kiinteä akkulaturi
Defan 3:n ampeerin laturi näyttää olevan 133,20 € Hessumobiilissa....
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet4.ph ... tuote=9153
Näyttävät toimittavan Matkahuollolla tarvittaessa 12 euron lisähintaan...
http://www.hessumobiili.fi/tuotteet4.ph ... tuote=9153
Näyttävät toimittavan Matkahuollolla tarvittaessa 12 euron lisähintaan...
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
niin, pikkuisen kyllä ihmetyttää mikä noissa "virallisissa versioissa" oikein kasvattaa sen hinnan noin korkeaksi. et viittis tulla tekemään mulle moista viritystä pientä korvausta vastaan?ng900aero kirjoitti:Mulla oli sellainen vähän kännykkälaturia isompi "ylläpitolaturi" kytkimen kautta viriteltynä Defan yhteyteen, eli latasi aina kun defa oli seinässä ja kun muisti painaa kytkintä kojelaudasta. Maksoi luokkaa muutama euro (tais olla Biltema) ja aina oli akussa hyvin potkua. Oli niin pieni teholtaan että olisi saanut olla aina päällä.
Tuollainen pieni laturi on ihan kätevä jos jättää auton pidemmäksi ajaksi seisomaan hälytin ym, päälle, ei mene akku tyhjäksi/piloille.

selitäpäs tuota kytkentäideaa vähän lisää. olisiko yksinkertaisin poppakonsti se, että osetetaan 14 voltin verkkolaturi, tökätään se sisätilanlämmittimen töpseliin, ja laturinpiuhat sitten kytketään sopivaksi katsottuihin virtajohtoihin? meneekö tämä ihan essonbaariviritykseksi?

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mitään en tiiä mutta veikata voi.lucaf kirjoitti: niin, pikkuisen kyllä ihmetyttää mikä noissa "virallisissa versioissa" oikein kasvattaa sen hinnan noin korkeaksi. et viittis tulla tekemään mulle moista viritystä pientä korvausta vastaan?
Esim. toi ctek on kosteussuojattu eli sen voi asentaa vaikka kiinteästi konehuoneeseen.
Mainosten mukaan tuolla voinee elvyttää tyhjäksikin päässyttä akkua ja se myös kertoo koska akku on kypsä.
Lisäksi tuolla ctekin 3600:lla lataa akun ihan samassa ajassa kun tehokkaammalla perinteisellä ilman varaa akkujen kiehumisesta eli voi unohtaa jonnekin varaosa-auton konehuoneeseen kunnes seuraavaksi tarvitaan jossain muualla.
Tulipas muuten mieleen....että on toi jo muutaman päivän taas ollut lataamassa.

Toi mp-laturi voisi olla kyllä ihan pätevä patentti mutta palotapauksessa vakuutustarkastaja voi evätä korvaukset.
Kyllä se aika tarkkaan noin menee. Tietty noi sopivat johdot täytyy olla sellasia missä on jatkuva virta.selitäpäs tuota kytkentäideaa vähän lisää. olisiko yksinkertaisin poppakonsti se, että osetetaan 14 voltin verkkolaturi, tökätään se sisätilanlämmittimen töpseliin, ja laturinpiuhat sitten kytketään sopivaksi katsottuihin virtajohtoihin? meneekö tämä ihan essonbaariviritykseksi?
Olipa tutun oloinen jälleenmyyjä tuossa linkissä, eipä ole tullut puheeksi...
Ja nykyään löytyy myös motonetin valikoimasta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Riittääkö tuo Bilteman MP-laturin antama 500mA lataamaan parissa tunnissa akkuun edes yhden startin imemää virtaa?
Täytyneekin vakuutusyhtiössä käydessä kysäistä, mitä mieltä ne tuommosesta olisi.
Jos laturissa ei erikseen tätä kielletä, niin eikö se jenkkiläisen ajattelumallin mukaan ole sitten sallittua, ts. vastuu siirtyy käyttäjältä myyjälle/valmistajalle..
Täytyneekin vakuutusyhtiössä käydessä kysäistä, mitä mieltä ne tuommosesta olisi.
Jos laturissa ei erikseen tätä kielletä, niin eikö se jenkkiläisen ajattelumallin mukaan ole sitten sallittua, ts. vastuu siirtyy käyttäjältä myyjälle/valmistajalle..

