wagonin takaluukku
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:48
- Paikkakunta: Salo
wagonin takaluukku
Kiinnostaisi tietää onko paha vaihtaa wagonin takaluukun kaasujouset?Pitääkö purkaa kattoverhoilu ja miten?
Juu, kattoverhoilu menee jonkin verran purkuun, pumput tosiaan katon sisällä, ei ihan helpoin homma. Aikaa saa varata ekaa kertaa abaut reilu 2 tuntia, mm verhoiluja saa purkaa, C-verhoilut ym... Eikä kannata tehdä pakkasessa, koska silloin lentää muovin kappaleita!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Sama juttu täällä. Kiinostaisi tietää mitä 9-5 Wagonin takaluukku painaa. Tuntuu kun olisi ratakiskoista tehty. (Tämä on mielestäni ihan positiivinen asia) Luukun paino yhdessä kovan pakkasen kanssa on jousille liikaa.ajokoira kirjoitti:Laiskat pumput näin pakkasella ovat ominaisuus, ei vika. Vaihdatin taannoin pumput omaan kärryyni, ja ihan yhtä huonosti toimivat pakkasilla. Lämpimällä kelillä takaluukun toiminta on ok.
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
move your mind
OT: Kun nyt luukusta on puhetta niin suosittelen kaikkien wagonin omistajien tarkastavan luukun alareunan molemmissa kulmissa olevat saumat joissa pintapelti littyy pohjan peltiin. Noissa kulmissa saumamassa puuttuu muutaman sentin matkalta ja pellin terävän reunan päällä maalia on tosi ohuesti. Kaikissa wagoneissa mitä olen tarkistanut, on maali irti tuon sauman kohdalta ja lohkeaa kun kynnellä rapsauttaa.
Siispä hiukan hiomista ja maalausta sekä luukun sisäpuolelle kotelonsuoja-ainetta ennen kuin pitää alkaa oikeisiin peltihommiin.
Siispä hiukan hiomista ja maalausta sekä luukun sisäpuolelle kotelonsuoja-ainetta ennen kuin pitää alkaa oikeisiin peltihommiin.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: wagonin takaluukku
Moi.
miten nuo pumput saa irti. uusissa oli sokat vanhoissa ei. Lähteekö ihan vasaroinnilla vai miten.
miten nuo pumput saa irti. uusissa oli sokat vanhoissa ei. Lähteekö ihan vasaroinnilla vai miten.
Re:
Painava se luukku on ja kun pumput ovat ihan saranan juuressa niin painettakin on melko reilusti. Yhden pumpun nostovoima oli muistaakseni 1500 N ja kovin laiskasti toimii.95-03 kirjoitti:Sama juttu täällä. Kiinostaisi tietää mitä 9-5 Wagonin takaluukku painaa. Tuntuu kun olisi ratakiskoista tehty. (Tämä on mielestäni ihan positiivinen asia) Luukun paino yhdessä kovan pakkasen kanssa on jousille liikaa.ajokoira kirjoitti:Laiskat pumput näin pakkasella ovat ominaisuus, ei vika. Vaihdatin taannoin pumput omaan kärryyni, ja ihan yhtä huonosti toimivat pakkasilla. Lämpimällä kelillä takaluukun toiminta on ok.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: wagonin takaluukku
omassa wagonissa on alkanut jo nollakeleissä olemaan siinä kunnossa että saa kohta pitää jo kiinni ettei tule niskaan
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: wagonin takaluukku
Olin jo lähdössä motonetistä hakemaan uusia pumppuja mutta onneksi lukasin tämän topicin.
Heti kun meni pakkasille pumpuissa ole mitään taikaa ja tosiaan luukku painaa sen verran että meillä rouva ei jaksa pitää sitä toisella kädellä ylhäällä ja toisella pakata konttia.
Katsotaan kevään tullessa palautuuko pumppujen toiminta, jos ei niin sitten ostoksille.
Hintahaarukkaa kenelläkään kertoa?
Heti kun meni pakkasille pumpuissa ole mitään taikaa ja tosiaan luukku painaa sen verran että meillä rouva ei jaksa pitää sitä toisella kädellä ylhäällä ja toisella pakata konttia.
Katsotaan kevään tullessa palautuuko pumppujen toiminta, jos ei niin sitten ostoksille.
Hintahaarukkaa kenelläkään kertoa?
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Re: wagonin takaluukku
Kyllä mulla pysyy luukku auki pakkasellakin pitämättä , ja ei oo varmaankaan mitään vaihdettu , kosla on 2003 mallia
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: wagonin takaluukku
Sama täällä, ei ole pudonnut alas pakkasella.hyvoneju kirjoitti:Kyllä mulla pysyy luukku auki pakkasellakin pitämättä , ja ei oo varmaankaan mitään vaihdettu , kosla on 2003 mallia
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: wagonin takaluukku
itsellä taas ei takaluukun kanssa mitään ongelmaa...
konepellin pumput kovalla pakkasella pysyvät 15 sek. ylhäällä...esim. kesällä ihan ok,lieneekö noissakin ominaisuus?eipä nuo pahanhintasia PCS:llä ole tosin, mutta ei viittis vaihtaa jos sama homma uusilla...
termaria kun vaihdoin niin narulla katoksen parruun kiinni ja harvoin sitä talvella pitempää remppaa pitää tehdäkään ja silloin tuollainen "ranetus" ei paljoa vaadi...
tosin V-mäistä tarkistaa kovilla pakkasilla öljyjä tms. uhdellä kädellä...
konepellin pumput kovalla pakkasella pysyvät 15 sek. ylhäällä...esim. kesällä ihan ok,lieneekö noissakin ominaisuus?eipä nuo pahanhintasia PCS:llä ole tosin, mutta ei viittis vaihtaa jos sama homma uusilla...
termaria kun vaihdoin niin narulla katoksen parruun kiinni ja harvoin sitä talvella pitempää remppaa pitää tehdäkään ja silloin tuollainen "ranetus" ei paljoa vaadi...
tosin V-mäistä tarkistaa kovilla pakkasilla öljyjä tms. uhdellä kädellä...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: wagonin takaluukku
anttimak kirjoitti:
Heti kun meni pakkasille pumpuissa ole mitään taikaa
Auto oli lämpimässä tallissa pesun jälkeen kuivumassa puolipäivää ja kokeilin lähtiessä luukkua niin eipä tuo ollut sen toimivampi kuin 30 asteen pakkasellakaan.
Eli taitaapi olla oikeasti pumput paskana
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Re: wagonin takaluukku
Kyllä omassa pysyy luukku ylhäällä pakkasessakin. Ei toki jaksa itse nousta auki mutta ei se päällekkään tipu.
Konepelti pysyy myös ylhäällä.
Konepelti pysyy myös ylhäällä.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008