dimebak kirjoitti:Ja sanotaan heti alkuun, että en tullut uskoon
Katselin tuossa (lue: katselen koko ajan) Speedpartsin virisarjaa Turboon. Mieli tekis kovasti, että Turbon ahdin heräis hieman aiemmin ja toisaalta haluttaa siihen vähän enemmän paukkua. Olen tosiaan katsellut tuota SP steg3-sarjaa mutta siinä ei tule sitä JT:n downpipea josta olis helkkaristi hyötyä siihen ahtimen heräämiseen. Luulisin, että noita sarjoja voi muuttaa eli miltä kuulostaa seuraavanlainen steg3 ja kaiketi sais laittaa perään vielä plussan vai meneekö jo individual-sarjaksi. Siis:
- modattu APC
- bensalastu (Lucas-ruisku, mallista ei tietoa mulla)
- JT:n downpipe
- sporttikatti
- JT:n 3" pakoputki kahdella vaimentajalla (pitäis tuo perhekin tulla mukana)
- isompi cooleri (jotain vakion ja tonnarin coolereitten väliltä, teetetty?).
Eiköhän PCS:ltä voi tilata mitä haluaa, sitä en tiiä miten rahallisesti kannattaa.
Jos haet lähinnä tuota alempaa heräämistä ja tehon lisäystä siitä sivusta kuten viimeeksi kirjoittelit niin noista ei isosti ole apua. Lähinnä tuosta JT:n akkuputkesta ja sporttikatista on apuja siinä suhteessa.
Loppuputkea ei oo välttämätön vaihtaa jos on hyvässä kunnossa, etkös sä sen tuossa uusinu?
Toi kaksipönttöinen JT ei oo erityisen nätti vakiopuskureilla ja ulostulokin on ehkä hieman provosoiva:
http://office.vippet.net/servlet/genera ... age=130582
Mä maalasin tuon mustaksi mutta ei siinä oikein väri pysy kun se kerää talvella jäätä tuon pöntön ja puskurin jatkeen väliin.
Äänet on kyllä tosi maltilliset, ainakin tuon vakiokatin kanssa.
Apc:n modaamisesta ja bensalastusta pääset varmaan paljon halvemmalla tän foorumin avulla
Parempaa heräämistä toivoen pitäis varmaan vähän kanttakin muokata ja imusarjaa. Helpommalla pääsee sytytyksen muokkauksessa, kannattaa ihan ekaksi kokeilla jotain 18-20 astetta ja kokeilla miltä tuntuu. Näillä keleillä ei varmasti paljoo nakuttelekkaan.
Tästä on aiemminkin kirjoiteltu ja painekellon muokkauksesta kotikonstein tai vähän sivystyneemmin keinoin.
Tietty jostain purkutonnarista koko DI-systeemi auttais moneen vaivaan(puhumattakaan niistä vuotavista jakajista) ja pääsis tilaan oikeita stegejä.
Cooleri vaihtoehtoista on puhuttu niin usein että haku käyttöön.
Vielä pari kysymystä noista eri steg-vaihtoehdoista. Onko niissä eroa max. ahtopaineissa ja polttoaineensyötössä? Auto, kun olis koko ajan normaalissa käytössä joten tuo steg3 taitaa olla turhan raju, vai? Toisaalta kaikkihan on kiinni kuljettajan tarpeista ja kaasujalasta.
Jos HW pysyy noissa kuoseissa niin ihan samalla tavalla toi toimii normiajossa vasta kaasua polkiessa huomaa eron, vaimoo varten voi sitten apc:n potikalle säätää oman asennon jos pelkää että karkaa käsistä.