Mikähän Saab olis hyvä seuraavaksi?
En itsekään näkisi -87tonnaria paremmaksi kuin -97:aa. En missään nimessä.9-5T kirjoitti:Syyhän on selvä, vain toinen noista on kehitetty GM aikakaudella.KARELPA kirjoitti: Ei palkokasvia nokkaan, mutta hiukan perustelua. Miksi esim. -87 9k parempi kuin -97? Molempista kokemusta, niin ihan uteliaisuutta kyselen, kun en itse asiaa ihan noin näe.

Ja eikö se sana "kehitetty" ole aika liioiteltu tässä tapauksessa..?
"Perus"tonnarihan on kuitenkin kehitetty ennen GM:än tuloa, ja esim. etu/takapään korimuutokset CS:ään niin nehän käytettiin tonnarin uudistamiseen kun alkuperäistä "tarkoitusta" eli jo pitkään suunnitteilla ollutta uutta 900:sta ei saatu(tai pystytty aikataulun puitteissa) enää saamaan valmiiksi. Vaan tilalle tuli ennätysnopeasti kehitetty NG900.
Eli minulla on ainakin sellainen käsitys että GM:än vaikutukset loppuvuosienkin tonnareihin oli aika vähäistä? (Paitsi esim. lepakkopenkkien poistaminen viimeiseen vuosikertaan!

Tuossakin olisi mielestäni kohtuu hyvän oloinen peli tuohon 15k€ budjettiin
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=440366
Varusteetkin ihan kohallaan.
itse ei tarvitsisi minuuttiakaan miettiä kumman ostaisin 9-5:n vai tonnarin n.2.5v 9-5:lla ajaneena

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=440366
Varusteetkin ihan kohallaan.
itse ei tarvitsisi minuuttiakaan miettiä kumman ostaisin 9-5:n vai tonnarin n.2.5v 9-5:lla ajaneena


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Jos budjetti on tuon 15k niin omasta mielestäni ehdottomasti 9-5, mieluiten sellainen jossa täysi huoltokirja, jotta jatkettua moottoritakuutakin voisi hyvällä säkällä olla vielä hetki jäljellä, ja onhan autoliikkeen 6kk:n takuukin voimassa.
Ei tonnarikaan mikään unelmatapaus ole, yhtä lailla siinäkin on vikoja, ja on selkeästi eri vuosikymmenellä suunniteltu, vaikkei sekään huono ole, mutta jo alkaa olemaan vanhanaikainen (niinkuin myös 9-5).
Jos haluaa kestävän ja viattoman auton niin ei kaiketi kannata harkita kuin japanilaisia?
Ei tonnarikaan mikään unelmatapaus ole, yhtä lailla siinäkin on vikoja, ja on selkeästi eri vuosikymmenellä suunniteltu, vaikkei sekään huono ole, mutta jo alkaa olemaan vanhanaikainen (niinkuin myös 9-5).
Jos haluaa kestävän ja viattoman auton niin ei kaiketi kannata harkita kuin japanilaisia?
No tippuuhan se arvo koko ajan, mutta järkyttävimmät hinnantippumiset on jo koettu.9-5T kirjoitti:15000 riittää hyvin 9-5:sen ostoon eikä sen hintaisesta enään hinta paljon tipu.
Meilläkin seisoi tuo 9-5 käyttämättömänä vuoden talonrakennuksen vuoksi, ja pakulla ajeltiin.. niin kun lähdin sitä Italiasta hakemaan niin Suomessa ei ollut kuin 1 vai 2 kappaletta alle 20K 9-5:sia, ja nyt taas noita halvimpia ja mahdollisesti huonoimpia saa jo lähes 10K eurolla

Tonnarien hinnat on tulleet kanssa alas aika rankasti, eli ei sellaiseenkaan saa millään menemään 15 kiloeuroa, jossei ole jokin alle 50tkm ajettu -98 Aero tai jotain.
Myin omani, 140tkm ajetun -94:n hintaan vähän vajaa 9000e.
Kannattaa oikeasti koeajella molemmilla malleilla, ja tehdä päätökset sen mukaan kumpi miellyttää, uudempi vaiko vanhempi. Ainakin 9-5:n etupenkkien jalkatilat saa penkkien säädöilä riittämään ihan kevyesti vähintään 230cm:n pituisellekin (tulin huomanneeksi kun siirtelin penkkejä kojelautaa purkaessani)

Tuossa 9-5 vs 9000 puntaroinnissa kannattaa seuraavan autonvaihdon vuoksi pitää mielessä että Tonnarin arvostus automyyjien silmissä laskee kokoajan kuin lehmän häntä. Se on jo aikoja sitten lopetettu malli ja sen seuraajakin alkaa olemaan jo elinkaarensa ehtoopuolella. Tonnari ei ole helppo kaupattava nyt saati sitten muutaman vuoden päästä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Sori mutta vielä pitää hieman kirjoitellaJussi kirjoitti:Tuossa 9-5 vs 9000 puntaroinnissa kannattaa seuraavan autonvaihdon vuoksi pitää mielessä että Tonnarin arvostus automyyjien silmissä laskee kokoajan kuin lehmän häntä. Se on jo aikoja sitten lopetettu malli ja sen seuraajakin alkaa olemaan jo elinkaarensa ehtoopuolella. Tonnari ei ole helppo kaupattava nyt saati sitten muutaman vuoden päästä.

