AMW kuulumisia!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

AMW kuulumisia!

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Uus cooleri oli saatu keulille ja nyt autoa pannaan pakettiin.
Auto ajettiin aamulla dynossa
:arrow: 282hp
:arrow: +500Nm 8O 8O 8O
Tämä siis orkkis coolerilla ja stage III softalla, ei kustomilla.
Ylärekisterissa A/F 13, eli vetää aavistuken laihalle.
Tämä saattaa johtua siitä että autossa on 3.5bar bensapaineensäädin, mutta softassa ei ole sille tukea. Kompensointi saattaa täten vetää "yli", eli vaikutus on päinvastainen mitä voisi kuvitella.

Kustom softa ei tähän hätään ehtinyt, mutta nyt kaivetaan kaikki mahdollinen tieto normi stage III softasta ja tehdään muutokset sen mukaan.
Hieman jännittää toi vääntö ja samaa mieltä oli myös Freetu. Kustom softaan tehdään tod näk niin, että "over" boostia pienennetään, ettei näin suuria vääntö/ahtopiikkejä tule. Ko. vääntö kun on aika myrkkyä vakio lootalle ja kytkimelle. Soppaa lisätään myös softaa kaiken varalta.

Haen auton huommenna ja pistän käppyrät näkyviin.
Auto ajetaan vielä uudella coolerilla, mutta eroa ei varmaan hierveästi tule, koska dynohuoneen lämpötila on +5deg C, eli orkkis coolerilla pärjää oikein hyvin.
#1730
500whp.net member
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Toi vääntö on kyllä aika juhlavaa luokkaa!! Varmaan kannattaa tosiaan vähän sitä jo rajottaakin, kulkee (ja varsinkin lähtee) se silti. Varmasti tuntuu kiihdyttäessä, että voimaa löytyy...

Onnea uudelle coolerille ja odotellaan vielä, että saat sen custom-softan. Kesällä sais varmaan paremmin esille sen coolerin vaikutuksen.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Miehekkäät väännöt!! :D
Kyllä sun täytyy saada se 300hooveetä rikki :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Anna mullekki vähän tuota vääntöä :wink:
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Joo! Mäkin voisin kans ottaa vähän itelleni :D Ja nopeet syö sitten hitaat... :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Voimaa

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Todella komeat lukemat sulla Vigge..sun moottoristahan olisi pieneen kuorma-autoon 8)
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ohhoh 8O 8O Ei voi kyllä muuta sanoa, aika hyvä vääntö :D
Siis toi ihan tavallisella Steg3 softalla ? Vai oliks tää se pikkasen editoitu ?
Eikö Maptun ilmota 440Nm tolle Steg3 ?!
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Heh, tuota käppyrää moni jenkki-friikkikin rupee jo kumartamaan :D .
Foxbody turbo
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Onnittelut vigge :!:
Katotaan huomenna mitä se tykkää coolerista.
Olihan se race mallin cooleri minkä hankit, eli sama kuin siinä sinisessä aerossa?
Vääntöä sulla on saman verran kuin jossain chevyn 6.5td;ssä :lol:
Samat väännöt taitaa olla nykyään jossain Perus kuus pyttysessä traktorissa.
Eli enemmän kun mun zetorissa höh...
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ihanat on väännöt!! 8O :P Minäkin haluan tommoset tehot.. :oops: Noo ehkä jospa kesäksi.. :wink:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Kankeamista kuin tukkirekassa. Voi tosiaan tehdä höpöä voimansiirrolle. Paljonko tulee herralle kilometrejä vuodessa ? Mitä veikkaat tehonlisän vaikuttavan kestävyyteen ?
JK
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

minä sen sijaan tyydyn vain tuhahtelemaan kateellisena... :)

Ei vaiskaa...kivat lukemat!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Nyt hirvee hoppu päällä, mutta auto saatiin turvallisesti kotio ja hyvin toimii. Tässä käppyrät. Kuvia + video tulee lähi tulevaisuudessa
Orkkis coolerilla
Kuva
jälkeen coolerin asennuksen
Kuva
Viimeksi muokannut Vigge, Ti Kesä 01, 2004 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Onnittelut uusille lukemille.
Mutta oliko tuo nyt sillä korkealla ja kapealla coolerilla.
Sitä mietin että kuinka hyvin tuolla pääsee ilma virtaan sinne coolerin yläosaan kun liitokset ovat coolerin alapäässä.
Mitä nyt on noita kirjoja lukenut niin sinne olis kai kannattanut pistää jotkut levyt coolerin päätyihin jotka ohjais sen ilmavirran tasasemmin koko pintaalalle, vaikea selittää ilman kuvaa.
Onnittelut vielä, onnistunut viritys se kuitenkin oli kun tehot ei laskenu :D
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ai että kun näyttää hienolta :D Tulihan siinä jokunen hv/Nm lisää uudella coolerilla...
Onnittelut vielä hienoista lukemista...Nyt mun pitää vaa vissiin alkaa kuroo tätä eroo kiinni jotenki :D
Vastaa Viestiin