Sytkä + kaasari+ korityöt
niin
ja jos etuputken jätätä paikoilleen niin et tarvitse kuin 3 klemmaria ja riippuen vuosimallista kumikannakkeet ovat eturoiskeläpän tuntumassa taikka sitten takaistuimen etupystypellin luona. yleensä sen takakiinnikkeen joutuu rällläköimään irti uudesta putkesta ja hitsaamaan paikalleen sitten kun panee sen kannakkeen kiinni kumikannakkeisiin. uudemmissa kajakeissahan se etukannake oli säädettävää mallia eli pystyi liikutamaan oikealle kohdalle.
elikkä homma onnistuu kyyllä
elikkä homma onnistuu kyyllä
Sopiikos kajakkiin vanhemman 99:n penkit, kajakissani on vanhemman malliset eli lyhytselkänojaiset, joiden kallistuksensäätöön tai ristiseläntukeen en ole kamalan tyytyväinen.
Vai onko tämänvärisiä (ja mallisia) penkkejä ollut myös kajakeissa?:
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/uhc218_kabiini.jpg
Tuollaisia saisi tarjota allekirjoittaneelle, mielellään niskatyynyjen kera.
Vai onko tämänvärisiä (ja mallisia) penkkejä ollut myös kajakeissa?:
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/uhc218_kabiini.jpg
Tuollaisia saisi tarjota allekirjoittaneelle, mielellään niskatyynyjen kera.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Niin tarkoitin että onkos nuo kajakin uudemmat penkit ja 99:n vastaavannäköiset samanlaisia, vai onko esim. leveydessä tai kiinnityskiskojen sijainnissa eroa?
Nuo uudemmat on kyllä kieltämättä paremmat istua.
Entäs kävisikö kajakkiin sitten esim. nopan penkit?
Nuo uudemmat on kyllä kieltämättä paremmat istua.
Entäs kävisikö kajakkiin sitten esim. nopan penkit?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Antakaas pakkelointivinkkejä, koetin eilen oikaista ja tasoitella takaloksua ja sitä takakylkeä, mutta vähän huonolla menestyksellä. Ostin Biltemasta jotain sinkki-pakkelia joka on ensinnäkin aivan liian paksua levitettäväksikin (vai olisko kuivunut purkkiinsa), ja aivan liian suuritöistä hioa, eikä tarttuvuuskaan ole niin hyvä kuin tulisi olla.
Tuo on varmaankin tarkoitettu jonkin valtavien monttujen täyttöön.
Eli minkämerkkistä hienotasoitetta ja missä sitä myydään?
Hiotteko muuten suorat pinnat käsin vai koneella? Niin no jos koko sämpylässä nyt edes on yhtään varsinaisesti suoraa pintaa
edit: Kovasti olisi tarkoitus tuolla päästä talvipäiville, vaikka sitten siirtokilvillä jossei muuten
Tuo on varmaankin tarkoitettu jonkin valtavien monttujen täyttöön.
Eli minkämerkkistä hienotasoitetta ja missä sitä myydään?

Hiotteko muuten suorat pinnat käsin vai koneella? Niin no jos koko sämpylässä nyt edes on yhtään varsinaisesti suoraa pintaa

edit: Kovasti olisi tarkoitus tuolla päästä talvipäiville, vaikka sitten siirtokilvillä jossei muuten

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Pakkelina oon käyttänyty Super Softia se kestää halkeamatta jopa 10mm kittaukset, kokemusta on =) Hionnassa kannttaa käyttää mahdollisimman pitkää ja leveetä lastaa ( esim. 10- 15 lev ja 50 cm pit) ja hio aina kahdeksikon kuviossa (en tiedä miksi
) JA kitta mielellään vain muutama milli kerrrallaa vaikka kolo olis syväkin (kuivuu paremmin). Ja paljaille peltipinnoille ennen aloitusta happomaali....

Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Tuossa muuten pari mielenkiintoista keskustelua aiheesta
kumpi ensin, kitti vai maali:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=30384
JA
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 5&forum=12
Siinäpä miettimistä.
kumpi ensin, kitti vai maali:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=30384
JA
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 5&forum=12
Siinäpä miettimistä.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Mä tein niin että vedin puhtaaksi hiotulle pinnalle ensin Bilteman sinkkimaalin, ja sitten aloin kittaamaan, sehän on oikeastaan yksi lysti mitenpäin sen tekee koska peltiä tulee joka tapauksessa esiin pakkeleita hiottaessa, siksi ajattelin että tuollainen mukamas sinkkiä sisältävä pakkeli voisi olla ihan ok, mutta oli laadullisesti tosi syvältä
Olen kitannut 95:n korin kauttaaltaan ja samoin Porsche 911:sen koria (alustavasti, maalari teki lopulliset pohjat), ja muutaman kuupan koria sieltä täältä, mutten ole tosiaankaan mikään pro siinä hommassa.
Näin flunssaisena vaan tuo hiomishomma ei oikein innosta, ja tuo takaloksu vähän menetti muotoaan kun hitsasin siitä reikiä umpeen, eli kittaaminen vaatii vähän taiteilijan lahjojakin, no jos tuosta saisi suunnilleen alkuperäisen muotoisen, olisin tyytyväinen
Ei ole muodoltaan mikään maailman helpoin kitattava tuo kuupan lokari kun taivutuksia on vähän joka suuntaan
os olisikin alkuperäisessä muodossaan niin homma olisi helpompi.
No ei tuosta museoautoa olla tekemässäkään, ja helpostihan tuohon vaihtaa vaikka uudet lasikuituiset tai peltiset lokari tilalle joskus myöhemmin.

