Mikähän Saab olis hyvä seuraavaksi?
Mikähän Saab olis hyvä seuraavaksi?
Terve Saab-veljet ja -sisaret!
Huvikseen tässä kyselen sellaista, kun omistan tällä hetkellä 900 2,1 16V combi -92 saabin ja ajattelin vaihtaa uudempaan ja tilavampaan saabiin(luonnollisesti!). Meitä on nelihenkinen perhe tällä hetkellä, ihan hyvin vielä mahdutaan.Tosi hyvä auto noin muuten! Mitäpä mieltä olette kannattaisko vaihtaa tonnariin? Ois ainakin tilavampi. 9-5 ois tietenkin hyvä ja farkku vielä, mutta ei taida niitä saada alle 15.000 euron? Jotkut sanoo, että tonnarit ois viimesiä "kunnon saabeja", mitä on tehty. Ei kai se nyt totta ole?
Huvikseen tässä kyselen sellaista, kun omistan tällä hetkellä 900 2,1 16V combi -92 saabin ja ajattelin vaihtaa uudempaan ja tilavampaan saabiin(luonnollisesti!). Meitä on nelihenkinen perhe tällä hetkellä, ihan hyvin vielä mahdutaan.Tosi hyvä auto noin muuten! Mitäpä mieltä olette kannattaisko vaihtaa tonnariin? Ois ainakin tilavampi. 9-5 ois tietenkin hyvä ja farkku vielä, mutta ei taida niitä saada alle 15.000 euron? Jotkut sanoo, että tonnarit ois viimesiä "kunnon saabeja", mitä on tehty. Ei kai se nyt totta ole?
Itellä oli kans tollanen 2,1 satku ja nyt on tuo 2,0-vaparitonnari. Tonnari on paljon tilavampi, mutta tuolla koneella satkua huomattavasti laiskempi, välityksillä myös oma osansa.
NG900/9-3 ei ole vanhaa satkua tilavampi ja 9-5:t tietysti suhteellisen kalliita, ainakin vähänajetut.
Eli kyllä niissä viimeisten vuosien tonnareissa eniten saa autoa hintaan nähden. Ja se kannattaa tietysti miettiä, että tyytyykö vapariin, joita saa sopivalla hinnalla vähänajettuina. Vai haluaako maksaa enemmän 2,0t:stä tai isolohko-turbosta. Optimi vois olla -97 Jubilee 2,0t vähänajettuna suomiautona ja mahdollisimman halvalla. Näitä ei tosin joka nurkassa tule vastaan.
NG900/9-3 ei ole vanhaa satkua tilavampi ja 9-5:t tietysti suhteellisen kalliita, ainakin vähänajetut.
Eli kyllä niissä viimeisten vuosien tonnareissa eniten saa autoa hintaan nähden. Ja se kannattaa tietysti miettiä, että tyytyykö vapariin, joita saa sopivalla hinnalla vähänajettuina. Vai haluaako maksaa enemmän 2,0t:stä tai isolohko-turbosta. Optimi vois olla -97 Jubilee 2,0t vähänajettuna suomiautona ja mahdollisimman halvalla. Näitä ei tosin joka nurkassa tule vastaan.
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
Offia: Parhaat tonnarit on tehty välillä 85-90, 92, 93...sit rupes menee pieleen..tää on vaan mun mielipide éli ei hernuksia nenuun.Iskariot kirjoitti:Juurikin näin. Isoa autoa koko rahan edestä. Ja autohan on monesti parraimmillaan mallin elinkaaren loppupäässä...moksu kirjoitti:Itse ostaisin viimeisten vuosimallien -97 tai -98 tonnarin.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Ei palkokasvia nokkaan, mutta hiukan perustelua. Miksi esim. -87 9k parempi kuin -97? Molempista kokemusta, niin ihan uteliaisuutta kyselen, kun en itse asiaa ihan noin näe.himmee kirjoitti:Offia: Parhaat tonnarit on tehty välillä 85-90, 92, 93...sit rupes menee pieleen..tää on vaan mun mielipide éli ei hernuksia nenuun.Iskariot kirjoitti:Juurikin näin. Isoa autoa koko rahan edestä. Ja autohan on monesti parraimmillaan mallin elinkaaren loppupäässä...moksu kirjoitti:Itse ostaisin viimeisten vuosimallien -97 tai -98 tonnarin.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
On se nyt kumma kun meikä ostaa minkä tahansa Saabin niin aina se haukutaan huonoimmaksi mahdolliseksi, ensin ng900 piti olla todella huono Saabi (ja oli aivan pexkeleen hyvä ja luotettava), sitten tuota 9-5:sta ei pidetä kuin ooppelina (jos edes sinäkään) ja nyt tonnarikaan ei ole enää kunnollinen auto.
Omani on vm 1993, enkä näe mitä parempaa siiinä olisi verrattuna muutaman vuoden uudempiin??
Mutta alkuperäiseen kysymykseen, kannattaa ostaa 15.000 eurolla og-saabi, mielellään kaasaripelinä koska on niin mahtava.
edit: ei kait nyt kukaan järkevä laittaisi 15.000 tonnariin, haloo
Omani on vm 1993, enkä näe mitä parempaa siiinä olisi verrattuna muutaman vuoden uudempiin??
Mutta alkuperäiseen kysymykseen, kannattaa ostaa 15.000 eurolla og-saabi, mielellään kaasaripelinä koska on niin mahtava.
edit: ei kait nyt kukaan järkevä laittaisi 15.000 tonnariin, haloo

