Turbon vaihto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Se pottu olisi kyllä kova sana, mutta turbo+ pakosarja n.1500€, jos tolla edes viela saa :?

Toinen vaihtoehto olisi Mitsun Tdo4- 18T 7# pakopesällä, ei vaan saa ilmeisestikään T25 laipalla :roll: .

Tiedossa olisi yksi 16T 6" pakopesällä, pakosarjaan sopii ilmeisesti suoraan ja ehkä DB:kin ,mutta imu putki pitäisi jotenkin ranettaa kiinni :?

Kyllä tuo hyrrän vaihto voi tulla eteen, kunhan saa ensin kunnon rautaa koneseen :wink:
Siis mikäli oikein ymmärsin tuota pakosarjaa tutkittuani niin se Mitsun ahdin on suurinta mitä siihen kannattaa laittaa, ja siinäkin pakosarja varmaan alkaa olla turhan ahdas :?

Joo ja kun saat ne kelvolliset männät paikalleen niin samassa koko öljyloukko mäelle ja avara putkisto, pakosarja ja kunnon hyrrä sinne, ettei jää mäntien kestävyyspotentiaali toteuttamatta :D
Ja toki IC haluaisi vaihtua myös vähän tukevammaksi :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

ng900aero kirjoitti:
TD04 kirjoitti:Ei nyt ihan liity tähän varsinaiseen aiheeseen mut sivuaa kuitenki..
Onkos kukaan vaihtanu sitä 9000 aeron mitsua itelleen.??

Kattelin kun omaan vaihdoin uutta GT17:sta että tuleehan aikasta
ahdasta olemaan tossa ilmastoinnin kompuran kohalla..Mietin vaan et
joutuukohan tekemään tilaa jollain konstilla imuputkelle/klemmarille.??
Eikös se ole sama Mitsun ahdin kuin myös og900 aerossa, 9-5 aerossa, 9-3 aerossa ja viggenissä?
Ei taida olla tai mistäs mä mitään tiedän mutta jos olen oikein ymmärtäny tässä olis 6# pakopesä..??Imuputken
kiinnitys ainakin on aivan eri kun esim.GT17:sta..Tosin imuputki olis
jo valmiina sillä tää oli kiinni edellisessä autossa ng900..Tietäis vaan mahtuuhko 9-5:seen ilmastoinnin kanssa. :?: :?:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Tuossa 9k aeron mitsussa on toi #6 ovaalin muotoinen pakopesä ja 9-3, 9-5 aeroissa ja viggenissä on #5 pyöreä pakopesä.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

ng900aero kirjoitti:
ijw kirjoitti:Kiitos vastauksista! Paineen nostolla tarkoitun juuri tuota öljynpainetta.
Pro-Carservice:ssä kerrottiin, että öljynpaineet pitää nostaa ennen starttia ottamalla esim. sytytyskasetti irti.
No joo, voiteleehan se turbon melkein heti startista, mutta tottakait on hyvä idea pyörittää starttimoottorilla muutaman kierroksen että täytyy putket öljystä.

Kuinka meinaat tehdä ne öljy- ja vespiputket vai tilasitko Aeron putket tilalle?
Tilasin Pro-Carserviceltä koko paketin Saabin putkilla siis vesiputket.

#2335
Vastaa Viestiin