Mikä Putkisto OG900

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Jokke A
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Turbonaattori kirjoitti:Mitä poistit?
vai onks tää ny joku koijjaus...
Kuva

Tuosta saanee aika hyvän mielikuvan...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
a9000
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Njoo.. :)

Itse asiassa homma "ratkes" tänään kun ajelin keskustan läpi mugulagivigatania... putki ratkes luultavasti jostain takapöntön liitoksesta ja nyt on sitten ainakin väliaikaisesti hiukan muheemmat äänet 8)

Mut oikeesti: onko tietoa mitä eroa (mahdollisesti) aeron ja "normi-turbon" äänieristyksillä?
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

a9000 kirjoitti:Njoo.. :)
Mut oikeesti: onko tietoa mitä eroa (mahdollisesti) aeron ja "normi-turbon" äänieristyksillä?
Eipä niissä kummassakaan mitään äänieristyksiä ole :lol:

Eski
qaw
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja qaw »

Kyllä mä oon ainakin parin-kolmen sentin paksuisia äänieristemattoja nostellu satkun lattiaverhoilun alta pois ja sinne takaisin...

Ja kovasti on peltien ulkopintoihinkin liimailtu jotain tervapahvin tapaista jne
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Njoo onhan siellä jotain tuon tapaista Aerossakin... Ihan samanlaisia (märkiä) pehmusteita oli sekä T8Luxin mattojen että T16Aeron, joten tuskinpa niissä isoja eroja on. Vuosimallien välillä voi olla jotain eroja, uudemmista ei ole itsellä kokemusta...

Eski
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Vanhemmissa satkuissa ei ole niin hyvä äänieristys etupäässä kuin uudemmissa.Tarkoitan siis etujalkotilaa aivan tuliseinään asti.Sama koskee konepeltiä.vanhemmissa on vain suikula ja uudemmissa on kokonaan vuorattu.
99:sissä sitä vastoin on käytetty paljon ääneneristys materiaalia mutta eipä tuo silti kovin onnistunut ole.Itsellä kun oli noita -74 99:jä 2 ja toisen purin varaosiksi niin silloin tuli ihmeteltyä ko:asiaa.

Kaikista suurin äänieriste on satkussa kattoverhoilu,ajelin yhdellä autolla viikon ilman sitä.Kaikuu kivasti :wink:
tomaatti
"Saabisti"

Tilasin itse aamulla tohon mun S:ään 3 tuumasen putken procars cerviseltä.Turbolta asti ja 1 vaimentajalla.Pari viikkoa menee toimituksessa kun ei hyllystä löytynyt.Pistettiin viime viikolla akku takaronttiin ja nyt ootellaan putkistoa kieli pitkällä.Alle 600 eurolla selviää kuluineen.Samaan syssyyn pistetään kunnon kuppipenkit autoon mutta en ole vielä osannut päättää mallia.
qaw
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja qaw »

tomaatti kirjoitti:Tilasin itse aamulla tohon mun S:ään 3 tuumasen putken procars cerviseltä.Turbolta asti ja 1 vaimentajalla.Pari viikkoa menee toimituksessa kun ei hyllystä löytynyt.Pistettiin viime viikolla akku takaronttiin ja nyt ootellaan putkistoa kieli pitkällä.Alle 600 eurolla selviää kuluineen.Samaan syssyyn pistetään kunnon kuppipenkit autoon mutta en ole vielä osannut päättää mallia.
Mulla umpeutui 2 viikkoa perjantaina, kieli on jo maassa asti :) tilasin kyllä katin kanssa ja ilman akkuputkea...
qaw
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja qaw »

Ja juuri napsahti PCS:ltä mailia että paketti ei ole vielä edes lähtenyt, odottelee kattia. Ihanaa :evil:
tomaatti
"Saabisti"

qaw kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Tilasin itse aamulla tohon mun S:ään 3 tuumasen putken procars cerviseltä.Turbolta asti ja 1 vaimentajalla.Pari viikkoa menee toimituksessa kun ei hyllystä löytynyt.Pistettiin viime viikolla akku takaronttiin ja nyt ootellaan putkistoa kieli pitkällä.Alle 600 eurolla selviää kuluineen.Samaan syssyyn pistetään kunnon kuppipenkit autoon mutta en ole vielä osannut päättää mallia.
Mulla umpeutui 2 viikkoa perjantaina, kieli on jo maassa asti :) tilasin kyllä katin kanssa ja ilman akkuputkea...
Kyllä se kohta tulee?Pakkohan sen on ettei sun kieli rupea rupeentumaan kun maata pitkin laahaa.. :lol:
johan siinä naisesikin hermostuu kun ei kielihoitoa saa.. :wink:
Turbonaattori
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

Saiskohan jostain valmiiks tehtyä sopivaa (pelkkää) 3" loppupätkää? (takapöntöltä taakse siis)
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Jokke A
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Turbonaattori kirjoitti:Saiskohan jostain valmiiks tehtyä sopivaa (pelkkää) 3" loppupätkää? (takapöntöltä taakse siis)
Eikös isoja putkenpäitä ole Biltemat & Motonetit pullollaan. Kaipa sellainen 8" röörinpätkä satkun persiissä tuo katu-uskottavuutta, mutta mitään hyötyä siitä ei taida olla.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
tema
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tema »

Tilasin elo-syyskuun vaihteessa JT:n 3"DP:n PCS:n kautta. Tuolloin ei ollut hitsiä niin oli pakko. Putki tuli Tammikuun alussa jyskylään. Tällöin olin jo ehtinyt tehdä DP:n itse. Riku kyllä ymmärsi ja vitsaili, että saapahan seuraava kyselijä vähän nopeammin. Uskomatonta toimintaa JT/SP:n taholta.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
tomaatti
"Saabisti"

Uskomatonta.Toivotaan että minä saan luvatussa ajassa. :?
Turbonaattori
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Turbonaattori »

Niin no,

mä arvasin että tulee jotain tollasta kommenttia. ainakin omaan korvaan kuulostaa siltä, että nyt kun on putki poikki takapontöstä, niin soundit on hiukan möheemmät. Soundeistahan tässä on ainakin minun kohdallani kyse... tähän asti olen panostanut puhtaasti horsepover osastoon, hifikorva huutaa jo nuottia kohdilleen niin musiikissa kuin pakoäänentoistossakin!

Ps. ei taida ns. suora putki ohittaa sitä taka-akselia kovin nätisti :roll:
Jokke A kirjoitti:
Turbonaattori kirjoitti:Saiskohan jostain valmiiks tehtyä sopivaa (pelkkää) 3" loppupätkää? (takapöntöltä taakse siis)
Eikös isoja putkenpäitä ole Biltemat & Motonetit pullollaan. Kaipa sellainen 8" röörinpätkä satkun persiissä tuo katu-uskottavuutta, mutta mitään hyötyä siitä ei taida olla.
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Vastaa Viestiin