Vielä bensapumpusta..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

jus kirjoitti:Eikös paineensäätimen vuotavuuden saa testattua irrottamalla paluuletkun kun pumppu on pysähtyneenä. Tällöin ei ehjän säätimen perästä pitäisi ainetta vuotaa?

Korjaamokäsikirja mainitsee myös säätimen puhdistamisesta seuraavaa:
Vihje

Pitkällä kumisella paluuletkulla varustetuissa autoissa, joissa letku voidaan puristaa kokoon ilman seurausvaurioita, voidaan mahdolliset epäpuhtaudet polttoaineen paineensäätimen takaiskuventtiilissä huuhdella pois.
- käynnistä pumppu
- purista leetku umpeen hetkeksi, enintään 1 sekunniksi
- toista menettely muutamia kertoja
Onkohan tällainen menettely järkevää, hyödyllistä tai haitallista?
Tuleepahan testattua järjestelmä pumpun max paineella jos ei muuta. Ajatushan tuossa on että "kovalla" paineella koitetaan saada "epäpuhtauksia" pois järjestelmästä. Koska painehan tuossa testissä kohdistuu koko järjestelmään pumpun ja tuon "tukoksen" välillä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

9-5T kirjoitti:Paineet voi olla myös normaalit mutta koneen sammuttamisen jälkeen tippuvat hiljakseen. Säätimistä löytyy usein muovin/kumin purua joka on jostain peräisin mutta tällä ei liene suurempaa väliä vain sillä onko tiivis tai ei.
Se kumi/muovi puru on peräisin suodatimen vaihdoista (letku malli) tai noista kumiletkuista joista irtoaa ikääntyessä jonkin verran pieniä paloja.

Mutta en kyllä muista montaa tapusta joista olis noita joutunut puhdistelemaan/vaihtamaan...

Mutta alkuperäiseen vikaan ehdottasin että poistaa kokeilun ajaksi tuon takaiskuvenan ja mittaa pensan paineen sen jälkeen.

Haiskahtaa kyllä hieman väärältä asennukselta tuollainen vika?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin