C900 ABS:n poisto ja muutoskatsastus?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

C900 ABS:n poisto ja muutoskatsastus?

Viesti Kirjoittaja m&m »

Onnistuuko?

Ongelmana on hyväkuntoinen C900 2.1 vm-93 josta ABS hydrauliyksikkö on sanonut sopimuksensa irti. Korjaussarjaa tuohon ei saa, ja uusi osa (joka on saatavilla ainoastaan alkuperäistarvikkeena) maksaa yli auton arvon. Suomalaisilta romuttamoilta ei tuollaista hyväkuntoista tunnu löytyvän.

Onko kukaan purkanut ABS:n pois, korvannut sen ABSittoman tekniikalla ja muutoskatsastanut auton? Sinänsähän luulisi onnistuvan, kun saman mallisarjan saman vuosimallin autoja on myyty ilman ABSeja, mutta paljonko on osia vaihdettava jotta leima tulee paperiin? Saabilta kuulemma saa tarvittavan todistuksen 150eur hintaan, mutta sen joutuu pulittamaan vaikka vastaus olisi kieltävä tai vaadittavat muutostyöt liian laajoja.

Ihan vielä ei viitsisi paalata tuota autoa... :(
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Voi sen purkaa pois huoletta ja muutoskatsastaa sen jälkeen ABSittomaksi. Tosin kaikki jarrukilkkeet täytyy sen jälkeen olla ABSittomasta pelistä.
Itse meinasin aikoinaan tehdä saman operaation S-mersulleni, kun ei vikaa alkanut löytymään. Kävin asiasta silloin oikein konttorilla juttelemassa.
BTW: Syyksi paljastui saksasssa asennetut ABS:ittomat JARRULEVYT edessä. Eipä tullut heti mieleen... :lol: :lol:
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Tiedän tapauksen, jossa riitti pelkkä ABSin valon poisto mittaristosta. Kyseessä ei kylläkään ollut Saab.
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

No jos vinkkejä ruvetaan laittamaan, niin kyllä ne sen valon vaatii palamaan virrat päällä, mikäli ABS:it on. Kytke ABS:in valo laturin valon kanssa samaan... :lol: :lol:
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
m&m
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 16:35

Viesti Kirjoittaja m&m »

Ciswami kirjoitti:Voi sen purkaa pois huoletta ja muutoskatsastaa sen jälkeen ABSittomaksi. Tosin kaikki jarrukilkkeet täytyy sen jälkeen olla ABSittomasta pelistä.
Rakenteellisesti luulisi ettei esim. jarrusatuloita tarvitse vaihtaa (antaa anturienkin olla paikoillaan), mutta mistä sen tietää kuinka kriittisiksi ryhtyvät...

Ja jos siinä on ABSit olevinaan, niin ei mene katsastuksesta läpi ABS-laturi rinnankytkennällä... pitäisi vielä laittaa joku iskuporakone poljinta täristämään :roll:
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Itsellä ainakin meni komeasti. :lol: :lol:
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Vastaa Viestiin