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mitäs turhuuksia uudemmissa on, airbagi taitaa olla ainoa enkä sitäkään laske turhaksi. Vanhemmissa on ihan samat varusteet, toteutettu vaan huonommin (esim. alipainekäyttöinen cruise jne), ja vanhemmissa on ainakin yksi turhuus eli virranjakaja ja tuplanjohdot.himmee kirjoitti:Vanhemmissa ei turhuuksia..
Kokemusta ei hirveesti ole uusimmista kuin joitakin koeajoja (kymmeniä), mutta ne ei vaan istu mun kätöseen...eikä myöskään silmään.
Eli edelleen vain minun mielipiteeni. Ja varmasti tuoreempi on usein parempi, jos ei tykkää ruuvata.
Sinkitys ei ole turhuutta jne. Ja samoja autoja nuo uudemmat ja vanhemmat ovat, eli molempien pitäisi istua samalla lailla käteen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jooh...autot on käytettynä niin pahasti yksilöitä ja myös uutena. Tiedän ihmisen joka osti ng900 ja vaihtoi kuukauden päästä suht uuteen 93:seen syytä en tuohon tiedä, mutta kuitenkin hänellä on tähän mennessä pisimpään ollut og900i. Eihän kuuppakaan mikään saabbi ole täysin.ng900aero kirjoitti:On se nyt kumma kun meikä ostaa minkä tahansa Saabin niin aina se haukutaan huonoimmaksi mahdolliseksi, ensin ng900 piti olla todella huono Saabi (ja oli aivan pexkeleen hyvä ja luotettava), sitten tuota 9-5:sta ei pidetä kuin ooppelina (jos edes sinäkään) ja nyt tonnarikaan ei ole enää kunnollinen auto.
Omani on vm 1993, enkä näe mitä parempaa siiinä olisi verrattuna muutaman vuoden uudempiin??
Mutta alkuperäiseen kysymykseen, kannattaa ostaa 15.000 eurolla og-saabi, mielellään kaasaripelinä koska on niin mahtava.
edit: ei kait nyt kukaan järkevä laittaisi 15.000 tonnariin, haloo
Vanhoilla tonnareilla on vain hyvä ajaa enkä tiedä miksi

VW transporter 2.5tdi vm.99
Eilinen iltapäivä meni autoja tutkiessa, kävin syynäämässä läpi seuraavat värkit :
-og900 3d
-og900 5d
-og93 5d
-pari 9-5:sta
-uusi Jetta
Tuloksena seuraavia : ng900 ja og93 ahtaita jopa og-satkuun verrattuna, ja kun perusmalleja olivat, niin penkin istuinosa oli aivan järkyttävä, kun olen tottunut satkun/tontun penkkien mukavuuteen viime aikoina. Muutenkin kovin "vaisu" auto niin päältä kuin sisältä.
9-5:t olivat sitten tilavampia ja vähän mukavampia sisätä, ulkonäkökään ei paha (katselin jopa farkkua). Näissä vastaan tuli vain mieluisten yksilöiden hinta.
Sitten tuli tutkattua uusi Jetta, joka oli karvalakkinakin hintaansa nähden melko ylellinen, ja uusi auto on kuitenkin aina uusi auto. Pahat miinukset takapenkin istuinosasta (ahdasta, jalat istuu huonosti -> puutuu, päätila avuton jopa og.-satkuun verrattuna. Ja esittelyauton takaluukku ei suostunut aukeamaan -> herätti luottamusta.
Kaiken tämän jälkeen oli pakko todeta, että jos haluaa jotain ylellisempää, edustavampaa ja tilavampaa, kuin og900, on pakko hankkia CDE-tonnari, joita taas ei tunnu löytyvän.
-og900 3d
-og900 5d
-og93 5d
-pari 9-5:sta
-uusi Jetta
Tuloksena seuraavia : ng900 ja og93 ahtaita jopa og-satkuun verrattuna, ja kun perusmalleja olivat, niin penkin istuinosa oli aivan järkyttävä, kun olen tottunut satkun/tontun penkkien mukavuuteen viime aikoina. Muutenkin kovin "vaisu" auto niin päältä kuin sisältä.
9-5:t olivat sitten tilavampia ja vähän mukavampia sisätä, ulkonäkökään ei paha (katselin jopa farkkua). Näissä vastaan tuli vain mieluisten yksilöiden hinta.
Sitten tuli tutkattua uusi Jetta, joka oli karvalakkinakin hintaansa nähden melko ylellinen, ja uusi auto on kuitenkin aina uusi auto. Pahat miinukset takapenkin istuinosasta (ahdasta, jalat istuu huonosti -> puutuu, päätila avuton jopa og.-satkuun verrattuna. Ja esittelyauton takaluukku ei suostunut aukeamaan -> herätti luottamusta.

Kaiken tämän jälkeen oli pakko todeta, että jos haluaa jotain ylellisempää, edustavampaa ja tilavampaa, kuin og900, on pakko hankkia CDE-tonnari, joita taas ei tunnu löytyvän.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
meidän perheessä vaihdettiin 9-5:nen tonnariin, ja tyytyväisiä ollaan oltu...
mielummin ostaisin uuden tonnarin, kuin vanhan ysifemman...
onhan se 9vitonen hieno pirssi, mutta ite ainakin odottelisin että ne uudemmat versiot tippuu säällisiin hintoihin..
ja ainakin omaan silmään tonnarissa on enemmän tilaa kuin 9-5 sedanissa... tiä sitte, voi olla optinen harha..
mielummin ostaisin uuden tonnarin, kuin vanhan ysifemman...
onhan se 9vitonen hieno pirssi, mutta ite ainakin odottelisin että ne uudemmat versiot tippuu säällisiin hintoihin..
ja ainakin omaan silmään tonnarissa on enemmän tilaa kuin 9-5 sedanissa... tiä sitte, voi olla optinen harha..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Pitäisikö tämä nyt ymmärtää niin että 9-5 ei ole edustavampi, ylellisempi tai tilavampi kuin og900?lefa42 kirjoitti:9-5:t olivat sitten tilavampia ja vähän mukavampia sisätä, ulkonäkökään ei paha (katselin jopa farkkua). Näissä vastaan tuli vain mieluisten yksilöiden hinta.
Kaiken tämän jälkeen oli pakko todeta, että jos haluaa jotain ylellisempää, edustavampaa ja tilavampaa, kuin og900, on pakko hankkia CDE-tonnari, joita taas ei tunnu löytyvän.

Älä koeaja niitä karvalakkiversioita, ng900 ja og9-3 on aivan eri autoja kunnon varusteilla ja turbokoneilla. Pieniä ne kieltämättä ovat, mutta kyllä niilläkin mahtuu ajelemaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kyllä 9-5 edustava on, mutta jos autoa haetaan itselle järkevässä hintaluokassa, niin ei montaa 9-5:sta löydy listalta. Edustavampi kuin og900 kyllä, kirjoitelmani oli epäselvä.ng900aero kirjoitti:Pitäisikö tämä nyt ymmärtää niin että 9-5 ei ole edustavampi, ylellisempi tai tilavampi kuin og900?lefa42 kirjoitti:9-5:t olivat sitten tilavampia ja vähän mukavampia sisätä, ulkonäkökään ei paha (katselin jopa farkkua). Näissä vastaan tuli vain mieluisten yksilöiden hinta.
Kaiken tämän jälkeen oli pakko todeta, että jos haluaa jotain ylellisempää, edustavampaa ja tilavampaa, kuin og900, on pakko hankkia CDE-tonnari, joita taas ei tunnu löytyvän.![]()
Älä koeaja niitä karvalakkiversioita, ng900 ja og9-3 on aivan eri autoja kunnon varusteilla ja turbokoneilla. Pieniä ne kieltämättä ovat, mutta kyllä niilläkin mahtuu ajelemaan.
Mutta millaisia ng900 ja og93 ovat sitten "ei-karvalakkeina", jos karvalakkitonnari vm. 88 oli mukavampi istuskella?

Ehkä nuo kaksi eivät vaan sovi makuuni..

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Niin no jos ne eivät miellytä karvalakkimalleina niin tuskin luksuseditioinakaan juuri sen kummemmin. Pientä helpotusta voisi toki tuoda esim. ng900:aan 2.5L V6 automaattilaatikon,acc:n ja nahkajakkaroiden kera, sekä tietty jalopuiden.lefa42 kirjoitti: Mutta millaisia ng900 ja og93 ovat sitten "ei-karvalakkeina", jos karvalakkitonnari vm. 88 oli mukavampi istuskella?![]()
Ehkä nuo kaksi eivät vaan sovi makuuni..
Mutta tonnari on aina mukava peli ajella, uutena ja vanhana, ja karvalakkina tai varustettuna. Mutta saa olla kyllä ihan viimeisen vuosikerran Aero-tonnari jolla ajettu alle 50tkm jotta siitä maksaisin 15k.
Joko sinulle Lefa iski uudestaan tonnarikuume? Eikös niitä CDE-malleja löydy, ulkomailla maksavat vähemmän kuin CS-peräiset, olisko Suomessa toisinpäin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98