripyörään mutta olen tympääntynyt niihin päksättimiin, sanoin kuin keppivetoon, kestävä ja käytössä taloudellinen ratkaisu mutta muuten aikas persiistä
No niin, kuinkas tuollainen ostetaan Saksasta, olen ostanut ja tuottanut Suomeen about 8 Guzzia Italiasta, ja homma meni niin että rahat myyjän tilille ja sitten soitto rahtifirmaan, ja terminaalissa näki mitä tuli ostettua
Onkos siellä Saksassa vieläkin tyyppejä jotka ostelee noita ja pökkäävät rekan perälle, voisi muutaman satasen maksaa kyseisestä palvelusta ettei tartte mennä ite sinne. Vai onkos nuo jobbarit siirtynet kokonaan autojen maahantuontiin?
Niin ja onkos muita paikkoja tutkia tarjontaa kuin http://www.mobile.de ja http://www.motoscout24.de ??
edit: voi zissus minkä näköisiä monet uudet prätkät on, kuten esim Kasavika ZK-10 (pahoitteluni jos jollakulla tuommoinen on):
http://www.motopalsta.com/img/bike/used ... 956919.jpg
Surullista katseltavaa monet uudet pyörät, on muotoilu mennyt kyllä huonoksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juu löytyy. Tuore sellainenng900aero kirjoitti: Jaa täältäkin löytyi trumppamies, mainiota
Hienoa, valinta tehty ja ei muuta kuin toimintaa. Speksit on näköjään ihan selvät.ng900aero kirjoitti: Joo asia on nyt vuorenvarma, keltainen Triumph 1200 Daytona hankittava asap, mieluiten viimeistään ensi viikolla
Joo, kolmipyttyinen tuo mun öljyruiskukin on, hieno ääni, aika karu.. Paljos siinä Daytonassa sitten on heppoja?ng900aero kirjoitti:
Se Daytona 900 taitaa olla kolmipyttyinen joten varmaan aika jännä käyntiääni, mutta aika mopolta tuntuisi tehojensa puolesta.
Onhan noita. Mulla on muutamalla kaverilla kokemuksia noista (hyviä, siis). Jos kiinnostaa, niin voin kysästä niiden jobbareiden nimet.. Yks kaveri haki sykyllä pyörän niin, että katto mobilesta, lensi saksaan ja tuli Ducatilla takas. Näillä keleillä vaan saa olla aika fakiiri, jos ihan heti meinaa suorittaang900aero kirjoitti: Onkos siellä Saksassa vieläkin tyyppejä jotka ostelee noita ja pökkäävät rekan perälle, voisi muutaman satasen maksaa kyseisestä palvelusta ettei tartte mennä ite sinne. Vai onkos nuo jobbarit siirtynet kokonaan autojen maahantuontiin?
Tuolta kai löytyy aikalailla kaikki, mitä jostain muustakin. Tai siis mistä mä tiedän..ng900aero kirjoitti:
Niin ja onkos muita paikkoja tutkia tarjontaa kuin http://www.mobile.de ja http://www.motoscout24.de ??
Joo, makunsa kullakin. Kai niistä joku tykkää, kun noi japanialaiset kyykyt on kaikki ihan saman näkösiä. Onhan nekin hienoja laitteita, ainakin noin niinkuin teknisesti.ng900aero kirjoitti: edit: voi zissus minkä näköisiä monet uudet prätkät on, kuten esim Kasavika ZK-10 (pahoitteluni jos jollakulla tuommoinen on):
http://www.motopalsta.com/img/bike/used ... 956919.jpg
antti | 9-5 -98 | #2303
Tattis Ankeskit neuvoista. Tuo sinun Speed Triplesi on kaiketi sama kuin uudempi Daytona, mutta ilman katteita?
Siinä kolmisylinterisessä Daytona 900:ssa on vain 98hv, eli on oikeastikin aika mopo.
1200:sessa kiinnostaisi juurikin nelisylinterisyys vaikka sinällään vähän tylsempi kontruktio onkin.
Ja saisi tosiaan olla tuo vanhempi ja klassisempi malli, omaan silmään näyttää vielä moottoripyörältä.. no ei 595/955i:kaan ruma ole, mutta etukate näyttää joltain japsipyörästä lainatulta, ja lisäksi siinä on sellaisia ominaisuuksa joita en toivo löytäväni moottoripyörästä kuten esim. ruisku ja yksipuoleinen takahaarukka jne.
Toisaalta tuliteräkään Daytona 955i ei näyttäisi maksavan kuin saman verran kuin Fiat Punto Dynamic Voisi tietty harkita aivan tuliterän ostamista, kun vain oppisi pitämään tuosta nykymuotoilusta
Harmillisesti uusi malli on aika kevyt, vanhemman kuivapaino oli edes 225kg ja tämän 197kg. Kyllähän se paino tuo aina tukevuutta pyörään.
Heh, tuon rakentaja ei ole tiennyt mitään moottoripyöristä tai rakentelun vaikutuksista ajo-ominaisuuksiin;
http://www.blocket.se/view/6658281.htm? ... c=1&city=0
Siinä kolmisylinterisessä Daytona 900:ssa on vain 98hv, eli on oikeastikin aika mopo.
1200:sessa kiinnostaisi juurikin nelisylinterisyys vaikka sinällään vähän tylsempi kontruktio onkin.
Ja saisi tosiaan olla tuo vanhempi ja klassisempi malli, omaan silmään näyttää vielä moottoripyörältä.. no ei 595/955i:kaan ruma ole, mutta etukate näyttää joltain japsipyörästä lainatulta, ja lisäksi siinä on sellaisia ominaisuuksa joita en toivo löytäväni moottoripyörästä kuten esim. ruisku ja yksipuoleinen takahaarukka jne.
Toisaalta tuliteräkään Daytona 955i ei näyttäisi maksavan kuin saman verran kuin Fiat Punto Dynamic Voisi tietty harkita aivan tuliterän ostamista, kun vain oppisi pitämään tuosta nykymuotoilusta
Harmillisesti uusi malli on aika kevyt, vanhemman kuivapaino oli edes 225kg ja tämän 197kg. Kyllähän se paino tuo aina tukevuutta pyörään.
Heh, tuon rakentaja ei ole tiennyt mitään moottoripyöristä tai rakentelun vaikutuksista ajo-ominaisuuksiin;
http://www.blocket.se/view/6658281.htm? ... c=1&city=0
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98