16V lohkarin elementin vaihto?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3725
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

16V lohkarin elementin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eli onnistuuko tuo satkun(16V -89) lohkolämppärin elementin vaihto ilman, että täytyy ottaa pakosarja pois?

Ja kuinka yleistä mahtaa olla, että alkaa sieltä vuotamaan. Noin äkkiä peilillä katottua näyttäs että elementti on halki siitä mistä vastukset menevät läpi :roll: :?:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: 16V lohkarin elementin vaihto?

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Frostgrey kirjoitti:Eli onnistuuko tuo satkun(16V -89) lohkolämppärin elementin vaihto ilman, että täytyy ottaa pakosarja pois?

Ja kuinka yleistä mahtaa olla, että alkaa sieltä vuotamaan. Noin äkkiä peilillä katottua näyttäs että elementti on halki siitä mistä vastukset menevät läpi :roll: :?:
Kyllä se sieltä poiskin tulee,koska on asenettukin pakosarja paikallaan!!! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

lohkis

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjens!

Kyllä sen lämmittimen voi vaihtaa ilman pakosatsin irroitusta, lämmitinhän on kierteellä jalassa kiinni ja mahtuu tulemaan ulos aivan mainiosti. Suurempi huoli onkin se "jalka", missä lämmitin on kiinni. Jos autossa on ollut kauan samat nesteet, kertyy jalan sisään sakkaa ja möhnää. Alumiinista valettu jalka syöpyy sisältä ja vaikka vastuksen saakin vaihdettua, voi jalka kevyelläkin murjomisella rikkoutua ja sitten on asiaa merkkiliikkeeseen ostamaan uutta jalkaa. Hintaa ei ole kuin n.20 juroa, joten jos yhtään epäilyttää, hommaa uusi vastus ja jalka sekä irroita pakosarja valmiiksi...

teevee P:n Vee
Vastaa Viestiin