Mestarismies haussa!!!
Mestarismies haussa!!!
Mistähän löytyisi sellainen kaveri kuka ei enää arvaile noita osia näihin tonnareihin, vaan osaa jo homman ja vaihtaa osat mitkä tarvii???
Oma turbollinen versio työntää kaasupoljinta jalkaa vasten , ja jos painat väkisin vastaan ,niin tietokone sekoaa ja vaatii virranpoistolla nollauksen. Vaikuttaa siis TCS-vialta, vai kuinka?
Toinen turboton poistuu kuin ohjus, mutta jo alle 180 kmh alkaa vaatia kaasupolkimen helläystä, tuntuu kuin ei saisi ainetta.
Molemmat on CS -92 malleja.
Siis jos löytyy tuollainen osaajamies, mieluummin 100 km Riihimäeltä, niin ripeesti mailii tuleen!!!
Oma turbollinen versio työntää kaasupoljinta jalkaa vasten , ja jos painat väkisin vastaan ,niin tietokone sekoaa ja vaatii virranpoistolla nollauksen. Vaikuttaa siis TCS-vialta, vai kuinka?
Toinen turboton poistuu kuin ohjus, mutta jo alle 180 kmh alkaa vaatia kaasupolkimen helläystä, tuntuu kuin ei saisi ainetta.
Molemmat on CS -92 malleja.
Siis jos löytyy tuollainen osaajamies, mieluummin 100 km Riihimäeltä, niin ripeesti mailii tuleen!!!
Muistanko oikein että maksoiko tuon vian aiheuttava "Osa" sen 1500 euroa vai mitä..
Tuntuu että täällä foorumilla moni painii tuon kanssa, mutta kukaan ei tiedä mitenkä se korjataan, muutakuin vaihtamalla tuo osa.

-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Mikähän osa mahtais olla kyseessä , voin kyllä tuoda purkuautoja lisää ja ottaa osan toisesta? Mahtaisko olla koko boxi? Onkos täällä muuten paikka
mistä löytäis noitten boxien tarkoituksen? Mikä on APC:lle,mikä turbolle jne?
Kyllähän noita osaajia varmasti löytyy, mutta yleensä niillä ei ole aikaa roikkua netissä. Kaipa täällä nyt kuitenkin joku jonkun tuntee.
mistä löytäis noitten boxien tarkoituksen? Mikä on APC:lle,mikä turbolle jne?
Kyllähän noita osaajia varmasti löytyy, mutta yleensä niillä ei ole aikaa roikkua netissä. Kaipa täällä nyt kuitenkin joku jonkun tuntee.
Palaako kojetaulussa punainen TCS Control valo? Jos palaa, niin tuo kaasupolkimen jäikistyminen on nk. Limp Home -> road to hell with paaliauto. Lisää aiheesta Hakusanalla "TCS", "Limp Home", "TCS läppäkotelo". Uus maksaa 1300e, jenkeistä 400e:llä korjatun. Jos ei ole kiire, niin kesällä voin myydä omasta autosta 2,5v vanhan läppäkotelon, kun lähtee purkuun auto. Mut haku-toiminnolla tosissaan lue TCS hakusanalla threadit läpi, niin tiedät mistä puhutaa.
Muistat oikein ja kyllä todella moni painii kyseisen ongelman kanssa. Mutta tuo on äärettömän helppo korjata. Sieltä menee vain yksi potikka rikki, jonka vaihtamalla homma taas pelaa. Ongelma on siinä, että tuota potikkaa ei saa mistään =) Jenkeissä ne vaihtavat noita potikoita, mutta eivät suostuneet kertomaan minkälainen potikka on kyseessä.MP kirjoitti:Muistanko oikein että maksoiko tuon vian aiheuttava "Osa" sen 1500 euroa vai mitä..Tuntuu että täällä foorumilla moni painii tuon kanssa, mutta kukaan ei tiedä mitenkä se korjataan, muutakuin vaihtamalla tuo osa.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
TCS-valo syttyy vain kun oikeesti luistaa. Tuo kaasupolkimen vastapaine
syntyy missä vain tilanteessa ja kun hieman helläät, niin taas saa painaa lisää, pääsee kyllä lipsuttamalla 200kmh, mutta jos painat lujaa yli tuon vastapaineen, niin tietokone sekoaa. Tietokoneessa jotain muutakin häikkää, kun jäljelläolevat kilometrit näkyy maileina.
syntyy missä vain tilanteessa ja kun hieman helläät, niin taas saa painaa lisää, pääsee kyllä lipsuttamalla 200kmh, mutta jos painat lujaa yli tuon vastapaineen, niin tietokone sekoaa. Tietokoneessa jotain muutakin häikkää, kun jäljelläolevat kilometrit näkyy maileina.
Tein tuossa empiiristä tutkimustyötä ja havaitsin parin ilmaletkun olevan irti. Kokemuksella vm83 APC 900 sabasta , epäilen kyseessä olevan APC-tunnistimen.
Onkos noita tonnarissa kaksi? Toinen oikealla sisäloksun päällä ja toinen
vasemmalla rintapellissä. Vasemman puoleisesta on vasemmalle lähtevä
letku irti, vain nysä jäljellä. Mihinkähän tuon pitäisi jatkua.
Alkaa pikku hiljaa tuntua , että vika on APC:ssä, kun mittariston alipainenäyttökin on sekaisin.
Onko näissä niin fiksua tekniikkaa, että jos tietokone saa väärää informaatiota, niin sekin voi käskeä kaasupoljinta rajoittamaan tehoja?
Ainakin vanhassa 900tbossa APC vain puhalsi paineita pellolle, miten on tässä?
Onkos noita tonnarissa kaksi? Toinen oikealla sisäloksun päällä ja toinen
vasemmalla rintapellissä. Vasemman puoleisesta on vasemmalle lähtevä
letku irti, vain nysä jäljellä. Mihinkähän tuon pitäisi jatkua.
Alkaa pikku hiljaa tuntua , että vika on APC:ssä, kun mittariston alipainenäyttökin on sekaisin.
Onko näissä niin fiksua tekniikkaa, että jos tietokone saa väärää informaatiota, niin sekin voi käskeä kaasupoljinta rajoittamaan tehoja?
Ainakin vanhassa 900tbossa APC vain puhalsi paineita pellolle, miten on tässä?
Piti vielä sanoa tuosta potikkaongelmasta, että taannoin korjautin televisioita yms. elekktroniikkaa Pietarissa. Tilasivat pojat Kiinasta ja vähän mistä vain vähän mitä vain. Voisi olla järkevää kysellä sieltä mahdollista apua.
Osista sen verran, että olen ostanut Pietarista osia saabiin, tuovat ne Ruotsista pääsääntöisesti. Esim. CS:n takaluukun pumppu maksaa n.10 egee. Ainakin hakkaa täkäläiset tarvikekauppiaat . Myyvät myös Volvon osia. Osoite on : Ulitsa Komissara Smirnova, on niin lyhyt katu ettei numeroa tarvitse etsiä. On entistä "magazin maslo & smaski" kauppaa vastapäätä ja tuon tuntee jokainen vanha taksikuski kaupungissa.
Osista sen verran, että olen ostanut Pietarista osia saabiin, tuovat ne Ruotsista pääsääntöisesti. Esim. CS:n takaluukun pumppu maksaa n.10 egee. Ainakin hakkaa täkäläiset tarvikekauppiaat . Myyvät myös Volvon osia. Osoite on : Ulitsa Komissara Smirnova, on niin lyhyt katu ettei numeroa tarvitse etsiä. On entistä "magazin maslo & smaski" kauppaa vastapäätä ja tuon tuntee jokainen vanha taksikuski kaupungissa.
Osista sen verran, että olen ostanut Pietarista osia saabiin, tuovat ne Ruotsista pääsääntöisesti. Esim. CS:n takaluukun pumppu maksaa n.10 egee. Ainakin hakkaa täkäläiset tarvikekauppiaat . Myyvät myös Volvon osia. Osoite on : Ulitsa Komissara Smirnova, on niin lyhyt katu ettei numeroa tarvitse etsiä. On entistä "magazin maslo & smaski" kauppaa vastapäätä ja tuon tuntee jokainen vanha taksikuski kaupungissa.[/quote]
Pärjeekö sielä savolla vai ainoastaan pietarilla.Tai taipuisko enklanti...Kuulostaa edulliselta liikkeeltä
Pärjeekö sielä savolla vai ainoastaan pietarilla.Tai taipuisko enklanti...Kuulostaa edulliselta liikkeeltä

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Voin laittaa liikkeen puhelinnumeron ja nimen kun sattuu kortti käteen.
Epäilen , että puhuvat vain Pietarin murretta, mikä poikkeaa sen verran Laatokan-suomesta, että hieman täytyy vennäätä heittää.
Kannattaa muistaa , että kaikki siellä ei ole halpaa, joten kannattaa kysyä ensin. Kysyin tonnarin kattia ja se oli aika arvokas. Taasen 9-5 kutosdieselin pumppu oli halvempi kuin Mäkelän Autossa, vaikka yritin pojille selvittää , että ostajaliike on Saksassa ja itse myyn liikkeenä eteenpäin. Siis halvempi kuin Suomen veroton hinta. (No, Venjähän onkin veroparatiisi
) )
Epäilen , että puhuvat vain Pietarin murretta, mikä poikkeaa sen verran Laatokan-suomesta, että hieman täytyy vennäätä heittää.
Kannattaa muistaa , että kaikki siellä ei ole halpaa, joten kannattaa kysyä ensin. Kysyin tonnarin kattia ja se oli aika arvokas. Taasen 9-5 kutosdieselin pumppu oli halvempi kuin Mäkelän Autossa, vaikka yritin pojille selvittää , että ostajaliike on Saksassa ja itse myyn liikkeenä eteenpäin. Siis halvempi kuin Suomen veroton hinta. (No, Venjähän onkin veroparatiisi
