Nokka-akseleita ristissä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Nokka-akseleita ristissä

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Miksi Ruotsin poijaat käyttää tällaista nokka-akselisekoitusta satkuissaan?

2.1 kansi T16 koneessa ja imunokka T16 vakio, pakonokka B212i vakio

Syitä tällaiseen yhdistelmään? On nimittäin hyvin monta esimerkkiä tuosta.

Virigurut, mitkä nokat mun kannattaisi heittää tuohon B212 kanteen?
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Tietääkseni tuo turbon imunokka on sama 86-93 B202:lle. Jotkut väittää että ainoastaan 86-88 olisi turbossa terävempi imunokka(252) ja sen jälkeen 240, mutta en ole tuolle väitteelle löytänyt tukea. Vakio iivarin imunokka ei ole yhtä terävä kun turbon imunokka, eli sen takia sitä ei ole käytetty. Pakonokat pitäisi olla samat sekä turbo että iivari B202 ja iivari B212.

Alle pistän pari linkkiä ja niistä voit itse tarkistella noita nokkia, kun löydät niistä numerot.
http://www.pajjakid.com/ubipa/Camshafts.htm
http://www.900aero.com --> Tech ja vasemmalta Camshafts
Vastaa Viestiin