Saab 900, the car that nice people drive (videolinkki)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1141
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Saab 900, the car that nice people drive (videolinkki)

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Voi olla vanhakin juttu täällä, mutta itse en ole törmännyt niin pistetään linkki jakoon.

Vanhan kunnon 900:n esiintyminen Top Gear -ohjelmassa, ehdoton video OG900-ihmisille.

http://www.saabnl.nl/wouter/saabdownloa ... aab900.wmv
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Kiitos tästä, olen jo pitkään etsiskellyt.
Eikös tämä ole se ainut og900 esiintyminen TopGearissa?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

:D Yhteenveto lopussa on aika mairitteleva!

Tässä 9000 CDE Top Gearin vanhassa jaksossa
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1141
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

hyvä pätkä!! :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Upea pätkä. Loppukanetti kruunaa kaiken: " jos haluat auton, joka on todella lujaa tekoa, turvallinen kuin volvo ja parempi sekä coolimpi kuin BMW.... :lol: *vapaasti ulkomuistista suomennettu* Hassua, että Britanniassa ovat näköjään orkkis osat jopa halvempia kuin tarvikeosat... Niin pitäisi olla täällä myös. Kuulinko väärin, vai sanottiinko tekstissä, että kaikki 900 mallit ovat varustettu ohjaustehostimella...? Liekö jotain englannin viennin "extroja" ...
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Hyvä pätkä. Mutta hiukan oli kieliposkessa tehty, kun satkuun kuulemma pitää vaihtaa "timing chain" joka 70 000 välein.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Nappasin tuon kommentin signatureeni jo kauankauan sitten! Ykkösjuttu, satkut määrää!! :D
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ebba
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 15:37

Viesti Kirjoittaja Ebba »

Tuossa 900- pätkässä on muutama omituisuus, yhdessä kohtaa saapikauppias kehuu ettei koskaan ole nähnyt niissä ruostetta ja että moottori ja vaihdelaatikko ovat pomminkestävät.

Tapauskohtaisia juttuja toki mutta ruosteesta ja vaihdeongelmistakin on joskus täällä puhuttu aina silloin tällöin :roll:

Toisaalla toimittaja puhuu autojen huolloista niin käskee kuuntelemaan jakoketjun "tell-tell death-rattlea" ja että ketju tulee vaihtaa oliko nyt jotain 100 tkm- välein? Suomessahan sen vaihto ei ole huolto-ohjelmassa ollenkaan?
900i 2.1 16v -93
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Ihan normaalia meininkiä ko ohjelmalle, asia-arvoltaan aika täyttä p...aa
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
tommij
"Hölösuu"
Viestit: 1376
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 13:38
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tommij »

Ebba kirjoitti: Tuossa 900- pätkässä on muutama omituisuus, yhdessä kohtaa saapikauppias kehuu ettei koskaan ole nähnyt niissä ruostetta ja että moottori ja vaihdelaatikko ovat pomminkestävät.

Tapauskohtaisia juttuja toki mutta ruosteesta ja vaihdeongelmistakin on joskus täällä puhuttu aina silloin tällöin :roll:
Kannattanee huomioida, että briteissä ei teitä suolata ympäri vuoden kuten täällä kotomaassa... Eli autot ei ui suola*askassa puolta elinkaarestaan...

Ja tapoihin ei myöskään juuri kuulu tehdä itse "pientä remppaa" siihen malliin kun täällä. Eli aika usein autoissa on joko täys huoltokirja tai muuten huollatettu ajallaan "yksityisellä".

Ja olishan toi nyt aika erikoinen kauppamies, jos ei tuotettaan kehuis?
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

On kyllä varsin omaperäinen heppu tuo Clarkson, tuon 9-5:n koeajon katsottuanikin en voinut kuin äimistellä, toimittaja joka on jo valmiiksi päättänyt ettei pidä autosta? 8O Nojuu, eikä se asia tietenkään vaikuta tähän Clarksonista pitämättömyyteen että olen itse motoristi? :evil:
Avatar
Hepis
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 03:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Ciswami kirjoitti:Loppukanetti kruunaa kaiken: " jos haluat auton, joka on todella lujaa tekoa, ...

Kuulinko väärin, vai sanottiinko tekstissä, että kaikki 900 mallit ovat varustettu ohjaustehostimella...? Liekö jotain englannin viennin "extroja" ...
Alku taisi tuossa kommentissa vapaasti suomennettuna mennä niin että "joka on rakennettu kuin Mersu".

Voipi olla, että tosiaan kaikissa saarivaltakuntaan laivatuissa satkuissa on ollut ohjaustehostin, koska aika monessa ysiysissäkin siellä sellainen on. Kuulemma ollut helpompi asentaa, kun ratti on oikealla.
NG 900S 3d 2.3i -98
Vastaa Viestiin