Paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Viesti Kirjoittaja iikoo »

peinu kirjoitti:mä taas veikkaisin, että se liityy jotenkin siihen, että availlaanko luukkua vai ei.

Ilmastoidussa autossa on kuivempi sisäilma. Kondensiohan on suoraan yhteydessä ilmankosteuden JA ilman lämpötilan kanssa. -> mitä kosteampaa, niin sen lämpimämmässä tiivistyy.
Minun mielestäni ilmastoidussa autossa on kattoluukku ihan turha varuste. Toisaalta vanhojen tonnareiden luukun mitoitus on niin tiukka, että ennemmin tai myöhemmin se tuppaa nitkuttamaan katon laineille ja sen jälkeen katto ruostuu siitä taitekohdasta.

Varsinkin jos tonnariin on laitettu kattoluukun visiiri, kannattaa sen alle katsoa ihan oikeasti. Siellä voi olla ihan oikeasti asiaankuulumattomia reikiä.
ysitonttu
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 15:37
Paikkakunta: Nastola/finland
Viesti:

paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista

Viesti Kirjoittaja ysitonttu »

itse maksoin 770e vm:88 saabista vähän vikoja ja puoli pohjaa uusittiin.mutta kulkee.....
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Re: paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista

Viesti Kirjoittaja iikoo »

ysitonttu kirjoitti:itse maksoin 770e vm:88 saabista vähän vikoja ja puoli pohjaa uusittiin.mutta kulkee.....
8-alkuisten vuosimallien perisynti (vai pitäiskö sanoa asiaan liittyvästi helmasynti?) on ruostuminen. Ruosteensuojaus tuntuu olevan mallia "hyvin on ruosteet suojattu"...
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Turbo 9000:t sentään vielä käy kaupaksi. Jopa 80-luvun turboista tuntuu vielä sentään saavan edes jonkun verran myytäessä. Kaikista suurimmassa hintakuopassa ovat kyllä 9000i:t. Jos vaparissa vielä sattuu olemaan reilumman puolesesti kilsoja mittarissa, ei CS:lläkään saa kyllä enää oikein mitään, vaikka auto olisikin täysin kunnossa ja 99% ruosteeton... Käyttöarvohan noilla on vielä huima, mutta sitä on valitettavasti aika vaikea saada näkymään kauppahinnassa... :(
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

kyllähän turboista joutuu maksamaan (liikaa) mutta jos turbon haluaa, niin turbon ostaa... ite meinaan maksaa itteni ihan kipeäksi seuraavasta autosta... tosin historia on tiedossa, ja auto on kyllä melko hienossa kunnossa... se on ihan täysin kiinni auton kunnosta.. huonosta ei kannata maksaa mitään, ja hyvästä voi maksaa vaikka kuinka paljon...

huono tonnari on kyllä älyttömän huono...
huono satku taas on vaan huono...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

turkkaki kirjoitti: huonosta ei kannata maksaa mitään, ja hyvästä voi maksaa vaikka kuinka paljon...
Tuo on kyllä aivan totta. Vaparitonnarin ongelmana on vain se, että vaikka auto on todella hyvässä kunnossa, niin ei silti tahdo kaupaksi mennä :(
Itse törmäsin tuohon ongelmaan, kun kauppasin edellistä CS tonnariani.
Autossa oli täydellinen huoltokirja alusta asti, tekniikka ja kori täysin kunnossa. Ruostetta löytyi ainoastaan ovien alatiivisteitten alta, eikä sieltäkään paljoa. Jos olis ollut turbo, olisi varmasti mennyt nopeammin kaupaksi ja paljon parempaan hintaan... Eipä silti, kyllä se kauppahinta omasta mielestäni oli kuitenkin ihan passeli.
Auto muuten näkyy olevan taas myynnissä, eikä hintakaan ole noussut 3 kuukaudessa kuin 50%... :P
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Re: paljonko kannattaa maksaa 9000 saabista

Viesti Kirjoittaja jarmop »

iikoo kirjoitti:
ysitonttu kirjoitti:itse maksoin 770e vm:88 saabista vähän vikoja ja puoli pohjaa uusittiin.mutta kulkee.....
8-alkuisten vuosimallien perisynti (vai pitäiskö sanoa asiaan liittyvästi helmasynti?) on ruostuminen. Ruosteensuojaus tuntuu olevan mallia "hyvin on ruosteet suojattu"...
Itse en sekaantuisi 80-luvun tonnareihin.
CS -92 tai uudempi
CD -95 tai uudempi
Eikös se galvanointi menekin noiden vuosien mukaan.
Mun -92 CS tontussa ei ole ruostepilkkuakaan, ei edes alustassa.
Mätä on v****maisin vika mitä autossa voi olla.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

iikoo kirjoitti: Minun mielestäni ilmastoidussa autossa on kattoluukku ihan turha varuste. Toisaalta vanhojen tonnareiden luukun mitoitus on niin tiukka, että ennemmin tai myöhemmin se tuppaa nitkuttamaan katon laineille ja sen jälkeen katto ruostuu siitä taitekohdasta.
Aika erikoinen mielipide, en itse ainakaan käytä kattoluukkua auton viilentämiseen vaan ihan fiilistelykäyttöön, kesällä kiva ajella auringonpaisteessa luukku auki, ja tuskin ostaisin seuraavaksikaan autoa jossa luukkua ei ole. Niin ja voihan se ilmastointi puhaltaa kylmää vaikka lukku on auki, aika vähän tuo kompura vie energiaa loppujenlopuksi.
Omissa tonnareissani en ole huomannut ruostumista luukun tienoilta, olisko noissa kattopellitkin sinkityt?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Tuo kattoluukun pätee ainakin minulla sama hommeli kuin kaikkien muidenkin "tarpeellisten" ja ah-niin-ihanien lisävarusteiden kanssa (sähköikkunat, nahkajakkarat yms.):
Hyvin pärjää ilmankin mutta totuttuaan niihin on vaikea/mahdoton olla ilman...
Vaan niinhän se kyllä menee vähän kaikessa... :oops:
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Oma lähes timanki -86 Iivari kustansi noin tonnin, kilsoja n 280tkm. Turbolisää olisin ollut valmis maksamaan tonnin. Ihme homma... Moisesta käppyrästä!

Vaihtarina heittäisin, että paljonko hyvästä Patrollista kannattaa maksaa? Vastaa vaikka privaan :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

vilpertti kirjoitti:Oma lähes timanki -86 Iivari kustansi noin tonnin, kilsoja n 280tkm. Turbolisää olisin ollut valmis maksamaan tonnin. Ihme homma... Moisesta käppyrästä!

Vaihtarina heittäisin, että paljonko hyvästä Patrollista kannattaa maksaa? Vastaa vaikka privaan :D
Patrolista en tiedä, mutta olisihan sillä kätevä hinata kuuppia trailerilla :D

Jos ostaisin vanhemman tonnarin niin mieluummin iivarin, voisi kuvitella että ovat olleet säädyllisemmässä ajossa ja muutenkin vähemmällä rasituksella.
Aika jännä homma että mokoma öljyruisku tuplaa heti auton hinnan 8O :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin