Saab 9-3 ilmastointi
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Saab 9-3 ilmastointi
Minulla on 9-3 1998 automaattisella ilmastoinnilla.
Joskus lähtiessäni ajamaan ilmastointi kytkeytyy päälle, jos lämpötila sallii sen. Mutta miksi tulee outo haju ilmasuuttimista sisään? Olen ostanut juuri auton, en tiedä kuinka kesällä haju tulee.
Joskus lähtiessäni ajamaan ilmastointi kytkeytyy päälle, jos lämpötila sallii sen. Mutta miksi tulee outo haju ilmasuuttimista sisään? Olen ostanut juuri auton, en tiedä kuinka kesällä haju tulee.
Onko glykolin hajua? Sniffaa jäähdytysnesteen täyttöaukosta auton ollessa lämmin ja vertaa sisätilan hajuun. Jos sama, todennäköisesti lämppärin kenno tai joku letku vuotaa pikaksen. En ole kyllä kertaakana kuullut, että ng900/og9-3:ssa olisi vielä kenno vuotanut.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Ilmastointi
Ei se kyllä glykolin haju ole. Se tulee ainoastaan, kun ilmastointi puhaltaa "kylmää". Se haisee vähän "betonipölylle" no, tuo oli kyllä huono ilmaisu, mutta jotain kuitenkin.
ilmastointi
Omassa 9-3:ssa tulee myös ummehtunutta hajua ilmastoinnista aina kun se on ollut pidempään käyttämättömänä, esim. pakkaskauden jälkeen. Syyksi epäilen kosteutta joka kertyy ilmastoinnin "koteloon". Haju häviää muutaman käyttökerran jälkeen kun "kotelo" on tuulettunut.
Saabisti kolmannesssa polvessa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2728
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
.......
Itselläni on manuaalinen ilmastointi ja en käytä sitä kovinkaan usein. Aina välillä kun sen laittaa päälle niin tulee jokin ummehtunut haju. Ei oikein tarkkaan osaa kuvailla mikä haju.
Elikkä taitaa olla normaalia tai sit meil kaikil on sama vika
Elikkä taitaa olla normaalia tai sit meil kaikil on sama vika
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Ilmastointi
OK, odottelen kesää, jolloin saan tuoksut pois järjestelmästä.
Mitä mieltä olette seuraavasta:
Ostin Saab 9-3:n liikkeestä 3 vko sitten. 1 yksityinen omistaja 1998, 140tkm.
seuraavat viat:
-ohjaustehostajan pumppu meni vaihtoon, vuosi kuin seula
-kampiakselin takastefa vuotaa
-vetoakseleiden stefat vuotaa
Nämä menevät onneksi takuuseen, mutta ihmetyttää kyllä.
Mutta pienet takaiskut eivät horjuta merkkiuskollisuutta.
Mitä mieltä olette seuraavasta:
Ostin Saab 9-3:n liikkeestä 3 vko sitten. 1 yksityinen omistaja 1998, 140tkm.
seuraavat viat:
-ohjaustehostajan pumppu meni vaihtoon, vuosi kuin seula
-kampiakselin takastefa vuotaa
-vetoakseleiden stefat vuotaa
Nämä menevät onneksi takuuseen, mutta ihmetyttää kyllä.
Mutta pienet takaiskut eivät horjuta merkkiuskollisuutta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
no voit toki mennä takaisin ja sanoa että laittavat sellaista ainetta sinne ilmastointiin joka raikastaa ilman. Ne suihkuttaa pullosta sinne ainetta joka vie tappaa bakteerit ja sienet jotka tuppaavat pesiytymään noihin kylmälaitteisiin. Ja tietenkin vaadit sen takuuna.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tsekaapa vuotaako ne vetoakselin stefat vaihdon jälkeen? Voi nimittäin falskata vieläkin. Syyllinen voi olla kulunut holkki joka pistää akselit heilumaan.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Haju johtuu siitä, että ilmastointilaitteen höyrystimen kennoon tiivistyvä vesi kerää ilmasta likaa. Kosteudessa tykkäävät elää pikku pöpöt ja muut homeet.
On olemassa spray-pullossa ainetta, joka desinfioi tuon kennon. Eräs ilmastointilaiteasentaja sanoi, että kannattaa käyttää välillä. En tosin ole keksinyt muuta tapaa kun purkaa osa kojelautaa ja putsata sitä kautta. Toinen tapa olisi sumuttaa ilman ottoon sieltä, missä on raitisilmasuodatin.