Olen kitannut 95:n korin kauttaaltaan ja samoin Porsche 911:sen koria (alustavasti, maalari teki lopulliset pohjat), ja muutaman kuupan koria sieltä täältä, mutten ole tosiaankaan mikään pro siinä hommassa.
Näin flunssaisena vaan tuo hiomishomma ei oikein innosta, ja tuo takaloksu vähän menetti muotoaan kun hitsasin siitä reikiä umpeen, eli kittaaminen vaatii vähän taiteilijan lahjojakin, no jos tuosta saisi suunnilleen alkuperäisen muotoisen, olisin tyytyväinen

Ei ole muodoltaan mikään maailman helpoin kitattava tuo kuupan lokari kun taivutuksia on vähän joka suuntaan

os olisikin alkuperäisessä muodossaan niin homma olisi helpompi.
No ei tuosta museoautoa olla tekemässäkään, ja helpostihan tuohon vaihtaa vaikka uudet lasikuituiset tai peltiset lokari tilalle joskus myöhemmin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kuinkas olette tehneet ne lokasuojan etuosan kumilärpäkkeet, itse leikkasin koko roskan halki ja poistin sen sisemmän osan ja lahon pellin välistä, jolloin siitä tuli aika oikean muotoinen kun ei läpiruostunut pelti siellä sisällä enää sitä pakottanut mihinkään suuntaan.
Ajattelin liimata tuon komistuksen Sikaflexillä kiinni.
Toisaalta paljon komeampi olisi sellainen rosterinen vastaava suoja tuossa loksun päällä, joita oli vanhemmissa porkkanasorveissa, mutta saakos noita enää mistään, tai missä sellaisen taitto onnistuisi?
Ajattelin liimata tuon komistuksen Sikaflexillä kiinni.
Toisaalta paljon komeampi olisi sellainen rosterinen vastaava suoja tuossa loksun päällä, joita oli vanhemmissa porkkanasorveissa, mutta saakos noita enää mistään, tai missä sellaisen taitto onnistuisi?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Onkos kenelläkään Webastoa kajakissa?
Olen koettanut kaupata ehjää 5.0kW:n Webastoa joka ei kenellekään tunnu kelpaavan niin ajattelin josko sen tempaisisi kuuppaan kiinni, asennus ei olisi järin vaikea ja asennustilaakin esim. tonnaria enemmän
Mahtaa vain tuo 5.0kW olla turhan tehokas moiseen komuuttiin, tai saisihan sillä varmaan kabiinin +60 asteeseen
Ei pidä ottaa turhan tosissaan tätä viestiä, kaikkea voi aina suunnitella kuten esim Bi-xenoneita kyseiseen menopeliin (airbagin lisäksi)

Olen koettanut kaupata ehjää 5.0kW:n Webastoa joka ei kenellekään tunnu kelpaavan niin ajattelin josko sen tempaisisi kuuppaan kiinni, asennus ei olisi järin vaikea ja asennustilaakin esim. tonnaria enemmän

Mahtaa vain tuo 5.0kW olla turhan tehokas moiseen komuuttiin, tai saisihan sillä varmaan kabiinin +60 asteeseen

Ei pidä ottaa turhan tosissaan tätä viestiä, kaikkea voi aina suunnitella kuten esim Bi-xenoneita kyseiseen menopeliin (airbagin lisäksi)

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No nyt on rapsittu ja kolkuteltu myös vasen puoli takapäästä lävitse, eikä sieltäkään kummempia korjaustarpeita vaativia kohtia löytynyt, pari pientä paikkaa vaatii ainoastaan.
Mutta tuo lokasuoja (eli pintapelti) täytyy uusia, oli näköjään lasikuidulla ja pyhällä hengellä kasassa, ja koko loksun alaosa on vedetty paksulla pakkelilla kokoon, ja sen alta löytyy enää muisto pellistä, jos sitäkään.
Luulin aluksi että tuon saisi hitsaamalla kasaan mutta tavaraa puuttuu niin laajalti että täytyy vaihtaa.
Eli allekirjoittaneelle saisi tarjota ehjää vasenta takaloksua, ja mieluiten matkahuollon kautta toimitettuna.
Tuota loksua oli massailtu jälkikäteen, ja tuo "uusi" massa oli mennyt ihan kivikovaksi, kun taas vanha massa oli pysynyt aivan terveenä ja tuoreenoloisena.
Mutta tuo lokasuoja (eli pintapelti) täytyy uusia, oli näköjään lasikuidulla ja pyhällä hengellä kasassa, ja koko loksun alaosa on vedetty paksulla pakkelilla kokoon, ja sen alta löytyy enää muisto pellistä, jos sitäkään.
Luulin aluksi että tuon saisi hitsaamalla kasaan mutta tavaraa puuttuu niin laajalti että täytyy vaihtaa.
Eli allekirjoittaneelle saisi tarjota ehjää vasenta takaloksua, ja mieluiten matkahuollon kautta toimitettuna.
Tuota loksua oli massailtu jälkikäteen, ja tuo "uusi" massa oli mennyt ihan kivikovaksi, kun taas vanha massa oli pysynyt aivan terveenä ja tuoreenoloisena.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Kannattaa oikeasti poistaa kaikki massat sisälokasuojista. Massan alta löytyi omassa projektissa yli puolet ruostevaurioista. "Hyvin oli ruosteet suojattu" 

Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Otan sieltä veke mistä lähtee irti, sieltä alta löytyy ruostekin. Nuo jälkeenpäin tehdyt massaukset täytyy ehdottomasti poistaa.Saab.96 kirjoitti:Kannattaa oikeasti poistaa kaikki massat sisälokasuojista. Massan alta löytyi omassa projektissa yli puolet ruostevaurioista. "Hyvin oli ruosteet suojattu"
Myykääs se takaloksu

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98