Ja kestääkö vai eikö

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ksa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 08:12
Paikkakunta: Kerava

Ja kestääkö vai eikö

Viesti Kirjoittaja ksa »

Ja taas ollaan menossa pajalle. Olisihan se kiva ajaa edes viikko, että kaikki pelaisi, mutta taitaa olla maanantai kappale. :x

Lauantaina ajoin pakkasesta (-25) parkkihalliin, jossa noin 3 minuutin ajon jälkeen saab sammui juuri ennen parkkiruutua!!!! No lähtihän se käyntiin, mutta mittaristoon syttyi se "moottorivikavalo" elikkäs se moottorin kuva. Manuaali kertoo, että auto on siirtynyt "Limb home" tilaa ja sen kyllä huomasi. Tyhjäkäyntikierrokset noin 500rpm, joten joutuu hieman pitämään kaasulla käynnissä.

Ajotietokone ei ilmoita mitään. Ainoastaan, että check ok. Huomenna varattu huolto, että näkevät testerillä missä mättää. Onko kokemuksia? Manuaalin mukaan limb home tilassa voi ajella rauhassa. Onko varmasti näin? pajalle matkaa noin 30 km. Vai pitääkö ottaa hinuri? :?:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ja kestääkö vai eikö

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

ksa kirjoitti:Ja taas ollaan menossa pajalle. Olisihan se kiva ajaa edes viikko, että kaikki pelaisi, mutta taitaa olla maanantai kappale. :x

Lauantaina ajoin pakkasesta (-25) parkkihalliin, jossa noin 3 minuutin ajon jälkeen saab sammui juuri ennen parkkiruutua!!!! No lähtihän se käyntiin, mutta mittaristoon syttyi se "moottorivikavalo" elikkäs se moottorin kuva. Manuaali kertoo, että auto on siirtynyt "Limb home" tilaa ja sen kyllä huomasi. Tyhjäkäyntikierrokset noin 500rpm, joten joutuu hieman pitämään kaasulla käynnissä.

Ajotietokone ei ilmoita mitään. Ainoastaan, että check ok. Huomenna varattu huolto, että näkevät testerillä missä mättää. Onko kokemuksia? Manuaalin mukaan limb home tilassa voi ajella rauhassa. Onko varmasti näin? pajalle matkaa noin 30 km. Vai pitääkö ottaa hinuri? :?:
Ota akunkenkä irti joksikin ajaksi jotta palautuu normitilaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ksa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 08:12
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja ksa »

No niin löytyihän se vika. Läppäventtiilin kotelo oli hajonnut. Kalliiksi olisi tullut, mutta myyjäliike lupautui maksamaan kustannuksista 70% (kaupasta alle 6 kk). On mukavaa huomata, että autokaupassa ainakin jotkut kantavat oikeasti vastuunsa.... :lol:
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

ksa kirjoitti:No niin löytyihän se vika. Läppäventtiilin kotelo oli hajonnut. Kalliiksi olisi tullut, mutta myyjäliike lupautui maksamaan kustannuksista 70% (kaupasta alle 6 kk). On mukavaa huomata, että autokaupassa ainakin jotkut kantavat oikeasti vastuunsa.... :lol:
Kaupalla on kyllä 6kk virhevastuu, joten kaikki kulut kuuluisivat heille... :roll:
BMW 320dA Coupe LCI
ksa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Marras 21, 2005 08:12
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja ksa »

Kokemusta on! Käytännössä kuluttajaviraston tuella pääsee hankalissa tilanteissa 50 / 50 tilanteeseen, koska lain mukaan "kuluvat osat" eivät kuulu myyjän vastuulle. Kuluvien osien määrittely onkin sitten hankalampaa. Lisäksi pitäisi osoittaa, että ko. vika on ollut autossa osto hetkellä. Sitähän on tässä tapauksessa mahdotonta osoittaa ja jos tarkkoja ollaan, niin eihän vika ole voinut olla siinä, koska varoitusvalot eivät ole palaneet. Eli näkemykseni mukaan tässä tapauksessa autokauppa jopa ylitti korvausvastuunsa.

Nää jutut ei tietysti ole yksiselitteisiä, mutta tuosta kokonaiskorvausvastuusta olen eri mieltä.
Vastaa Viestiin