CSn etuturvavyöt
CSn etuturvavyöt
Moro,
Nyt vasta huomasin, että on "kierteellä" molemmat etuturvavyöt.
Olen kokeillut käännellä ja väännellä niitä oikein, mutta turhaan.
Mikä olisi oikea ja nopein tapa saada ne laitettua siististi?
Saako jonkun pään irti helposti. On airbägi autossa. Elikkäs on sitten kiristimetkin vöissä.
Kiitos kaikille etukäteen...
-Hessu-
Nyt vasta huomasin, että on "kierteellä" molemmat etuturvavyöt.
Olen kokeillut käännellä ja väännellä niitä oikein, mutta turhaan.
Mikä olisi oikea ja nopein tapa saada ne laitettua siististi?
Saako jonkun pään irti helposti. On airbägi autossa. Elikkäs on sitten kiristimetkin vöissä.
Kiitos kaikille etukäteen...
-Hessu-
Penkin kyljestä saa vyön alakiinnikkeen irti 17 mm avaimella, kunhan ensin irrotat sivumuovin, joka on kahdella ruuvilla kiinni, toinen ruuvi peitetulpan alla, toinen korkeudensäätövivun juuressa. Selkänjojan kallistuksensäätönuppikin on hyvä irrottaa, jotta muovin saa kokonaan pois.
Vyötä pystyy kääntämään ainoastaan täysiä kierroksia. Jos se on puoli kierrosta kierteellä, se on niin kuin kuuluu
Vanhemmissa nuo vyöt menee suorempaan, uudemmissa on puoli kierrosta kierteellä.
Rullasta saa käännettyä vyön puoli kierrostakin, mutta edellyttää B-pilariverhoilun ja rullan irrottamista (ainakin ilman kiristintä olevista). Tosin siitä B-pilarissa olevasta korkeudensäätöpalikan ohjaimesta ei taida saada vyötä kääntymään, vaikka rullasta saisikin.
Vyön kiinnityspultit penkissä, korkeudensäätimessä ja rullan luona on varmistettu punaisella lukitteella.
Vyötä pystyy kääntämään ainoastaan täysiä kierroksia. Jos se on puoli kierrosta kierteellä, se on niin kuin kuuluu

Vanhemmissa nuo vyöt menee suorempaan, uudemmissa on puoli kierrosta kierteellä.
Rullasta saa käännettyä vyön puoli kierrostakin, mutta edellyttää B-pilariverhoilun ja rullan irrottamista (ainakin ilman kiristintä olevista). Tosin siitä B-pilarissa olevasta korkeudensäätöpalikan ohjaimesta ei taida saada vyötä kääntymään, vaikka rullasta saisikin.
Vyön kiinnityspultit penkissä, korkeudensäätimessä ja rullan luona on varmistettu punaisella lukitteella.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Turvavyön sivupanelit
Vaihdoin tuossa taannoin sisustuksia ja neljästä etuturvavyöstä kolme oli B-pilarin sisälla puoli kierrosta kierteellä (muovin alla). Suoristuksen jälkeen vyöt toimivat kuten kuuluukin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Aivan,Mimmi kirjoitti:Vyön saa kierteelle ihan "heittämällä" sen irtonaisena.
Ole usein kiertänyt vyötä tkaisinpäin ja se onnistuu ihan helposti myös yläkiinnikkeestä.
Vyö vain on TODELLA kierteellä. Ei mennyt mitenkään selvittämällä kiinni ollessaan.
En keksi muuta kuin penkin päästä irroituksen ja suoristuksen. Se nyt ei ole operaationa isokaan. Nyt kun taas pakkasetkin on alhaalla voipi rakennella ulkosalla vähäsen.
-Hessu-
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Itellä oli ainaki vyö tuossa entisessä tonnarissa kans kierteellä ja ihmettelin, että ei oikene.
Kokeilin sitte semmosta, että suoristelin näkyvissä olevat jengat ja tuuppasin jäljelle jäävät "seinän sisään" ja vetelin vyön ihan täysin ulos ja päästin takaisin sisään ja vot. Siellä ne tais olla ne "vastakierteet seinän sisässä, kun rupesi vyökin liikkumaan paljon sulavammin tuon operaation jälkeen.
Itekki meinasin silloin, että jos ei tuo auta, niin sitte irrotan alakiinnikkeestä ja oikaisen sieltä.
Kokeilin sitte semmosta, että suoristelin näkyvissä olevat jengat ja tuuppasin jäljelle jäävät "seinän sisään" ja vetelin vyön ihan täysin ulos ja päästin takaisin sisään ja vot. Siellä ne tais olla ne "vastakierteet seinän sisässä, kun rupesi vyökin liikkumaan paljon sulavammin tuon operaation jälkeen.
Itekki meinasin silloin, että jos ei tuo auta, niin sitte irrotan alakiinnikkeestä ja oikaisen sieltä.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Vyön rullapäähän kaksinkerroin ommeltu lenkki ei ainakaan mahtunut tulemaan yläkiinnikkeen läpi. Sen sijaan C-pilarissa olevan peitelevyn raosta mahtui jotenkuten.Mimmi kirjoitti:Ole usein kiertänyt vyötä tkaisinpäin ja se onnistuu ihan helposti myös yläkiinnikkeestä.
Minulla kuskin rullassa kahnasi jotenkin, palautuminen tosi nihkeää. Vaihdoin uudemman rullan, mutta pidin oman vyön, kun uudempi vyö oli huonompi.
Molemmista oikeanpuoleisista vöistä olin saanut soljet rikki turvaistuinten kanssa taistellessa. Niistä oli murtunut se muovisanka, joka synnyttää kitkaa ja estää soljen valumisen alas. Noissa vanhemmissa vöissä, joissa soljessa on kaksi pyöreätä reikää, ei ole ommeltuna nappia siihen vyön keskelle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vaimolla on tapana just "heittää" vyö.Mimmi kirjoitti:Vyön saa kierteelle ihan "heittämällä" sen irtonaisena.
Ole usein kiertänyt vyötä tkaisinpäin ja se onnistuu ihan helposti myös yläkiinnikkeestä.
Olen korjannut tilanteen vetämällä vyön ulos ja kiertämällä puoli kierrosta jompaan kumpaan suuntaan. Jos ei auta, niin koko kierros takaisin. Yleensä vyö ei ole kuin puolikkaan kiekan pielessä.
Tämä siis laiskan miehen konsti, pro mieshän avaa paikat...

Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.