SC aero vaihtoon!!!
Saba Volgaan
Minä en kyllä iki kuuna vaihtaisi SC:ia V50:een. En helvetissä! Molemmilla olen ajanut ja V50 jää minusta auttamattomasti kakkoseksi. Mutta tämähän on vain minun mielipide. Kaverilla on V50 T5 ja ei ole ollut hirvittävän tyytyväinen kalliiseen ostokseensa.
Maza
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Jep vakio wrx (taitaapi olla 218hv) ei päässyt satkustanikaan karkuunpotkuhousu kirjoitti:Kohta on siis myynnissä hyvä SC aero
Subaru STi en kyllä osta kun ei se pysy vauhdissa mukana

9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Ei se Volvo mikään hirvee tykki oo...
http://www.teknikensvarld.se/documents/ ... /index.xml
Vanha Aero yhtä nopea...
http://www.teknikensvarld.se/documents/ ... /index.xml
http://www.teknikensvarld.se/documents/ ... /index.xml
Vanha Aero yhtä nopea...
http://www.teknikensvarld.se/documents/ ... /index.xml
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Tuntuuhan se Volvoon vertaaminen aiheuttavan aina pientä provosoitumista klubin foorumilla
Omien kokemusten mukaan noissa autoissa ei pahemmin eroja ole tilojen suhteen(takakontista en tiedä), mutta sisustaltaan Saab on huomattavasti miellyttävämpi kuin pikkuVolvot. Saab ei tunnu niin pikkuselta kuin Volvo, eikä sitä ulkomittojen perusteella taida ollaakkaan. Volvohan perustuu Focukseen, kun taas 9-3 perustuu Vectraan. Onhan nekin eri luokan autoja
Ajoltaan en nyt pahemmin keksi kummastakaan moitittavaa. Alustat on suhteellisen jäykät kummassakin, ohjaustunto on hyvä molemmissa jne...


Omien kokemusten mukaan noissa autoissa ei pahemmin eroja ole tilojen suhteen(takakontista en tiedä), mutta sisustaltaan Saab on huomattavasti miellyttävämpi kuin pikkuVolvot. Saab ei tunnu niin pikkuselta kuin Volvo, eikä sitä ulkomittojen perusteella taida ollaakkaan. Volvohan perustuu Focukseen, kun taas 9-3 perustuu Vectraan. Onhan nekin eri luokan autoja

Ajoltaan en nyt pahemmin keksi kummastakaan moitittavaa. Alustat on suhteellisen jäykät kummassakin, ohjaustunto on hyvä molemmissa jne...
yllättävän hitaasti on Volle kulkenu, kun S60 kiihtyi 10hevosella vähemmän samaan tulokseen 0-100kmh, ja vieläpä automaattina

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Itse en nyt aivan ymmärrä tätä! Jos oikein muistan niin volvohan on fiikuksen pohjalla ja samalla taas Saab 9-3 SC oli mm. uuden Passatin ja volvon V70 kanssa samassa testissä (TM). Lukekaa testi niin siellä kerrotaan että volvo v70 on hieman liika iso siihen mutta muita volvoja siihen ei voinut laittaa koska perhekin piti mahtua mukaan. Eli siitä voi päätellä että V50 ei ole SC kanssa samassa sarjassa tilojen suhteen! Ja sekin vielä että SC oli vain pari senttiä pienempi kuin V70 vaikka ulkomitoissa on suuri ero. Tehoihin tai varusteisiin en ota kantaa mutta se on tosi asia että Saabissa on 100% enemmän munaa!pelle hermanni kirjoitti:Kulutus ei ollut pääpointti, vaan lähinnä neliveto. Uudelle mökille
vievä tie auraamattomana voi tuoda yllätyksiä. Ryhdyin katselemaan
vaihtoehtoja ja törmäsin Volvoon ja sen hintaan. Tiloiltaan autot
ovat lähes samankokoiset. Vehon tarjous lehdissä: 10000 egee sille
joka pystyy osoittamaan että v50 on isompi kuin a-mersu pätee
myös sportcombiin, niin samankokoiset autot ovat kyseessä.
Ruotsalaisten automotorsportin vertailussa v50 sai tiloiltaan
paremman arvosanan kuin sportcombi. (vertailkaa tietoja
vaikka tuulilasin sivuilla)
Yllätyin myös volvon suorituskyvystä niinkuin muutama täälläkin.
Pienempi kulutuksinen moottori ja lähes yhtä hyvät/paremmat (riippuen
testintekijästä ja tulkitsijasta) suoritusarvot. Turvallisuuteenkin volvo on panostanut saabin lailla.
Eli summasummarum
Saan 220hv, auto ac, cruise, automaatti, sadetunnistin, himmenevä
taustapeili, nahkaverhoilu, sähköpenkit, xenonit, spoilerit ym. kalliiseen,
mutta huom. halvempaan hintaan kuin vastaava saab, sekä
NELIVEDON.
Audi a4 quattro noilla varusteilla maksaa maltaita. BMW 300-sarja
on ruminta mitä pitkään aikaan on esitelty. Saabin ulkonäkö miellyttää,
mutta ainoastaan aeron helmoilla ja spoilereilla ja isoilla vanteilla.
Perus sportcombia tai v50 en ostaisi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Meinasin muuten kirjoittaa tänne tuon saman ehdotuksen pari tuntia sitten, mutta tsekkasin, että MPS:ää ei ainakaan vielä tällä hetkellä saa farkkuna. Kysehän oli farkuista, 9-3 SC ja V50 T5 AWD.Petter kirjoitti:Jos haluaa kovaa kulkevan auton suhteellisen edullisella ja viellä melko tilavankin (+4-veto), niin kannattaa harkita Mazda 6 MPS.
Tyylistä kyllä joutuu mielestäni tinkimään.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Itsellä saattais käydä mielessä Subaru Forester...Petter kirjoitti:Jos haluaa kovaa kulkevan auton suhteellisen edullisella ja viellä melko tilavankin (+4-veto), niin kannattaa harkita Mazda 6 MPS.
Tyylistä kyllä joutuu mielestäni tinkimään.
Siinä ois tilaakin ja ulkonäkö on makuasia...
4 vetävää pyörää ja 0-100kmh 5.9s

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki