Presidentillä ei itsellään ollut ajokorttia, mutta Sylvi Kekkosella oli. Autoa taidettiin käyttää ensin ympäri Suomea, kun sitä esiteltiin maakuntien herroille. Muistaakseni myös toisena valmistunutta 96:sta käytettiin samassa tehtävässä.
-valomerkki- kirjoitti:Kekkonen sai ainakin EKA-96 rekkarilla varustetun kuupan. Joka UKI:n museossa.
Niin se taisikin olla.
Ja tuskin tuon yhdeksännen ysiysin valmistamiseen on tarvinnut odotella vuoteen '71
Niinhän niitä vuosimalleja kyllä valmistetaan ennen kyseisen vuoden alkamista. Vm -71:llä tarkoitan lähinnä Triumphin 1,85 konetta ja etusäleikön alle tulleita lisäjäähdytysaukkoja.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
-valomerkki- kirjoitti:Kekkonen sai ainakin EKA-96 rekkarilla varustetun kuupan. Joka UKI:n museossa.
Oliko peräti rouva Kekkonen kun sen auton loppupeleissä sai?
Sylville lahjoitettiin Mini. Urkki taas tarinan mukaan kolautti majesteetillisen kaljunsa Saabin ovenkarmiin josta harmistuneena määräsi auton maakuntakierroksen jälkeen museoitavaksi.
Sylvi taas käytteli Miniään ja kolautteli sitä milloin mihinkin (kaikella kunnioituksella naisautoilijoita kohtaan ) Isoin törmäyksen kohde taisi olla raitiovaunu. Miniä korjailtiin sitten kaikessa hiljaisuudessa. Oli lehdistön asenne tuolloin toinen kuin nykyään. Missähän Mini nykyään lienee?? Varmaan samassa paalissa Urkin Neuvostoliitolta saaman Mossen kanssa