Kehutaan Saabeja!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

MindW kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Onneksi tuotannossa olisi myös Fiat ja Opel ajan "Saabeja" ettei tarveisi maksaa noita kovia maksuja jollei suostu ajelemaan oikealla Saabilla.
Esim. ng900 ja 9-3 (og) cabrioletit on tehty Suomessa.
Onkos nuo sitten ladoja,porscheja vai valmetteja :wink: :wink: . Vai finluxeja :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lucaf kirjoitti:kun pääsen suomen diktaattoriksi, niin uusien autojen tuonti maassamme pysäytetään. uudenkaupungin tehtaalta aletaan työstämään pihalle pelkästään vanhaa SAABia, niitä malleja mitä siellä on aikanaan valmistettu. vanhat työntekijät takaisin, ja heille kolminkertainen liksa. luonto otetaan huomioon asentamalla kaikkiin automalleihin katalysaattori (myös kajakki! :) ).

muille automerkeille muhkeat käyttömaksut, tieverot jne, saabit verottomiksi, varaosien hinnat nimellisiksi! :D
En tiedä, millaisilla vaaleilla diktaattorit tähän maahan valitaan, mutta minä ainakin annan ääneni Lucalle :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

lucaf kirjoitti:kun pääsen suomen diktaattoriksi, niin uusien autojen tuonti maassamme pysäytetään. uudenkaupungin tehtaalta aletaan työstämään pihalle pelkästään vanhaa SAABia
Jaa - pitänee varmaankin sitten muuttaa Ruotsiin, että saa ajella nykyaikaisella turvavarustellulla SAABILLA...
pajunen3
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja pajunen3 »

Valitettavasti mikään hyvä ei kestä ikuisesti, koska aina löytyy joku fuusioitunut yritys, joka pilaa kaiken hyvän. Myönnän ettäuudet saabit ovat varmaan puoliksi ooppeleita, mutta ei kokonaan. Muotoilu on saabin ja monet tekniset toteutukset ovat saabin peruja uusissakin koneissa. Niitä on varmaan lainattu ooppeleihin, joten voidaanko siten ajatella opelin laadun parantuneen saabin olemassaolon ansiosta.
Itse en ole mikään opel-fani. Itse asiassa olen pitänyt opelia halpana saksalaisena kärrynä 2000-luvulle asti, kunnes hinnat alkoivat "jostain syystä" nousta rajusti. Eipä ole uusi vetrakaan mikään halpa kapistus....saabin tekniikka kato maksaa, koska SE ON MAAILMAN HUIPPUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :!: :!: :!:
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
snuggles
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Itekki tuolla Ooppelilla pörrään ihan siksi ku ei saabilla omaa tiisseliä ole :( Jos ois niin sehän ois selevä valinta silloin :)
Mieluumminpa tuon osti ku esim. kilpailevan ruåttalaisen dieselin.
Ku ensimmäisen kerran näin myyntikuvan tuosta mustasta 9-3:sta niin kyllä linjat silloin niin vietteli, että aivan myytyä miestä olin, olokoon sitten Saksan Lada sisältä tai ei :D :D
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei minulla ainakaan ole yhtään Opelia tai Fiatia, viimeisin Fiat oli Ducato 2.5jtd, kerrassaan upea laite, joskus vielä sellaisen hankin ;)
Ainiin, Saabeja piti kehua, 9-5 ja 9000 ovat erinomaisia Saabeja ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"

Re: Kehutaan Saabeja!

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tomaatti kirjoitti:.Eipä noita uusia "ooppeleita"ainakaan itse olisi heti ostamassa.Onhan niitä ihan oikeitakin ja persoonallisia autoja tarjolla tohon rahaan.Mutta jos haluaa "isolla ooppelilla" ylihintaan ajella niin siittä vaan!
:lol: :lol: :lol:
Hauska provo, mutta siltikin tekee mieli kysäistä että onko tosiaan noin, eli millaisia persoonallisempia automalleja olisi tarjolla samaan hintaan kuin vaikkapa 9-5 tai 9-3SS?
Alfa 166 on kieltämättä persoonallisen näköinen ja tyylikäs sisätiloiltaan mutta niiden hinnat vasta nopeasti tippuvatkin ;)
Eipä oikein tule mieleen minkä muun uuden auton hankkisin esim. 30-40 kiloeurolla kuin Saabin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
pajunen3
"Tuplakaasari"

Re: Kehutaan Saabeja!

[/quote]Eipä oikein tule mieleen minkä muun uuden auton hankkisin esim. 30-40 kiloeurolla kuin Saabin.[quote]

Joo, olen täys sairaana saabistina sitä mieltä, että muita autoja EI KIITOS minulle, rahaa menee mitä menee...saabbeihin vaan iskee silmänsä vähän niinkuin naisiin. (ei saabbi naista korvaa, muttei nainenkaan saabbia)
Rehellisyyden nimissä täytyy kuitenkin sanoa, että kauniimpiakin tai paremmin katseita kääntäviä autoja on... en minä jokaisen tiellä liikkuvan saabin perään tuijota niin pitkään kuin esim. ferrarin, lamborchinin tms. harvinaisemman. Saabismi on kuitenkin iskenyt minut KOSKA SAAB ON NIIN P****LEEN HYVÄ AUTO. Joten vaikka olisin biljardööri ja saisin minkä auton tahansa tai vaikka 100 autoa, niin kun kerran sydän sykkii SAABILLE, niin oman auton/autojen(ainakin niiden joiden kanssa viettää sen suurimman osan autoille varaamastaan ajasta) merkin pitää olla ÄSSÄ-AAPINEN-AAPINEN-BERTTA :)
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
pajunen3
"Tuplakaasari"

Voi mätäpe**e mun tekstinlainausyritys on ihan hanurista. täytyy koittaa uusiks.
Joo, olen täys sairaana saabistina sitä mieltä, että muita autoja EI KIITOS minulle, rahaa menee mitä menee...saabbeihin vaan iskee silmänsä vähän niinkuin naisiin.
[/quote]
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
pajunen3
"Tuplakaasari"

Voi mätäpe**e mun tekstinlainausyritys on ihan hanurista. täytyy koittaa uusiks.
Lainaus:
Joo, olen täys sairaana saabistina sitä mieltä, että muita autoja EI KIITOS minulle, rahaa menee mitä menee...saabbeihin vaan iskee silmänsä vähän niinkuin naisiin.
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
pajunen3
"Tuplakaasari"

No nii alkaa pikkuhiljaa sujuu toi tekstin lainaus. Saab on hyvä...ei, parempi...ei...vaan KAIKKIEN AIKOJEN PARAS!
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
Doomrider
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Aamen 8)
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Vastaa Viestiin