Mikä taas? Auto rykii...(VIELÄKIN,kulutus 23L/100km!!)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Tuskin on sitten bensansuodatin tukossa, se oireilisi ennemminkin täyskaasulla. Mut nopeestihan sen bensanpainemittarin laittaa kiinni ja kattoo, kärsiikö kone kakun puutteesta.

Olikos kukaan vielä ehdottanut akun alla olevan maadotuspisteen tarkastusta ja puhdistusta? Sitä ruuvia, minkä alle tulee iso nippu piuhoja.
Foxbody turbo
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Enpä ole hoksannut sitä maadoitusruuvia koskaan katsoa,täytyy tutkia.
Äsken korjasin sitten sattumalta sen kauan vaivanneen tyhjäkäyntiongelman,oli siitä kaasuläppäkotelon päältä se ruuvi auki(ei ihan pohjassa)Sen kun kiri pohjaan niin tk-moottori rupesi säätämään tyhjäkäynnin kohdalleen... :oops:
Ei voinut olla oikeasti sitten yhtään yksinkertaisempi vika...plääh. :roll:
Nyt on tyhjäkäynti sitten n.850rpm.

Otin kaikki ahtoputket irti ja putsasin ne sekä kaasuläppäkotelon,
huohotinputket otin kanssa irti,ne ovat ihan hyvässä kunnossa,olivat vain likaiset aikaisemmin(on uusittu jossain välissä!).
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Tässä samassa threadissa sopinee varmaa kysyä, että voiko jumittunu hukkaportin tanko aiheuttaa yliahtopaineita? Yliahtojen seurauksena on auton lievä "jurruttaminen" täyskaasulla kiihdyttäessä 80+ km/h vauhdissa, etenkin nelosella ja vitosella. Kiihtyy hyvin, mutta tuntuu et jokin jurruttaa vastaan. Huono bensanpaine pumpulta? Tukkonen/rikkonainen katti?
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

jpjk kirjoitti:Tässä samassa threadissa sopinee varmaa kysyä, että voiko jumittunu hukkaportin tanko aiheuttaa yliahtopaineita? Yliahtojen seurauksena on auton lievä "jurruttaminen" täyskaasulla kiihdyttäessä 80+ km/h vauhdissa, etenkin nelosella ja vitosella. Kiihtyy hyvin, mutta tuntuu et jokin jurruttaa vastaan. Huono bensanpaine pumpulta? Tukkonen/rikkonainen katti?
mulla oli vanhassa autossa hukkaportti ruostunut kiinni. ahdot nousivat kauheaa kyytiä ylös kunnes paineenrajoitin puuttui peliin. en usko että sulla on kyse siitä
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

xjford kirjoitti:mulla oli vanhassa autossa hukkaportti ruostunut kiinni. ahdot nousivat kauheaa kyytiä ylös kunnes paineenrajoitin puuttui peliin. en usko että sulla on kyse siitä
Ahdot pysy kiltisti kurissa jotaikin viikkoja, ku vaihdoin mankkuvenan. Nyt taas tullu ongelmia, kun sain kalibroitua TCS:n läppäkotelon. Pitää vissii vikakoodit käydä lukemas ja kattomas ettei missää muualla oo vika.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Tulipa tässä yksi yö vain mieleen että voisiko oireita aiheuttaa mitenkään se APC:n paineanturi?
Jos se olisi rikki,niin aiheuttaisi tuota turinaa ja pätkimistä osakaasulla?
Millä tavalla tuo voisi oireilla?
Tuota anturia en ole katsonut ollenkaan,jos siinä olisikin jotain vikaa...

Neuvoja...
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Toimiiko turbo lainkaan?

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Eli onko hirttänyt kiinni? Pyöriikö kevyesti käsin pyörittämällä, vaiko tiukasti jumissa?
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

No niinkuin tuolla aikaisemmin kirjoitin niin kyllähän auto ahtaa normaalisti JOS kiihdyttää täydellä kaasulla.
Osakaasulla ahtojen noustessa rupeaa röpeltämään.
Ahdin pyörii sormin kevyesti,eikä ole välyksiä.

Kävinpä tänään taas yhdet kynttilät ostamassa tohon (BCPR7ES-11) ja samalla ostin myös bensansuodattimen.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

No niin,hoksasinpa tässä katsella yksi päivä vähän ajotietokoneen näyttämiä,näyttää keskikulutusta 23,2l/100km.
Nyt on ollut pelkkää kaupunkiajoa,mutta ei aina lyhyttä sellaista.
Eli kone on kerennyt lämmetä kunnolla ajossa.
Ihmettelinkin tuossa aikaisemmin että mikä perkule on kun tuntuu että vie bensaa niin hitosti,syytin silloin vain kylmiä kelejä.

Mikähän tuohon voisi auttaa,kulutus kyllä on oikeastikkin lisääntynyt tuon vian esilletulon jälkeen.

Kulutus on ennen kesäkelissä kaupungissa ollut sellaista 13l/100km.

Voisiko bensanpaineensäädin olla jotenkin osallisena?
Miten sen voisi testata?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Ootko nollannu tota ajotietokonetta milloin viimeks? Itelläni kans oli kulutuslukemat huipussaan kun kone nyki, ryki, paukku ja repeili.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Nollasin,tai siis nollaantu akun vaihdossa noitten paukkupakkasten aikaan eli n.parisen viikkoa sitten.
Nollasin eilen uudelleen ja kerkesin ajaa vain n.4km jolloin kulutukseksi jäi jotain 11.8l/100km,mutta kyllä se siitä nousee takaisin kun tulee noita kylmäkäynnistyksiä ja valoihin pysähdyksiä.(oli lämpimällä koneella tuo 4km ja suht tasaista ajoa)
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
kertjo-4
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 16:28
Paikkakunta: Isojoki

Viesti Kirjoittaja kertjo-4 »

Jos minulla olisi vastaava vika tonnarissa niin kävisin ottamassa päästötestin testerillä ja siitä silloin näkisi mahdollisia vikoja. Esim. bensansaannin osalta.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Mun auto kulutti pirusti (12-15l/km), kun lambda anturi oli tullut tiensä päähän. Sen vaihdolla laski kulutus normaaliin.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Sabo kirjoitti:Mun auto kulutti pirusti (12-15l/km), kun lambda anturi oli tullut tiensä päähän. Sen vaihdolla laski kulutus normaaliin.
-No mun auto on "ei vähäpäästöinen" eli katiton ja lambdaton versio.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

jblgti1200 kirjoitti:
Sabo kirjoitti:Mun auto kulutti pirusti (12-15l/km), kun lambda anturi oli tullut tiensä päähän. Sen vaihdolla laski kulutus normaaliin.
-No mun auto on "ei vähäpäästöinen" eli katiton ja lambdaton versio.
Oletko vielä tiedustellut tai harkinnut käyntiä JKL:ssä PCS:llä ? Tarkoitan vain että jos ongelma alkaa käymään "ylipääsemättömäksi". :roll:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin