-90 s satkun koneen poikimisen syy

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

-90 s satkun koneen poikimisen syy

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Heh,Olikin näköjään ketjunkiristin murustunut koneeseen.siitä sitten tukkinut öljykanavat ja loput arvaakin.koneeseehan oli tehty "koneremppa" edellisen omistajan toimesta.Eli rengastettu ja hoonattu.Väljähän siitä sillä tavalla tulee kun moottori on saanut jo oman muotonsa eikä porauteta..kyllähän tuo savuttikin ja öljyäkin sai lisäillä.Vaihdelaatikkoa vaihtaessani koneeseen tehtiin "pieniä" korjauksia tän hemmon jäljiltä.Kun ihmettelin auton bensanpaineita täällä foorumilla niin kaveri soitti ja kertoi vaan nakanneensa jonkun tallilta löytyneen säätimen ilmeisesti 8 venttiilisen sellaisen..olisihan tuollainen välinpitämättömyys pitänyt arvata jo silloin kun auton juuri ostaneena ajoin hyrrän lahteen ja tulpanjohtojen peitteenä oleva kansi tippui vittuun.Kaveri ei ollut edes viitsinyt siivota autoa myydessään,oli kyllä kuljetellut halkoja ja irto sipsejä paksissa.Olihan tässä autossa öljynvaihtokin suodattimen osalta aivan oma lukunsa..MINKÄ v*tun TAKIA PITÄÄ RUVETA MOOTTORIA LAITTAMAAN JOS SELVÄSTIKÄÄN EI TIEDÄ MITÄ ON TEKEMÄSSÄ :?:

Kaverilla on muuten myynnissä hänen "korjaamansa"ruotsista uitettu aero tuolla myyntipalstalla.Siitäpä varmaankin asiallinen peli jollekin..
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

8) Toiselle koneremppa on palaneen kansipahvin vaihto ja toiselle kaikkien kuluvien osien tarkastus/koneistus/uusinta, jos joppaa autoja niin kate siitä kärsii jos tekee asiat vimpanpäälle.
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Onkos nyt kysymys siitä, että kaveri ei todellakaan tiennyt, mitä oli tekemässä vai tiesi, mitä oli tekemässä ja teki tarkoituksella säästörempan :?: Tietysti koneen yleisestä kunnosta riippuen, tuollaisellakin laitolla voi saada melkoisen paljon lisää ajokilometrejä, varsinkin kun saapin koneista ei kauhean usein löydy juuri minkäänlaista pykälää pytystä vaikka kilometrejä olisi melko kunnioitettava määrä takana.
#1970
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No moottoria oli kasattu tyylillä #mitä sitten#.Joka toinen pultti liian kireälle ja joka toisen sitten voikin jättää löysälle.Vauhtipyörästäkin 3 oli kireällä.Ei kait se ruuvilukite niin paljon olis maksanu..Mutta kaverilla oli auto myynnissä samaan aikaan kun remppa oli käynnissä..Oli itsellään kestänyt 6 päivää ostonsa jälkeen.
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

tomaatti kirjoitti:No moottoria oli kasattu tyylillä #mitä sitten#.Joka toinen pultti liian kireälle ja joka toisen sitten voikin jättää löysälle.Vauhtipyörästäkin 3 oli kireällä.Ei kait se ruuvilukite niin paljon olis maksanu..Mutta kaverilla oli auto myynnissä samaan aikaan kun remppa oli käynnissä..Oli itsellään kestänyt 6 päivää ostonsa jälkeen.
Huolimattomuudella kasauksessa ei edes säästä mitään, eli tuossa tapauksessa korjausta voi jo pitää hieman kyseenalaisena...
#1970
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ylös. :!: xjford halusi,eli tän "koneremontin" tekijä..
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Turha sitä täällä on naukua mitä tuli ostetuksi. Se on ostajan ja myyjän välinen asia. Kai ostajakin voi tarkistaa oston kohteen ja maksaa siitä sen mukaan mitä näkee tarpeelliseksi.
Niin ja sehän on vain og-saabi, ei edes ng, heh.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
antti.h
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2004 10:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja antti.h »

Voi jeesus tomaatti sun touhuja,uskomaton tyyppi! anttipa:ta lainatakseni: turha sun on täällä itkee tekemistäsi kaupoista ja torpeedoida toisia kanssa saabisteja!!! Jos kone poikii ni se poikii tuskin ostit ässääsi takuu korjaamosta! Eiköhän se ng ole myös saabi,tietääkseni..?? Kerää ittes...
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mulle ihan sama tässä vaiheessa.Konehan on jo vaihdettu 6 kuukautta sitten.
xjford tätä vanhaa aihetta halusi ja sitä myös sai.
kts:kannenpultit.

:wink:
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Juurikin näin. :roll:
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: -90 s satkun koneen poikimisen syy

Viesti Kirjoittaja f-19 »

tomaatti kirjoitti:Kun ihmettelin auton bensanpaineita täällä foorumilla niin kaveri soitti ja kertoi vaan nakanneensa jonkun tallilta löytyneen säätimen ilmeisesti 8 venttiilisen sellaisen.

MINKÄ v*tun TAKIA PITÄÄ RUVETA MOOTTORIA LAITTAMAAN JOS SELVÄSTIKÄÄN EI TIEDÄ MITÄ ON TEKEMÄSSÄ :?:

Kaverilla on muuten myynnissä hänen "korjaamansa"ruotsista uitettu aero tuolla myyntipalstalla.Siitäpä varmaankin asiallinen peli jollekin..
Pitkään on jo mietityttänyt, 8v bensanpaineen säätimellä tarkoitat ohjauspaineensäädintä? Vaiko se muka toimia tavanomaisena bensanpaineen säätimenä?

Eikö se ässän kone pitänyt edes mitään outoa ääntä ostohetkellä? Btw kyllä se vastuu on autoa ostettaessa melkein enemmän ostajalla kuin myyjällä. Ei välttämättä tarvitse tietää mitä myy, mutta hyvä olisi tietää mitä olet ostamassa kun itselle yleensä tulee ja itse sen maksat. Yleisesti, ei vahinkoa kannata aina vaan eteenpäin laittaa. Välillä pitää itse kunkin maksaa oppirahat :(

Ei pahalla siis, just my 50 cents.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tais eilen taas karata mopo multa käsistä. :wink:
Vastaa Viestiin