og900 huohotinputki?
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
og900 huohotinputki?
Mistä löytyy og900 turbossa huohotinputki? Kävi mielessä että olisko tukkeessa kun 1kk seisonnan jälkeen savusteli hetken aikaa. Ei tosin enää, mut voishan sitä vilkaista
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Kyllä se huohotinputken tukkoisuus ja öljyisyys näkyisi varmasti muutenkin kuin savutuksena... Öljyä valunut vaan männän päälle seisokissa, ei kai se niin vakavaa ole..



Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
Venankopan tiiviste taitaa olla kulutuskamaa jokaisessa saabissa. On helppo vaihtaa ja kannattaakin vaihtaa mikäli tihkuu ikävällä saabimaisella tavalla juuri pakoputken päälle. Samalla menee myös jakajan O-rengas... Saabilla yhteensä n.30€ ellen kauheesti väärin muista.
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
Jaa no täytyy sit katsoo vähän tarkemmin. Myönnetään että en edes etsinyt sitä ennen kun kysyin. Ihmettelisin jos olis mennyt tuo venttiilikopan tiiviste huonoon kuntoon, kun edellinen omistaja kuitenkin tehnyt kansiremontin.
Ciswami kirjoitti:Venankopan tiiviste taitaa olla kulutuskamaa jokaisessa saabissa. On helppo vaihtaa ja kannattaakin vaihtaa mikäli tihkuu ikävällä saabimaisella tavalla juuri pakoputken päälle. Samalla menee myös jakajan O-rengas... Saabilla yhteensä n.30€ ellen kauheesti väärin muista.
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Ei kansiremontti edellytä VÄLTTÄMÄTTÄ sen venttiilikopan tiivisteen vaihtoa. Onhan joku "pihi" voinut uusia vain kannentiivisteen tai vaikkapa jopa liimata sen kannen, jos ei ole nuukuuksissaan viittiny hakea uusia tivareita/yläpään sarjaa...



Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
olen nyt pari päivää ajellut sukulaisen k-jet satkulla (-84). k-jetit on mulle kovin vieraita joten saatan kysellä tyhmiä.tomaatti kirjoitti:Siinähän se venttiilikopankannessa.Eli se isoin ja ainoa putki.Vakiossa pitäis mennä ilmanpuhdistajalle.Toinen pienempi letku sitten menee imusarjalle.
eli onko tuota autoa "ranetettu" vai mitä, nimittäin venakopalta tuleva huohotinputki kiinnittyy kaasuläpän rungosta tulevaan holkkiin. nyt on termit hukassa, kaasuläpällä tarkoitan sitä isoa putkea minkä viereen kaasuvaijeri kiinnittyy, ja jonka päällä on joutokäynnin säätöruuvi.
mutta tuo holkki oli jotenkin rikkinäisen oloinen, se lähti vetämällä pois sieltä rungosta, eikä huohotinputkikaan tahdo pysyä siinä kunnolla kun holkkia on korjailtu teipillä

