Savua putkesta sammuksissa.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
hakuba2
"Hölösuu"
Viesti:

Savua putkesta sammuksissa.

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Tuli tässä nyt vaan mieleen, et välillä kun sammutan auton. Niin jää putkesta tuleen sellasta haikua. Tupruttelu kestaa jokusen minuutin, en nyt oo koskaan aikaa ottanut. Onks joku rikki, jossain vika, vai jääks vaan johonkin jotain palamaan? Sillä savuahan ei ole ilman tulta..? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, ettei pääse isommat pojat koulussa koijaamaan..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
AnttiR
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Voi olla viatonta tai sitten ei.Tuleeko savua kylmästä koneesta vai vain kuumaksi ajetusta? Pöläyttääkö täyskaasukiihdytyksellä?Viekö öljyä?Minkalaista savu on? Voiko olla vesihöyryä?
Jos vaaleaa eli vesihöyryä niin viekö jäähdytysnestettä? Jos ei niin ei syytä huoleen. Mulla turbon rikkoontuminen varoitteli savuamisella ts pakoputkeen pääsi öljyä. Öljy sitten kärys hetken ,vaikka koneen sammutti.
hakuba2
"Hölösuu"
Viesti:

AnttiR kirjoitti:Voi olla viatonta tai sitten ei.Tuleeko savua kylmästä koneesta vai vain kuumaksi ajetusta? Pöläyttääkö täyskaasukiihdytyksellä?Viekö öljyä?Minkalaista savu on? Voiko olla vesihöyryä?
Jos vaaleaa eli vesihöyryä niin viekö jäähdytysnestettä? Jos ei niin ei syytä huoleen. Mulla turbon rikkoontuminen varoitteli savuamisella ts pakoputkeen pääsi öljyä. Öljy sitten kärys hetken ,vaikka koneen sammutti.
Juu vaaleata savua. Ei oo kuluttanut öljyä yhtään 4000km:n aikan, edellisestä vaihdosta. Ei kuluta jäähdytysnestettä, ei oo pinta hyvennu. Ja lämpösella moottorilla, sitä usvaa ilmenee. Ei kylmänä. Ja täys kaasutuksessa ei toi savutus oo mitenkään normaalista poikkeavaa..
Eli ilmeisesti oo syytä huoleen.?
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
TeePee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Eikös se melkein kaikissa autoissa vähän savua sammuttamisen jälkeen? Mun tonnarissa ainakin, ja monessa autossa koulun parkkiksella savuaa putki aamulla kun tuun myöhässä kouluun :D

Eli ihan normaalia :wink:
hakuba2
"Hölösuu"
Viesti:

TeePee kirjoitti:Eikös se melkein kaikissa autoissa vähän savua sammuttamisen jälkeen? Mun tonnarissa ainakin, ja monessa autossa koulun parkkiksella savuaa putki aamulla kun tuun myöhässä kouluun :D

Eli ihan normaalia :wink:
OK. En oo vaan ikinä itse huomannut vastaavaa aikaisemmissa autoissani. Enkä muiden autoissa.. No selvispähän tämäkin.
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
TeePee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Tai sitten oot vain polkenu niin innoissasi kaasua, että karstat käryää pois putkesta :wink:
Vastaa Viestiin