Ei starttaa lämpimänä, nykii kiihdytyksessä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Ei starttaa lämpimänä, nykii kiihdytyksessä?

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Pikaisia kommentteja kaivataan! (Lähtö lappiin lauantaina!)
Mikä vikana kun ei sytytä? :roll:
Lyhyen ajomatkan <10km ja 5min kaupassa olon jälkeen auto ei käynnisty. Pyörittää kyllä. Viime Pe ja tänään sama homma. 10 min kun odottaa niin sain käyntiin ja samantien nokka kohti Länsiautoa. Siellä auto testeriin kiinni ja ei starttaa taaskaan. Ei ollut vikakoodeja, eikä ilmoituksia. Vaihdettiin kokeeksi uusi sytytyskasetti testitulpilla ja katso, ei edes kipinää tullut. Hyvä kun pääsin perille.

Huomenna lähtee tilaus tehtaalle uudesta ruiskun ohjausboxista.
Eli, onko tämä oikea ratkaisu? Onko kokemusta/tietoa?
Jos on, niin käykö 190hv boksi 150hv:n tilalle?

Kiitos etukäteen

Niin, ja kone on E205 2.0t Aut -00
Selasin myös haulla, mutta puusilmiin ei ottanut samaa vikaa
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Vaikuttaisi kovasti kampiakselin asentoanturi vialta. Tuon kyllä pitäisi jättää muistaakseni vikakoodi ja sytyttää Check Engine -valon.
Tämä näin lonkalta heitettynä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Sitä mäkin ajattelin yhtenä, mutta eivät huollossa lämmenneet.
Siitä kun pitäisi ilmeisesti jäädä vikatieto...
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ilmeisesti tuo kampiakselin asento-anturi ei ole kaikilla herjannut tuota CE-valoa vaikka onkin auto toiminut miten sattuu :roll:

Itse vaihtasin tuon asento-anturin ekana, ei maksa muistaakseni kuin n.100,-
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ja esim Fustilta Tampereeltä löytyy tuollainen 2.0t/autom. vm-00 boksi 300€!

Mutta epäilen kyllä tuota boksia, eipä niissä ainakaan ongelmia kauheasti ole ollut :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Huolto ilmoitti uuden boxsin hinnaksi >130€. Vanha lähtee ruotsiin. Mielestäni ei ole kallis loota.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

No ei ole sitten kyllä kallis 8O En olisi yhtään ihmetellyt vaikka olisi liki 1k€ :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Joo, mäkin odotin samaa summaa, mutta onneksi ei. Hinta liittynee vanhan risan palutukseen, en tiedä.

Missä se anturi on? Etsin juuri innolla EPC:stä...

Vinkkejä silti kaivataan>pitää olla iskussa lauantaina reissua varten. Sinänsä onni että hajosi nyt eikä ensi viikolla.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Se sijatsee koneen etupuolella lohkossa kiinni, turbon ja koneen välissä. Sellaisen pienen suoja pellin alla piilossa. On kohtuu ilkeä vaihtaa, kun ei meinaa sinne millään nähdä ja oikein sopivan mittaista Torx:ia ei ainakaan omista työkaluista löytynyt. :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Kiitos. Just löysin kanssa suunnan. Meinasin myös lähtee sitä etsimään ja mittaamaan pihalle, kunnes noustessani tajusin sen olevan pajalla ja laina-auton tallissa. :? Ei taida Bemarista olla apua.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Urkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Loka 16, 2004 01:50

Viesti Kirjoittaja Urkki »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=147680

"threadin" lopussa vesili taisi vielä seikkaperäisesti kuvata vaihtotyön, itellä tuolloin samoilla oireilla sama anturivika.
Urkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Loka 16, 2004 01:50

Viesti Kirjoittaja Urkki »

no siis Iskalle kunnia vaihtotyön kuvauksesta.
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Kiitoksia linkistä! Kyllä kuulosti niin tutulta. Tästä kyllä sai varmuutta mennä huomenna pajan pihalle ITSE asentamaan uutta anturia, jos sen jostain tähän hätään saa. Mitä kannattaa maksaa?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
MikaI
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 13:10

Viesti Kirjoittaja MikaI »

Tänään vaihdettiin kampiakselin asento-anturi meitsun Suobbiin ja hintaan tuli MetroAutossa 250 eskoa.

Oireina oli muutama pitkäää piitkää startti ja parin päivän päästä ei skulannut enää.

:cry: :cry:
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Tänään vaihdettiin uusi anturi kyttäämään kampiakselia. Alkuillan kestäneiden testien perusteella, vika näyttää kadonneen kokonaa.
Mielenkiintoista oli se, että anturin liittimessä oli öljyä 8O Vaan eipähän sitä tullut eilen avattua, josko vaikka vika siinä.

SUURI KIITOS kaikille joilta sain uskoa tehdä anturista syntipukki.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Vastaa Viestiin