Laita toki kuvia - http://www.imageshack.us auttaa asiaa ota siitä se "direct link to image" ja copy pastella tänne palstalle.
Itse ostin justiin MP-messuilta nahkissiä, kun sitä on niin kehuttu täällä. En ole vielä koittanut. Onko muita vinkkejä nahan puhdistamiseen kuin marseillesaippua joka löytyi haku-toiminnolla?
Mertmi kirjoitti:
Istuinosan ryhtiin vaikuttaa siten todella paljon ne päälikankaasta halsteriin menevät langat. Istuinosan sivutuki huononee, koska sivupalat pääsevät leviämään liian vapaasti. Miun kuskinpenkistä oli ne kankaan alapintaan ommellut kujat revenneet, eli tukirautalangat lähtivät irti. Ompelin vahvalla langalla (karhulankaa vastaava) vahvasta tuulipuvuissa käytetystä kankaasta kujat. Ne pienet penkin läpi menevät rautalankakoukut ovat niin tuskaiset asentaa, niin keksin vaihtoehdon niille. Laitoin melko pitkät nippusiteet koukkujen tilalle, työnsin nippusiteiden päät penkin läpi alapintaan. Sitten kun päälikangas oli penkin päällä, kiristin nippusiteet penkin alta kiinni halsteriin sopivalle tiukkuudelle.
Ei tuota tuskaa, jos siihen koukkuun kiinnittää rautalangan, jonka
avulla koukun saa suht. helposti vedettyä paikoilleen.
Tuon vetolangan kun pyöräyttää käden ympäri, niin eitarvitse kiskoa koukkua pelkillä sormilla.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Omassa kuskinpenkissä oli myös ne kujat revenneet. Korjasin ongelman tekemällä puukolla pienen viillon pariiin paikkaan siihen päällikankaan jämään, joka roikkuu sauman alapuolella. Viiltojen läpi pujotin pari nippusidettä, jotka vetävät päälikankaan penkkiin kiinni. Jakun nipparin lukon painaa kasausvaiheessa sinne pehmusteessa olevaan kouruun, sitä ei tunne lainkaan.
Jousella varustetut koukkupäiset pihdit olivat kova sana tuossa kasaamisessa.
Vähän näin jälkeenpäin harmittaa, kun ei tullut niitä metallikoukkuja säädettyä, jotta päällinen olisi vähän vielä kiristynyt.
Taitaa olla ihan paalinarua.. ei nyt sentään.
Väri on ainakin sama.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Isolohko kirjoitti:Taitaa olla ihan paalinarua.. ei nyt sentään.
Väri on ainakin sama.
Off topikkina: Vastaavanlaisella paalinarulla korjasimme allekirjoittaneen kellon rannekkeen intissä, kun se loppusodassa vähän pääsi lahoamaan. Oli semmonen Suojelumiehen Roleks
Ja edelleenkin: Saabin penkkeihin saa hyviä "alkuperäisiä" korjaussarjoja teurastamalla vanhan varaosa-saabin penkin selkänojat. Selkänoja sisältää(yleensä priimakuntoisen) samanlaisen kumi/säkkikangas-viritelmän kuin penkin istuinosakin.
Eli tuon selkänojan hilppeiden pitäisi mennä suht 1:1 paikalleen kuin korjaussarjankin? nimim. väliaikaispenkki paikalla, kun alkuperäisestä tuli kuppipenkki arseen kohdalta Prkl ole edes lämppäriä korvaavassa penkissä.
Kyllä mie vahvistan Myrkyn kertoman. Selkänojassa on ihan samanlainen halsteri, tai toi vanhempi kumisysteemi. Tossa mun 99 -78:ssa oli selkänojankin kumisysteemi väsähtänyt. Ikä tekee tehtävänsä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:Kyllä mie vahvistan Myrkyn kertoman. Selkänojassa on ihan samanlainen halsteri, tai toi vanhempi kumisysteemi. Tossa mun 99 -78:ssa oli selkänojankin kumisysteemi väsähtänyt. Ikä tekee tehtävänsä...
Samaa on Annin kuskinpenkissä mutta pääasia ettei perse puudu.
aon kirjoitti:Melko OT, mutta onko motonetin korjaussarja yhtä pirteän värinen kuin tämä minun?
Ero kuskinpenkin istumatuntumaan on huomattava, mutta kyydittävät eivät (toistaiseksi) ole ihmetelleet.
Samanlainen, mutta sinisestä pyykkinarusta kasattu on itselläni. Saa muuten todellakin tukevan penkin pienellä hommalla. Uskallan sanoa, että tulee parempi kuin uusi.
Edit: ei muuten ollu oma pyykkinaru, jonka tuohon hommaan valjastin..
mä kun panin sellasen tarvikehalsterin niin muistaakseni virittelin sitä heti kättelyssä, koska oli vähän hepposen näköinen. Riippuu tietenkin paljolti potilaan koosta. 50 kiloinen tipu ei junttaa niin syvään kuin 100 kg juntti.
Jotain nippusiteitä ja joutilaita jousia virittelin niin jotta sai pikkuisen jäykemmäksi ja samalla sai ne osat varmistettuu etteivät lähde omia aikojaan siirtyilemään. Etureunan muistaakseni hirtin kans kiinni jotenkin.
Varaa muuten apumies ta ainakin sihteerikkö niitä jousia virittelemään, yksin ei kliffaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
toi paalinaru taitaa löystyä aika nopeesti, mutta ainahan sitä voi kiristellä. Itte korjasin 99:n penkin minkkiverkon palalla.. siitä tuli jämy ja meinaan kestikin.
saba2,1 kirjoitti:toi paalinaru taitaa löystyä aika nopeesti, mutta ainahan sitä voi kiristellä. Itte korjasin 99:n penkin minkkiverkon palalla.. siitä tuli jämy ja meinaan kestikin.
koeponnistitko isollakin "minkillä"
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00