16v kannen naputus...ja nokka ongelma
16v kannen naputus...ja nokka ongelma
Saatiin tuossa koneremontti valmiiksi ja höräytettiin saabi käyntii...
ja naputti niin perkeleesti....!!!
tarkistettiin että oljy kiertää ja kiersihän se...
nyt uudella kannella varustettuna (2.3) ja nokat (T16 84´) nauto taputtaa niin perkeleesti että tuli ajatus että nuo nokat ovat aivan väärät tuohon kanteen...
Millaiset nokat tuohon olisi syytä laittaa...? tarjolla olisi
imunokat (2.3 vm91) (T16 vm84) ja (i16 vm89)
ja pakonokat samoista autoista... ainut vaan että tuon 2.3 pakonokassa ei ole sitä holkkia virranjakajalle....
ja kaikki nuo kannet ovat toimivia ja halkeamattomia....
ja naputti niin perkeleesti....!!!
tarkistettiin että oljy kiertää ja kiersihän se...
nyt uudella kannella varustettuna (2.3) ja nokat (T16 84´) nauto taputtaa niin perkeleesti että tuli ajatus että nuo nokat ovat aivan väärät tuohon kanteen...
Millaiset nokat tuohon olisi syytä laittaa...? tarjolla olisi
imunokat (2.3 vm91) (T16 vm84) ja (i16 vm89)
ja pakonokat samoista autoista... ainut vaan että tuon 2.3 pakonokassa ei ole sitä holkkia virranjakajalle....
ja kaikki nuo kannet ovat toimivia ja halkeamattomia....
Kauanko odottelit naputuksen loppumista? On ihan normaalia että rempan jälkeen painimet naputtelee jopa 15-20min ennenkuin hiljenee.
Nokilla ei pitäisi olla mitään merkitystä tuohon, itse laittaisin pakonokaksi tuon '89 i16 pakonokan ja imunokaksi tuon 2.3 imunokan. Syitä ja nokkien eroja on käsitelty täällä ennenkin, mutta tuo kombinaatio vaikuttaisi olevan kaikkein "kirein".
Nokilla ei pitäisi olla mitään merkitystä tuohon, itse laittaisin pakonokaksi tuon '89 i16 pakonokan ja imunokaksi tuon 2.3 imunokan. Syitä ja nokkien eroja on käsitelty täällä ennenkin, mutta tuo kombinaatio vaikuttaisi olevan kaikkein "kirein".
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Naputus johtuu siitä että kupit eivät ehdi täyttyä kunnolla joka johtaa vähän samaan hommaan kun olisi venttiilit säätämättä kiinteäpainimisessa moottorissa..
Ja on aivan normaalia että tyhjettyään rempan yhteydessä kestää jopa 20min että ne ehtivät ilmaantua kokonaan. Joillakin muilla merkeillä ne eivät edes ilmaannu itsestään vaan ne pitää käsin ilmata ennen asennusta.
Kyllä nuo kaikki nokat fyysisesti ja öljynkierron kannalta ym. tuohon kanteen sopii. Virtaukset ja kierrosalueet ovat täysin asia erikseen.
Ja on aivan normaalia että tyhjettyään rempan yhteydessä kestää jopa 20min että ne ehtivät ilmaantua kokonaan. Joillakin muilla merkeillä ne eivät edes ilmaannu itsestään vaan ne pitää käsin ilmata ennen asennusta.
Kyllä nuo kaikki nokat fyysisesti ja öljynkierron kannalta ym. tuohon kanteen sopii. Virtaukset ja kierrosalueet ovat täysin asia erikseen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kyllä kyllä, varmasti tyhjenee myös pesun yhteydessä. Turha pelätä. Jos ei 20min yhtäjaksoisen käynnin jälkeen ala asettumaan niin sitten vasta voi alkaa epäilemään jotain vikaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Myös pitkä seisominen aiheuttaa saman oireen. Itsellä seisoi T16 2,5v ja naputti n.20min käynnistyksen jälkeen. Asiasta on oikein kirjoitettu T16 ohjekirjaan. Kierroksia suositellaan pitämään naputuksen ajan alle 4000.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
-
- "Turbo"
- Viestit: 202
- Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 20:49
- Paikkakunta: IISALMI
Eiväyt olleet nokka pyörät löysällä...
Pänttärin koneesta venttiilikopan auki ja öljysin kupit... tarkistin öljynpaineet... ja nönnönnöö ja nyt toimii...
saabiin on siis saatu tehtyä koneremontti onnistuneesti.... ja jokseenkin kompinaatio on tälläinen...
T16 Lohko vm.84
T8 männät veiveineen kaikkineen vm.83-84
2.3 kansi vm.91
Turbo mitsu vm.90
ja auto on neliovinen pystykeula airflow:lla
+ 108 navoilla ja kunnon levyillä....
Kaikki muu on uutta...
Ja kyllä muuten hönkii... Bruuuum....
Voi kun tulis kesä...
Pänttärin koneesta venttiilikopan auki ja öljysin kupit... tarkistin öljynpaineet... ja nönnönnöö ja nyt toimii...
saabiin on siis saatu tehtyä koneremontti onnistuneesti.... ja jokseenkin kompinaatio on tälläinen...
T16 Lohko vm.84
T8 männät veiveineen kaikkineen vm.83-84
2.3 kansi vm.91
Turbo mitsu vm.90
ja auto on neliovinen pystykeula airflow:lla
+ 108 navoilla ja kunnon levyillä....

Kaikki muu on uutta...

Ja kyllä muuten hönkii... Bruuuum....
Voi kun tulis kesä...