On olemassa spray-pullossa ainetta, joka desinfioi tuon kennon. Eräs ilmastointilaiteasentaja sanoi, että kannattaa käyttää välillä. En tosin ole keksinyt muuta tapaa kun purkaa osa kojelautaa ja putsata sitä kautta. Toinen tapa olisi sumuttaa ilman ottoon sieltä, missä on raitisilmasuodatin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
aktiivihiilisuodin
Eikös aktiivihiilisuodattimesta tule myös hajua siis silloin kun suodatin on uusi.
Nyt kun aurinko on aloittanut tuo paahtamisen oikein kunnolla, niin ilmastointikin heräilee talviunesta. Parkkihallissa sitä aina talvella välillä tosin herättelin.
Viime kesän helteillä pidin ACC:n lämpotilasäädön AUTO:lla ja 21-22 asteessa. Ihan sopivalta on asetus tuntunut.
Ensimmäinen kevät on menossa, joten ei oikein ole kokemusta.
Nyt ihmettelen, miksi lämpötila pitää asettaa 18 asteeseen, että on sama viilentävä efekti? Johtuuko tuo siitä, että ulkoilman lämpötila on "ristiriidassa" tuon aurinkotunnistimen kanssa ja ACC jotenkin häiriintyy? Ulkona on ollut alle 10 astetta joka päivä.
...vai onko ACC p..kana? Kalibrointi ei auttanut.
Viime kesän helteillä pidin ACC:n lämpotilasäädön AUTO:lla ja 21-22 asteessa. Ihan sopivalta on asetus tuntunut.
Ensimmäinen kevät on menossa, joten ei oikein ole kokemusta.
Nyt ihmettelen, miksi lämpötila pitää asettaa 18 asteeseen, että on sama viilentävä efekti? Johtuuko tuo siitä, että ulkoilman lämpötila on "ristiriidassa" tuon aurinkotunnistimen kanssa ja ACC jotenkin häiriintyy? Ulkona on ollut alle 10 astetta joka päivä.
...vai onko ACC p..kana? Kalibrointi ei auttanut.
Johtunee varmaankin siitä, että sulla on vielä hieman talvisemmat kuteet ylläsi, kuin viime kesän helteillätevisu kirjoitti:Viime kesän helteillä pidin ACC:n lämpotilasäädön AUTO:lla ja 21-22 asteessa. Ihan sopivalta on asetus tuntunut.
Ensimmäinen kevät on menossa, joten ei oikein ole kokemusta.
Nyt ihmettelen, miksi lämpötila pitää asettaa 18 asteeseen, että on sama viilentävä efekti? Johtuuko tuo siitä, että ulkoilman lämpötila on "ristiriidassa" tuon aurinkotunnistimen kanssa ja ACC jotenkin häiriintyy? Ulkona on ollut alle 10 astetta joka päivä..
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
tevisu kirjoitti:Nyt kun aurinko on aloittanut tuo paahtamisen oikein kunnolla, niin ilmastointikin heräilee talviunesta. Parkkihallissa sitä aina talvella välillä tosin herättelin.
Viime kesän helteillä pidin ACC:n lämpotilasäädön AUTO:lla ja 21-22 asteessa. Ihan sopivalta on asetus tuntunut.
Ensimmäinen kevät on menossa, joten ei oikein ole kokemusta.
Nyt ihmettelen, miksi lämpötila pitää asettaa 18 asteeseen, että on sama viilentävä efekti? Johtuuko tuo siitä, että ulkoilman lämpötila on "ristiriidassa" tuon aurinkotunnistimen kanssa ja ACC jotenkin häiriintyy? Ulkona on ollut alle 10 astetta joka päivä.
...vai onko ACC p..kana? Kalibrointi ei auttanut.
Olen ihmetellyt ihan samaa. Mutta ajattelin että voi se olle niinkin että se vaan ei vielä oikeen "tunnu" tarpeeksi kylmältä. Sitten mietin sitäkin että olisikos auto ilmastoinnissa joku vika, tai sitten aurinkotunnistin ei pelaa kunnolla tai se voi mennä sekaisin kun kaikissa ikkunoissa on kalvot...myös tuulilasissa on kalvo niin ehkä se ei tunnista valoa samalla kuin ilman kalvoja
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765