Ääniä!
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Se on tuo auton melutasokin niin suhteellista. Itellä tuo entinen tonnari oli huomattavasti äänekkäämpi (niin renkailtaan kuin muutenkin) kuin tuo farkku nyt. Nykyisessä ei häiritsevästi sisälle kuulu kuin suksiboksin suhina yli 100km/h vauhdeissa, mutta toisaalta juuri se boksin suhina saattaakin olla syy siihen, etteivät rengasäänet häiritse.
...niin ja olihan tuossa iso ero rengasmelussa ku vaihto Hakkapeliitat Misukoihin (molemmat nastat). Hakkapeliitoilla voin kyllä yhtyä tuohon rengasmeluhommaan.
...ja niistä alustan naputuksista ja kolinoista taitaa autossa kuin autossa päästä eroon menemällä kotiin huollon kautta.
...niin ja olihan tuossa iso ero rengasmelussa ku vaihto Hakkapeliitat Misukoihin (molemmat nastat). Hakkapeliitoilla voin kyllä yhtyä tuohon rengasmeluhommaan.
...ja niistä alustan naputuksista ja kolinoista taitaa autossa kuin autossa päästä eroon menemällä kotiin huollon kautta.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
SeliseliFrostgrey kirjoitti:Eli on näistä kangas penkeista mukavuuden lisäksi jotain muutakin hyötyä


Mutta tuohon nahkapenkkien toimimiseen kaikupohjana en kyllä usko, kangaspenkkimiesten propagandaa

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Öh. Miksi se ero pitää väkisin kaivaa esille jos se muuten ei häiritse itseä? Testeissäkin joskus tuntuu naurettavalta kun esim. jostain pikku suhinoista peileissä aletaan raapimaan miinusta.Ysivee kirjoitti:Pitää käydä kokeilemassa muitakin autoja välillä, niin eron huomaa. Tai lukea testejä.
Onneksi tuo oma OG900 rämisee kolisee ja kitisee sen verran että kaikki autot tuntuisi hiljaisemmilta, pitänee vaihtaa johonkin heti kun meteli alkaa häiritsemään...
#2029 Kari Kutuniva
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Rengasäänistä kun puhutaan niin pitäisi myös ottaa huomioon että asia ei ole niin yksinkertainen että tietyissä autoissa on tietty rengasmeteli, vaan eri renkaat voivat olla eri äänisiä eri autoissa. Autot ovat äänieristyksiltään erilaisia siinä minkä taajuuksista meteliä ohjaamoon tulee. Ja vastaavasti eri renkaista lähtee eri taajuuksille osuvaa meteliä. Ts. Kovakin rengasmeteli voi vaimentua huomattavasti vaihtamalla vain eri merkkiset renkaat alle, ja päinvastoin.
9000CS 2,3
Oma Aero on ainakin Hakkapeliitta 2:lla meluisampi kun isäukon 2.0t Nokian kitkoilla. Muu meteli on lähinnä sellaista vaimeaa yleishuminaa. Vaikea sanoa muihin autoihin verrattuna, mutta omaan korvaan on miellyttävän hiljainen. Onhan se jo kuitenkin yli 5v vanhakin. Ja kaasua painaessa hymy on joka tapauksessa korvissa.





voima on turvallisuutta
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Tuossa aikasemmin yritin juuri vertailla rengasmelua siskon miehen audin ja omani välillä, kun molemmilla samanmerkkiset renkaat ja saman levyiset, valitettavasti vain audissa oli 55 sarjan kumit. Kaikki asiat vaikuttavat, jopa renkaiden kuluneisuus lisää ääntä. Mutta tehtiin vertaillut Saksassa, jossa tiet paljon sileämmät ja tasaisemmat. Molemmat olivat samaa mieltä aero hiljaisempi,ihmetteli ajettavuutta, voiko olla näin hyvä yli 200 km nopeuksissa, siis Audi mies henkeen ja vereen.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13
Hmm. Voisiko tämä johtua siitä että sileä nahkaa "heijastaa" ääniä kun taas karheampi kangas "hajottaa" näitä? Sitten plyysiverhoilu sijoittuisi näiden välillä. Joka tapauksessa vaikea uskoa että efekti olisi suuri.9-3Tid kirjoitti:sisämeluun tai sen havainnointiin vaikuttaa myös sisustamateria, esim. nahkajakkaroilla varustettu kottero vaikuttaa selvästi kovempiääniseltä kuin vastaava kangasjakkaroilla.
eikö hävittäjien kuulukkin pitää hieman ääntä..?
rengasmelut riippuu hyvin pitkälti renkaista. jousten natinoihin auttaa varsinkin vanhoissa autoissa kumiletkunpätkät ala ja yläpäissä.
sen verran mitä oon ranskalaisten kyydissä istunu niin ainakin pösöissä kojelauta kitisee kuopissa.
kaverin rellussa vääntösauvat pitää hirveetä natinaa heitoissa..

rengasmelut riippuu hyvin pitkälti renkaista. jousten natinoihin auttaa varsinkin vanhoissa autoissa kumiletkunpätkät ala ja yläpäissä.
sen verran mitä oon ranskalaisten kyydissä istunu niin ainakin pösöissä kojelauta kitisee kuopissa.
kaverin rellussa vääntösauvat pitää hirveetä natinaa heitoissa..

99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kova pinta aina heijastaa ääntä kun taas pehmeä kangaspenkki "imee" sitä, ainakin noin periaatteessa. Enpä tiedä heijastaako nahkapenkki sitten, huokoista materiaaliahan sekin on. Puheen kaikumista autoissa kun vertailee niin huomaa eron jos sitä on .Georgios Nikolakaros kirjoitti:Hmm. Voisiko tämä johtua siitä että sileä nahkaa "heijastaa" ääniä kun taas karheampi kangas "hajottaa" näitä? Sitten plyysiverhoilu sijoittuisi näiden välillä. Joka tapauksessa vaikea uskoa että efekti olisi suuri.9-3Tid kirjoitti:sisämeluun tai sen havainnointiin vaikuttaa myös sisustamateria, esim. nahkajakkaroilla varustettu kottero vaikuttaa selvästi kovempiääniseltä kuin vastaava kangasjakkaroilla.
9000CS 2,3