Virtalukon pohjan kytkennät

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Virtalukon pohjan kytkennät

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Miten saan auton starttia pyöritettyä virtalukoille tulevista johdoista, virrat menee päälle, mutta kun koittaa startata, niin pohja antaa avaimen vapauttaessa kipinää, joskus lähtee käyntiin, useimmiten ei. Ei viitsi työnnellä / konehuoneesta käynnistellä.

Millaisen napin noiden mahdollisten johtojen väliin uskaltaa kytkeä?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mimmi kirjoitti:Vaihda se pohja uuteen, siellä on kulumaa ja sähkö hyppää.
Kyllä se vaihdetaankin, kunhan löytyy työtila, jossa lämpimämpi kuin -20, varaosa-autokin on samojen olosuhteiden alaisena ja vieläpä ilman ovia, joten calixikaan ei paljoa lämmitä sisätiloja. :(

Jos nyt vain saisi sen sähkön hyppäämään startille näppien sijaan..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

vai ettei viitti käydä konehuoneessa startilla, sehän on terveellistä, saa liikuntaa ja happee.
no vaihtareita:
1. vedä laturin syötöltä solenoidille piuha (ainakin 2,5mm² mieluusti 4 mm²) sisään jossa "impulssinappi " tai mikälie oikee nimi ( ettei jää pidolle), mulla on konehuoneessa sellanen kun joskus ei solenoidi tai virtalukon pohja pelitä.
Varmaan helpompi tehdä tolleen kuin kaivella niitä virtalukon pohjia.
relettä en laittaisi väliin, koska on kokemusta että se ei starttitilanteessa jaksa pitää. kun jännite laskee.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin