Milloin nopeusmittarin vaijeri on korvattu sähköisellä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Milloin nopeusmittarin vaijeri on korvattu sähköisellä?

Viesti Kirjoittaja pevi »

Ymmärtääkseni jossain vaiheessa og900:een tai ainakin joihinkin mallleihin korvattiin nopeusmittarin vaijeri sähköisenä.
Milloin mahdollinen muutos tuli ja voiko sen periaatteessa rakentaa myös aikaisempiin malleihin asentamalla anturi laatikkoon ja vaihtamalla nopeusmittari?
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Olen melko 100 varma että aina on ollut tehtaalta lähtiessään vaijerilla. :roll:
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Kyllä OG satku on aina vaijerilla. Tonnarissa on sähköinen mittari jostain -90 alkaen. Onhan joku sen tonnarin mittarin systeemin sovittanut satkuun. Eikös täällä foorumilla ollu sellasesta jossain juttuakin?
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

JugiBoy kirjoitti:Kyllä OG satku on aina vaijerilla. Tonnarissa on sähköinen mittari jostain -90 alkaen. Onhan joku sen tonnarin mittarin systeemin sovittanut satkuun. Eikös täällä foorumilla ollu sellasesta jossain juttuakin?
-87 alkaen ;)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Haza kirjoitti: -87 alkaen ;)
Saamari, parilla vuodella pieleen. :lol: Sivuseikka sinänsä tässä threadissä mutta hyvä, että löytyy tarkkaa tietoa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Kiitos infosta. Sotkin sen sitten 9000:een ja cruisen muutokseen.

Joskus vm 91 900:een tuli mittaristoon muutos cruisen lähtösignaalille.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Taitaa olla niin, että uuden fontin mittaristoissa (eli just noissa 90-luvun ihmeissä) on se kolminapainen cruisen liitin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Minähän sen tonnarin mittarin pykäsin satkuun, kun meni hermot vaijeriversioiden kanssa. Muutama ilta sitä menikin viilaillessa. ;) projektikertomus
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin