Airbagin elimininointi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Airbagin elimininointi

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Tuli tuossa tempastua takalaiton :oops:

Mitenkäs 9-5:sta sais hantin airbagin eliminoitua?
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Voikos noista sivubageista aiheutua mitään vastaavaa vaaraa :roll:
Entä jos kersa on takapenkillä :?:
Viimeksi muokannut Frostgrey, Ke Tammi 25, 2006 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Saakos koko bagin helposti pois? Viimeksi kun otin hanskalokeron irti näin kyllä patruunan, mutta en tutkinut aihetta ollenkaan. Tieto airbagin olemasta olosta hiukan hirvittää vaikka johdot oliskin poikki
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

KARELPA kirjoitti:Saakos koko bagin helposti pois? Viimeksi kun otin hanskalokeron irti näin kyllä patruunan, mutta en tutkinut aihetta ollenkaan. Tieto airbagin olemasta olosta hiukan hirvittää vaikka johdot oliskin poikki
No räjäytä se 8)
Siis eikös se moduli ole ruuveilla kiinni kojelaudan alaosassa, omassani ei sellaista varustetta ole mutta noin olettaisin. Aivan kuten 9-5T sanoikin, eli vastus tilalle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

100 eur Laakkosella koko homma. Ja saa koko paketin pois sieltä
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

KARELPA kirjoitti:100 eur Laakkosella koko homma. Ja saa koko paketin pois sieltä
Aika kohtuuhintaista, tosin eivä varmaan kauaa sitä poista. Mittaappa huviksesi se asennettava vastus jos joku haluaisi tehdä saman homman kotikonstein.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Onko tämä keskustelu nyt siis ymmärrettävä niin, että apukuskin airbagin saa LUOTETTAVASTI pois päältä ainoastaan poistamalla se kokonaan tahi laittamalla ohjelmoinnin lisäksi jotain vastuksia paikkaan X ???? (mitä vastuksia ja mihinkä?)

Pelkkä ohjelmointiko ei ole 100% keino?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ysivee kirjoitti:Onko tämä keskustelu nyt siis ymmärrettävä niin, että apukuskin airbagin saa LUOTETTAVASTI pois päältä ainoastaan poistamalla se kokonaan tahi laittamalla ohjelmoinnin lisäksi jotain vastuksia paikkaan X ???? (mitä vastuksia ja mihinkä?)

Pelkkä ohjelmointiko ei ole 100% keino?
Apparin airbagin voi jättää paikalleen,mikäs sen laukaisee kun ei tule sähköä silloin kun sillemenevä liitin irrotetaan ja siihen liitetään vastus.

Juurihan kokeilin kysyä olisiko vastuksesta tietoa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Juurihan kokeilin kysyä, että "pelkkä ohjelmointiko ei ole 100% keino".
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Kaikkea sitä voi itse tehdä, mutta tää on hiukan sellanen juttu, johon en lähde. Eli tulee joku sarja sitä varten.

Hanskalokeron poisto n.10 min, liitin irti ja vastus tilalle 5 min ja bagi pois 10 min ja hanskalokero paikalleen 10 min. Joten varmaan noin tunnin laskuttavat.

Käsittääkseni bägi on ruuveilla kiinni koelaudassa. Onhan siittä letkut irti, mutta on sitä natiaista mukavampi kuskailla kun sen perseen alla ei oo dynamiittiä. (Tieto lisää tuskaa)

Ja voihan sen pägin tilalle asentaa lisää vavvistimia!
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Minulla kun noita natiaisia ei ole, enkä ole siis joutunut niitten turvaistuimien ja muitten kanssa pelailemaan, en tiedä näistä jutuista yhtään mitään. Mutta onko se istuin pakko laitaa siis eteen - eikö sitä istuinta tai kaukaloa tai mitä ne nyt on, voi laittaa yhtä hyvin takapenkille? Tämä on varmaan lapsia omistaville typerä kysymys (koska tuskin niitä eteen laitettais, jos siihen ei jokin hyvä syy ole), mutta vastatkaa nyt kuitenkin. Eli mitä istuimia ja mihinkä (eteen vai taakse) ja miksi, kiitos!!
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Meillä ainakin homma ratkaistaan siten, että turvakaukalossa matkustava menee aina takapenkille. Tietysti, jos niitä selkä menosuuntaan matkustavia on useampia, niin silloin voi tulla tarve poistaa se bagi apukuskilta...

Eski

ps. mitenkäs tuore tapaus tämä karelpan perheenlisäys on? Meidän tyttö täytti tänään 3 päivää.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Ysivee kirjoitti:Minulla kun noita natiaisia ei ole, enkä ole siis joutunut niitten turvaistuimien ja muitten kanssa pelailemaan, en tiedä näistä jutuista yhtään mitään. Mutta onko se istuin pakko laitaa siis eteen - eikö sitä istuinta tai kaukaloa tai mitä ne nyt on, voi laittaa yhtä hyvin takapenkille? Tämä on varmaan lapsia omistaville typerä kysymys (koska tuskin niitä eteen laitettais, jos siihen ei jokin hyvä syy ole), mutta vastatkaa nyt kuitenkin. Eli mitä istuimia ja mihinkä (eteen vai taakse) ja miksi, kiitos!!
Tämä ei olekaan ongelma kun on ns "normi"immeinen, mutta kun isäntä on 2metriä pitkä. Jos laitan "kaukalon" taakse niin joutuu vetämään etuistuimen aika eteen ja siinä on hankala matkustaa tämän jälkeen. Joten vaimoke tai minä joudun siirtymään kuskin taakse istumaan ja sit taas ollaan koko orkesteri polvet suussa.

Joten tilan optimoimiseksi natiainen kuppeineen päivineen vie vähiten tilaa etupenkillä.

Ja vielä ysiviitosen takaturvavyöt on aika rajalliset hankala saada kuppia takapenkille.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Jos vielä tarvetta laitan taakse
Eli tulkitsenko oikein, että olet pitänyt aikanaan turvaistuinta edessä, mutta nyt laittaisit taakse, jos uusi natiainen ilmestyisi? Jos vastaus on "joo", niin miksi aikanaan pidit istuinta edessä? Ostitko kenties silloin istuimen, joka ei mahtunut taakse, mutta nyt ostaisit istuimen, joka mahtuisi taakse...? Jos vastus edelleen "joo", niin onko sitten kokemusta mitkä istuimet mahtuvat taakse ja mitkä eivät?
saabturbo9-5w
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 21:58
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja saabturbo9-5w »

Turvaistuinta olen pitänyt etupenkillä, koska jos olet kaksin natiaisen kanssa liikkeellä niin on paljon helpompi laittaa vaikka imukärsää suuhun takaisin siihen etupenkille kuin takapenkille, saattaa muuten tarvita ajuri kuulosuojaimia. 8O
SAAB 9-5W 2.0T 141kW +-1 bar boost
Vastaa Viestiin