Tuo mitä kirjoitit tonnarin arvostuksesta automyyjien suhteen, pitää kyllä paikkansa, yksityisille myydessä on helpompaa, vielä on paljon juurtuneita "tonnaristeja" joille ei muu kelpaakaan kuin ehdottomasti tonnari, tämän totesin kun myin edellistä -94 tonttuani.
Kuitenkin toteaisin samaan syssyyn että tonnarin jälleenmyyntiarvo on tällä hetkellä suhteellisesti arvioiden korkeampi kuin 9-5:n, ja puhun nyt KUNNOLLA varustetuista turbomalleista, eli en aikansa hinnaston alapäästä.
Tekeepä mieli kirjoittaa vielä tähän hieman omalta kannaltani, koska sama asia on meidän taloudessakin ajankohtainen.
Eli meillä on vm 1998 9-5 2.0T aika hyvin varustein, ja siitä näyttäisi saavan noin 13.500e tai vähän alle.
Ja toinen on sitten vm 1993 9000cse 2.3TA vielä astetta paremmilla varusteilla josta tuntuisi saavan about 9K euroa tai vähän alle.
Molemmat aika täydellisesti läpikäytyjä yksilöitä, joten itsellenikin olisi aivan sama kummanko myisi, teholukemat lienevät myös samaa luokkaa 9-5:n tulevan softa/turbopäivityksen myötä.
En sitten tiedä kummanko myynti olisi järkevämpää, toinen joka tapauksessa tulee pysymään taloudessa ainakin muutaman vuoden, ja senaikaisista hintatasoista on mahdoton tietää etukäteen, tuskin kumpikaan paljoa maksaa esim. vuonna 2008 tai 2009

Mitä noita molempaa mallia olen korjaillut niin molemmissa on vikoja ihan riittämiin, joskaan ei toivottomasti kuitenkaan.
Eli edelleen sanoisin että jos haluaa viattoman ja huolettoman auton niin silloin ei kannata ostaa eurooppalaista.
(Ja tätä viestiäni ei saa pitää myynti-ilmoituksena, kieltäydyn myymästä autoani mikäli yhteydenotto on tullut tämän viestin perusteella, ja muutenkaan kumpikaan autoistani ei ole juuri tällä hetkellä myynnissä.)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juu... täytyy tunnustaa että kuuluin tuohon kategoriaan kunnes oli pakko kohdata faktat, uutta tai uudenveroista Tonnaria ei enää saa mistään edes isolla rahalla.ng900aero kirjoitti:vielä on paljon juurtuneita "tonnaristeja" joille ei muu kelpaakaan kuin ehdottomasti tonnari
Silti on kokoajan vaivihkaa haku päällä... jos jostain tulisi vastaan kakkosautoksi kelpaava timanttikuntoinen Tonnari ja saisi vaihtaa kesä- ja talvikakkosautot yhteen joka sään kakkosautoon.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kävin koeajamassa 9-5 mallin ( sedan ) no autonahan tuo on SAAB.
Sama kotoinen olo tuli niinkuin se tulee satkun tai tonnarinkin kabiinissa
kuin myös 96 ja 99 malleissakin.
Ne kaikki namiskat oli siellä missä pitääkin ja mitään ei pitänyt kurkotella.
Ja melkein yhtä ripeä oli tuo 2.0t kuin 2.3T.
Mutta mutta...sitten iski paniikki kun istahdin takapenkille..!!!!!!
Ne takamatkustajan jalkatilat ovat auttamattoman liian pienet.
Tämä edellämainittu syy on AINOA syy miksi en tule ikinä ostamaan
9-3 tai 9-5 mallista SAABIA.
Sama kotoinen olo tuli niinkuin se tulee satkun tai tonnarinkin kabiinissa
kuin myös 96 ja 99 malleissakin.
Ne kaikki namiskat oli siellä missä pitääkin ja mitään ei pitänyt kurkotella.
Ja melkein yhtä ripeä oli tuo 2.0t kuin 2.3T.
Mutta mutta...sitten iski paniikki kun istahdin takapenkille..!!!!!!
Ne takamatkustajan jalkatilat ovat auttamattoman liian pienet.
Tämä edellämainittu syy on AINOA syy miksi en tule ikinä ostamaan
9-3 tai 9-5 mallista SAABIA.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#