Iskarit ***kele

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Iskarit ***kele

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Auto oli perjantaina 70.000 km huollossa (mittarissa 66.778) ja molemmat takaiskarit kuulema vuotavat reippaasti. Onko tämä jotenkin yleistä, vai onko mulla osuneet jotkut maanantaikappaleet, kun edellisessäkin 9-5 farkussa meni toinen takaiskari n. 60.000 km:ssa?

Oisko noihin jotain takuuta olemassa - vai pitääkö olettaa, että edellinen omistaja on rysäyttänyt auton johonkin?

Nykyisellä autolla olen itse ajanut vain n. 8.000 km.

Suututtaa sekin edessä oleva 350 Euron lasku... :evil:
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ihan normaalia. Suosittelisin vaihtamaan kunnolliset iskarit (esim. Bilstein tai Koni) tilalle, jos jatkuva iskariremontti ei huvita. Saabilla on tosin 2 vuoden takuu orggisiskareilla, joten ehkä niitä ei tarvitse maksaa kuin ensimmäisellä vaihtokerralla...

Eski
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Mulla vaihdettiin 60000 kohdalla paineiden laskettua sen verran, ettei kuorman kanssa ollut enää kiva ajaa. Iskareissa ei ollut vuotoja ja olivat ilmeisesti alkuperäiset ellei sitten ekan 24000 kilsan aikana ole tapahtunut jo vaihtoa - tuolloin auto ei vielä ollut minulla. Tällä hetkellä takana on Sachsin Super Touringit, jotka laitoin alle talven ajaksi. Hintaa peräti 64 (?) euroa kipale ja kahden vuoden takuu.
Harkinnassa on laittaa keväällä tuo 9-5T:n mainitsema alustasarja, etupääkin kun on menettänyt jo parhaan pitonsa. Tai sitten nuukailen ja ostan eteenkin Sachsit. Suapin omia ei kannata ostaa, jos rahaa joutuu käyttämään - alustasarja tulee halvemmaksi. Olisivatkohan pelkkien iskareiden hinnat olleet 140 x2 + 280 x2 tai sinne päin eli luokkaa 800 euroa, millä saa melkein tuon alustasarjan alle.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Paikallisen Saab-huoltamon hinta iskarit n. 144 EUR / kpl + työ 53 EUR.
Onkohan noi sit Saabin omat iskarit...
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ei ne laatu iskaritkaan mitään kovin kestäviä ole. Bilstein Sprit lopetti yhteistyön 1½v ja alle 50tkm. Onneksi Bilsteinissa on 2v takuu.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Meikku kirjoitti:Paikallisen Saab-huoltamon hinta iskarit n. 144 EUR / kpl + työ 53 EUR.
Onkohan noi sit Saabin omat iskarit...
Nuo ovat hinnasta päätellen Saabin omat iskarit.

Marraskuussa olisi saanut taakse originaaleja vastaavat Sachsin Super Touringit hintaan 93 euroa kipale eli 186 pari.
Kolmen sadan pintaan olisi saanut Bilsteinin Sportit tai Konit asennettuna kun sopivasti kyseli.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
95-01
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 20:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-01 »

Minunkin 95 thkm ajettu wagon alkoi perästään kolista. 90thkm hullossa Länsiautossa sanoivat, että pitkittäistukivarsien puslat ovat lopussa.

Eräs ystäväni suositteli Suomenojan Nesteen yhteydessä olevaa EvaCar pistettä. Niinpä hain puslat, Powerflexit ja uudet iskarit Sachs super touringit Hessumobiilista hinta yhteensä noin 170 eskoa ja vein tavarat ja auton em. Evacariin. Kuudessa tunnisssa homma oli valmis ja työlaskutus oli 243 euroa. Joten uudet iskarit ja em. puslat töineen taakse noin 410 egee. EvaCarissa ei ole nelipyärä suuntauslaitteita, joten ajelin vielä Suomenojan Euromasteriin, jossa kohtuu hintaan mittasivat ja olivat likimain kohdallaan. Sanoivat tosin etti heiltä löydy säätöpaloja, joten tarvittaessa säätö olisi merkkiliikkeen homma.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No niin. Nyt on sitten takaiskari vuotanut öljyt pihalle. Millaisia on nuo Monroen iskarit 9-5:seen?!
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Monroe Reflexin pitäisi olla ihan ok, mutta Bilsteinin Sport -takaiskarit ei maksa kuin parikymppiä enemmän PCS:llä... Omasta AeroWagonista tuli kuin eri auto, kun vuotavien orggisten tilalle laitettiin Bilsteinin Sportit.

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko missään halvemmalla 9-5 sedanin takaiskareita kuin Motonetissä (49e/kpl)? Ja sopiikos tuohon jonkin muun auton takaiskarit, eli riittää kunhan olisivat edes vähän sinnepäin, saahan niitä modifioitua?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tomppajii
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 14:57
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Tomppajii »

Laitoin ympäriinsä monroen reflexit (3v takuu)+ taakse powerflexit. Et voikin olla auto hyvä ajettava, ja minun mielipide on että alle 200km/h tommoset pappamallin iskarit on taatusti parempi vaihtoehto kuin puolta kalliimmat säädettävät.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tomppajii kirjoitti:Laitoin ympäriinsä monroen reflexit (3v takuu)+ taakse powerflexit. Et voikin olla auto hyvä ajettava, ja minun mielipide on että alle 200km/h tommoset pappamallin iskarit on taatusti parempi vaihtoehto kuin puolta kalliimmat säädettävät.
Minä kanssa olen ollut ihan tyytyväinen tuon vakioalustaan, sopii Suomen tieliikennenopeuksiin oikein mainiosti :) Ei tuo 9-5 ole muutenkaan mikään rata-auto joten en itse ainakaan viitsi hankkia siihen mitään muutoksia alustaan.
Onko kenelläkään kokemuksia noista Motonetin iskareista, eli mitä merkkiä ne ovat ja kestävätkö mitään? Käsittääkseni autossamme on alkuperäiset iskarit eli niillä on ajettu vasta 243tkm :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Käykö noi Monroe Relflex iskarit hyvin Saab Sport alustaan. Eli siis Aeron alustaan? Ja mitä hintoja niistä on pyydetty?
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

-valomerkki- kirjoitti:Käykö noi Monroe Relflex iskarit hyvin Saab Sport alustaan. Eli siis Aeron alustaan? Ja mitä hintoja niistä on pyydetty?
Tuossa on linkki Monroen online-katalokiin.
http://www.fmsolutions.nl/tennecoauto/monroe2005/

Kyllä se Aerokin on näköjään listoilla. Takaiskareista tuli selviteltyä hintoja taannoin ja silloin E1223 oli muistaakseni noin 120 kipale ja E1279 kertaluokkaa 150. E4636 taisi olla noin 130 kipale. Nämä hinnat AD:lta Espoon Olarinluomasta. HUOM! tarkkaa hintaa en muista, hintatason ainoastaan. Ja asennushintahan vaihtelee liikkeittäin. Parhaimmillaan asennuksen on kai saanut tarjouksesta 30 -35 euroa pari, todennäköisemmin kuitenkin sen verran joutuu maksamaan asennuksesta kappale halvimmissa paikoissa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

E1223 oli muistaakseni noin 120 kipale ja E1279 kertaluokkaa 150. E4636 taisi olla noin 130 kipale.
Tohon hintaan saisi jo säädettävät Konit 8) , ainakin velipojalla nuo toimii Aeron takapäässä(vakio jousilla) hienosti :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin