Venttiilin jouset
Venttiilin jouset
Mitä jousia asiantuntijat suosittelevat käytettäväksi 7.6:n nokan kanssa?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Mulla on ns. kuplan yksinkertaiset rallijouset ja hyvin vetää yläkierroksilla. Nokan 7.X numerointia en tiedä, koneistuslapussa lukee tyyppi: 826 ja nosto 280 ast., venttiilin nosto 11,1 mm..
Noita jousia suositteli siis paikallinen ford-guru koneistaja. Jouset eivät menneet ihan heittämällä kiinni, kansista piti hieman jyrsiä pois siitä kohdasta mihin jouset tulevat. Sen verran vielä, että nuo jouset olivat kyllä edulliset, olisiko ollut luokkaa 20€/sarja.
Noita jousia suositteli siis paikallinen ford-guru koneistaja. Jouset eivät menneet ihan heittämällä kiinni, kansista piti hieman jyrsiä pois siitä kohdasta mihin jouset tulevat. Sen verran vielä, että nuo jouset olivat kyllä edulliset, olisiko ollut luokkaa 20€/sarja.
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Tämän asian minäkin tahdoisin tietää.vilpertti kirjoitti:Mitä nuo numerot 7,2 ja 7,6 jne. meille kertovat?
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Juu, nokan nostohan se on....himmee kirjoitti:Kallejh osanee kertoa tuon merkityksen. Oliko nostosta kyse?
Totta, kuplan jouset on kyllä edulliset ja toimivat, kunhan ei oo superjäykät (liian kova seetipaine).
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Välyksistä oli hiljan juttua palstalla, ks. täältä tai suoraan tuolta oikeat välykset.PeTorace kirjoitti:Ja vielä lisäys mistä nuo 0,5 ja 0,6 on keksitty?
Ostaessa herätti hieman epäilyksiä kun kysyin välyksiä,
on kuulemma tehtaan arvot?
Pienemmillä pelitti meinaan hieman paremmin.....
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Joskus nimenomaan kilpakäytössä käytetään isompia välyksiä, lämmöistä yms johtuen. Siksi mm. Saabin viritysohjeissa jne on juurikin nuo välykset mainittu. Itse olen käyttänyt pienempiä, jopa kilpurissakin.
Vakiotönäri ei ihan heti taivu (ei toki poissuljettu vaihtoehto sekään mutta....), eniten päänvaivaa liiallisilla jousipaineilla aiheuttaa venttiilien seetipinta (tai esim. seuraajat).
Jos menettää yöunet niin vahvemmat tönärit on helppo tehdä itsekkin, lisää mun sivuilla kohdassa "uutisia 2005"...
Vakiotönäri ei ihan heti taivu (ei toki poissuljettu vaihtoehto sekään mutta....), eniten päänvaivaa liiallisilla jousipaineilla aiheuttaa venttiilien seetipinta (tai esim. seuraajat).
Jos menettää yöunet niin vahvemmat tönärit on helppo tehdä itsekkin, lisää mun sivuilla kohdassa "uutisia 2005"...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Re:
Vähän vanha ketju, mutta kysytääs nyt kumminkin. Niin mitenkäs ne vahvemmat tönärit syntyykallejh kirjoitti:Joskus nimenomaan kilpakäytössä käytetään isompia välyksiä, lämmöistä yms johtuen. Siksi mm. Saabin viritysohjeissa jne on juurikin nuo välykset mainittu. Itse olen käyttänyt pienempiä, jopa kilpurissakin.
Vakiotönäri ei ihan heti taivu (ei toki poissuljettu vaihtoehto sekään mutta....), eniten päänvaivaa liiallisilla jousipaineilla aiheuttaa venttiilien seetipinta (tai esim. seuraajat).
Jos menettää yöunet niin vahvemmat tönärit on helppo tehdä itsekkin, lisää mun sivuilla kohdassa "uutisia 2005"...
Re: Re:
Eihän se ole kun vanhoista tönäreistä päät ja alumiini- tai kromimolyputkea väliin kutistussovituksella. Tosin kannattaa varmaan tehdä jonkinlaiset nurjahdus laskelmat.
vkutvonen kirjoitti:Vähän vanha ketju, mutta kysytääs nyt kumminkin. Niin mitenkäs ne vahvemmat tönärit syntyykallejh kirjoitti:Joskus nimenomaan kilpakäytössä käytetään isompia välyksiä, lämmöistä yms johtuen. Siksi mm. Saabin viritysohjeissa jne on juurikin nuo välykset mainittu. Itse olen käyttänyt pienempiä, jopa kilpurissakin.
Vakiotönäri ei ihan heti taivu (ei toki poissuljettu vaihtoehto sekään mutta....), eniten päänvaivaa liiallisilla jousipaineilla aiheuttaa venttiilien seetipinta (tai esim. seuraajat).
Jos menettää yöunet niin vahvemmat tönärit on helppo tehdä itsekkin, lisää mun sivuilla kohdassa "uutisia 2005"...