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Joo,itte asensin myös oljyruiskut mäntien päälle,ja sieltä sitten toisinaan valuttaa.Ciswami kirjoitti:Kyllä se huohotinputken tukkoisuus ja öljyisyys näkyisi varmasti muutenkin kuin savutuksena... Öljyä valunut vaan männän päälle seisokissa, ei kai se niin vakavaa ole..![]()
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Tehtaalta ei vissiin ole se paksumpi letku tullut imusarjaan ,pienempi kyllä.lucaf kirjoitti:olen nyt pari päivää ajellut sukulaisen k-jet satkulla (-84). k-jetit on mulle kovin vieraita joten saatan kysellä tyhmiä.tomaatti kirjoitti:Siinähän se venttiilikopankannessa.Eli se isoin ja ainoa putki.Vakiossa pitäis mennä ilmanpuhdistajalle.Toinen pienempi letku sitten menee imusarjalle.
eli onko tuota autoa "ranetettu" vai mitä, nimittäin venakopalta tuleva huohotinputki kiinnittyy kaasuläpän rungosta tulevaan holkkiin. nyt on termit hukassa, kaasuläpällä tarkoitan sitä isoa putkea minkä viereen kaasuvaijeri kiinnittyy, ja jonka päällä on joutokäynnin säätöruuvi.
mutta tuo holkki oli jotenkin rikkinäisen oloinen, se lähti vetämällä pois sieltä rungosta, eikä huohotinputkikaan tahdo pysyä siinä kunnolla kun holkkia on korjailtu teipillä
Eli on varmaan ranetettu-lyöty blankko auki ja siihen asennettu holkki ja holkkiin paksumpi letku.
Mitkä on sitten olleet syyt onko liannut ilmanputsaria tai jotain.Tai sitten laitettu laiskuuttaan vuotava letku lyhyemmäksi.
Saabbihan itse ilmoittaa että kaikki huohotus lukuunottamatta täyskaasua kiertää sen pienen letkun kautta.Polkiessa sitten kaikki siirtyy isompaa putkea kautta.
Onkos siinä muuten se pikkuletku paikallaan?
No niitä on tullut monenmallisia vastaan.Osassa on mennyt venakopalta läppäkotelolle ja osassa ilmanputsarin kotelolle.16v turboissa taas menee turbon imuputkelle.
Tuollainen on 84-ruiskusatkun huohotus (tosin kuvassa 99:iin asennettuna):
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/99KJe ... age32.html
Paksumpi huohotusputki tulee siis läppäkotelon kyljessä ennen läppää olevaan ylempään nippaan. Onko se nippa nyt jotenkin halki vai vaan irronnut läppäkotelosta? Nipan (=holkin) voi liimata takaisin paikalleen jos se holkki on ehjä. Muuten kannattanee harkita läppäkotelon vaihtoa.
Huohotuksen pikkuletku tulee imusarjan päällä olevaan nippaan.
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/99KJe ... age32.html
Paksumpi huohotusputki tulee siis läppäkotelon kyljessä ennen läppää olevaan ylempään nippaan. Onko se nippa nyt jotenkin halki vai vaan irronnut läppäkotelosta? Nipan (=holkin) voi liimata takaisin paikalleen jos se holkki on ehjä. Muuten kannattanee harkita läppäkotelon vaihtoa.
Huohotuksen pikkuletku tulee imusarjan päällä olevaan nippaan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
juuri tuon kuvan mukaan menee minun mainitsemassa autossa.jus kirjoitti:Tuollainen on 84-ruiskusatkun huohotus (tosin kuvassa 99:iin asennettuna):
http://www.kolumbus.fi/juha.ursin/99KJe ... age32.html
Paksumpi huohotusputki tulee siis läppäkotelon kyljessä ennen läppää olevaan ylempään nippaan. Onko se nippa nyt jotenkin halki vai vaan irronnut läppäkotelosta? Nipan (=holkin) voi liimata takaisin paikalleen jos se holkki on ehjä. Muuten kannattanee harkita läppäkotelon vaihtoa.
Huohotuksen pikkuletku tulee imusarjan päällä olevaan nippaan.
minä tarkoitan siis sitä vasemmanpuolimmaista, pitemmältä näyttävää, venttiilikopalta lähtevää putkea, joka kiinnittyy sen sinisen värisen osan vasemmalle puolelle. siinä on "minun" autossani holkki joka menee puoliksi huohotin putken sisälle ja puoliksi tuon läppäkotelon(?) sisälle.
ihmetystä herättää että se holkki on vähän väljä (lähtee irti helposti) ja sitä on yritetty tehdä tiukemmaksi rullaamalla teippiä holkin ympärille.
edit: ja eihän tuossa kuvassa mene yksikään huohotusletku ilmanputsarille?
edit: tavasin vielä edellisen viestin uudestaan, joo siis holkki= nippa. musta myös tuntuu että se holkki saattaa olla poikki siellä teippauksen sisällä, käsillä kun tunnustelin ikäänkuin ei olisi ihan ehjä. onko kellään ehjää holkkia jonka voisin liimata tuonne?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ei ole ilmeisesti ensimmäinen holkki, joka irtoaa liimauksistaan läppäkotelosta.lucaf kirjoitti:ihmetystä herättää että se holkki on vähän väljä (lähtee irti helposti) ja sitä on yritetty tehdä tiukemmaksi rullaamalla teippiä holkin ympärille.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 971#112971
Sopivalla liimalla holkki takaisin paikalleen niin, että pysyy ilman teippejä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00