en ollut näköjään lukenut tämän kakkossivun viestejä lainkaan kun omani kirjoitin. no tuossa se nyt sittne tuli selostettua kahteen kertaan. tajusin just että onhan mulla ns. normaali akkulaturikin, kytken tietysti sen sisätilanpistokkeeseen, sitten enää peukaloidaan kontaktit auton virtajohdoille...hyvä huomio, sellaiset johdot joissa kulkee virta koko ajan 
onhan se parempi kun ei mitään. ei kai tässä nyt ole tarkoitus jättää auton omaa laturia pois pelistä kokonaan

onhan se parempi kun ei mitään. ei kai tässä nyt ole tarkoitus jättää auton omaa laturia pois pelistä kokonaan

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Mulla se on tuossa jäähdytysnestepöntön vasemmalla puolella http://www.se93tbo.1g.fi/kuvat/defa.JPG
9-3.1972
CTEK 3600 tälläkin hetkellä konepellin alla lataamassa ja pakkasta -23.
Kirjoitin valmistajalle suoraan Ruotsiin ja kyselin "tyhmiä".
* We do not recommend to install the charger under the car hood.
* Yes, you can charge your batteries several days in a row, in -15 C
* The chargers does not get damaged when used in cold temperaures
Ja lopuksi kertoi ns. vuotovirran (eli jos laturi kytketty akkuun, muttei verkkovirtaan) olevan n. 2Ah/vuorikausi.
Hyvin on todellakin toiminut ja tarpeellinen kun auto seisoo joka viikko perjantaista keskiviikkoon ja pakkasta on riittänyt.
Kirjoitin valmistajalle suoraan Ruotsiin ja kyselin "tyhmiä".
* We do not recommend to install the charger under the car hood.
* Yes, you can charge your batteries several days in a row, in -15 C
* The chargers does not get damaged when used in cold temperaures
Ja lopuksi kertoi ns. vuotovirran (eli jos laturi kytketty akkuun, muttei verkkovirtaan) olevan n. 2Ah/vuorikausi.
Hyvin on todellakin toiminut ja tarpeellinen kun auto seisoo joka viikko perjantaista keskiviikkoon ja pakkasta on riittänyt.
Kokemuksia C-TEKistä:
Asennettuna mutsin Golf II:seen. Pisimmät ajot 4km luokkaa. Normaalisti siinä pari kilsaa kerrallaan. Asennus: laite kabiinissa, tulipellin läpi johdot akulle läpivientikumillla ja muutenkin suojattuna, virranotto sisätilanlämppärin pistokkeesta.
Ennen laiska starttaan ja jäi vanhalla akulla jopa lähtemättä, vaikka se ei loppu vielä ollutkaan. Nykyään pyörittää hyvin ja lähtee mukisematta.
Eli kovinkin tyytyväisiä ollaan. Laite on "kiinteällä" asennuksella, mutta kesäks nypätään johdot akulta vuotovirran takia tai laitetaan relettä. Turvallisempana tätä pidän vrt. perinteinen akkulaturi kiehumis ongelmineen ja "oho"-kosketuksineen kaapelinkengillä.
Asennettuna mutsin Golf II:seen. Pisimmät ajot 4km luokkaa. Normaalisti siinä pari kilsaa kerrallaan. Asennus: laite kabiinissa, tulipellin läpi johdot akulle läpivientikumillla ja muutenkin suojattuna, virranotto sisätilanlämppärin pistokkeesta.
Ennen laiska starttaan ja jäi vanhalla akulla jopa lähtemättä, vaikka se ei loppu vielä ollutkaan. Nykyään pyörittää hyvin ja lähtee mukisematta.
Eli kovinkin tyytyväisiä ollaan. Laite on "kiinteällä" asennuksella, mutta kesäks nypätään johdot akulta vuotovirran takia tai laitetaan relettä. Turvallisempana tätä pidän vrt. perinteinen akkulaturi kiehumis ongelmineen ja "oho"-kosketuksineen kaapelinkengillä.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
- Paikkakunta: Joensuu
Mulla on CTEK 7A? malli, jota suositeltiin paatin ylläpitolaturiksi juuri olemattoman vuotovirran takia, eli purjehduksen aikana ei pura akkua. Kuitenkin näin talvella paatin ollessa maissa on laturi talvisäilytyksessä himassa varkaiden varalta, joten todellista vuotovirtaa en ole päässyt toteamaan. Ilmeisesti valmistajan suuremmat mallit on varustettu releellä?
Toi 3600(xs tai joku) minkä mä ostin maksoin muistaakseni 60€. Paikallisessa akku-liikkeessä. Huomattavasti edukaampi kuin missään näkemässäni mainoksessa tai isommassa firmassa.nalleolut kirjoitti:missä hinnoissa nämä pyörii 800 sarjaa saa vissiin all 50e mutta sillä ei taida tehdä mitn....
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Tuolla oli laturin hinta- ja saatavuuskeskustelua hiljattain:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 269#265269
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 269#265269
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa